Izdelan v Sloveniji
Na preizkusno vožnjo sem dobila najmanjšega Renaulta, ki so mu Francozi namenili nekaj izboljšav, a za njegovo rojstvo so poskrbeli zaposleni v novomeškem Revozu.

Ko sem prvič sedla v rumenega prenovljenega twinga, sem najprej pomislila, da je čuden. Občutek je namreč nekoliko nepričakovan, saj sediš zelo visoko, pa čeprav je sedež na svoji najnižji točki in nižje enostavno ne gre. Za tiste, ki smo malo pod meter devetdeset, je lahko to na začetku celo nekoliko moteče, saj je poleg položaja vzvratnega ogledala, ki precej ovira pogled naprej, moteče tudi, da se volana ne da nastavljati po globini, kar bi potrebovali še posebej dolgonogi. In čeprav je avto za svojo dva metra in pol dolgo medosno razdaljo precej visok, se to pri zavojih ne odraža v morebitnem prekomernem nagibanju - celo nasprotno, malček se drži svojih tirnic, da je prav zabavno.
Lahko je tudi hiter
Res je, kot sem ga poimenovala - mala raketa. Teh 1100 kilogramov teže namreč naokoli preganja trivaljni motor, ki razvije 68 kW, zaradi česar je v kombinaciji z natančnim petstopenjskim ročnim menjalnikom poskočen še bolj, kot to razkriva njegov videz. Tudi na to poskočnost se je treba v začetku nekoliko privaditi, da pri prestavljanju ni “cukanja”.
Tehnični podatki
Dimenzije (D/Š/V): 3615 mm, 1646 mm, 1541 mm
Motor: trivaljni 900-kubični bencinski motor z 68 kW (93 KM)
Navor: 135 Nm pri 2500 vrtljajih
Gume: 165/65/R15 zadaj, spredaj 155/65/R15
Posoda za gorivo: 35 litrov
Cena: 14.390 evrov (z dodatno opremo 15.660 evrov)
Prvih nekaj dni sem med vožnjo zelo pogosto pogledovala k stranskim vetrobranskim steklom in - še posebno zaradi obdobja močnega deževja - ves čas preverjala, ali je vse dovolj dobro zaprto. Razlog za to je bil, da se zaradi platnene strehe sliši vse. Ko v dežju prehitevaš velike priklopnike in na avtocesti zapelješ v tunel, se zdi, kot bi imeli vse odprto. Vožnja je zaradi tega za odtenek bolj obremenjujoča ne glede na kakovost avdio sistema, ko pa v avto posedete še sopotnika ali dva in vključite glasbo ter ga spravite v bolj glasne vrtljaje, je v majhni kabini hitro vsega preveč. Če bi ga imeli zgolj za mestno vožnjo, bi to spregledali, na daljših razdaljah pa je skorajda nemogoče.
Platnena streha za užitek
Twingo se odpre kot ribja konzerva - na veliko. Sicer se streha odpira in zapira na način harmonike, a vse skupaj poteka brez težav tudi med vožnjo. Na sončen dan, po možnosti na kakšni lepi primorski cesti, mala raketa poskrbi za široke nasmehe voznika in sopotnikov. Še posebej, če vklopite dobro glasbeno podlago - preverjeno. Naj še omenim, da bo treba z odprto streho le nekoliko prej po gorivo, saj se zviša poraba. Zaradi majhnega rezervoarja pa je to opravilo že sicer precej pogosto.
Še to. Čeprav lahko, ko se ozreš nazaj, zaradi višjega položaja za volanom vidiš skoraj zadnjo tablico in imaš resnično vse pod nadzorom, ima ta reč parkirne senzorje in kamero. Na ta račun bi z lahkoto prihranili nekaj stotakov pri opremi. Notranjost je povsem primerna atraktivnemu zunanjemu videzu. Narejena je v kombinaciji črne in bele, slednja objema merilnike in infotainment sistem, imamo jo na stranicah vrat, okoli zračnikov in usnjenih delov sedežev, športna silhueta twinga je izvezena tudi v preprogah. Merilnik je velik, hitrost prikazuje tudi digitalno, prikaza vrtljajev pa ni. Pogrešali smo tudi prikaz temperature hladilne tekočine.
Povprečna poraba na testu malo pod sedmimi litri
Ker ni merilnika vrtljajev, si lahko pomagamo z indikatorjem, ki precej dobro kaže kdaj prestaviti v višjo ali nižjo prestavo. Poraba se je na testu gibala od 5,6 litra pri eco izbiri načina vožnje do skoraj osem pri bolj dinamični vožnji. Povprečna poraba na testu se je gibala malo pod sedmimi litri. Najvišja hitrost twinga je 165 km/h, za pospešek od ničle do 100 km/h naj bi po podatkih potreboval 13,1 sekunde, čeprav se zdi veliko bolj poskočen.
In cena? Osnovna cena modela z opremo intens, ki smo ga imeli na testu, je 14.390 evrov, dodatna oprema pa je ceno testnega vozila povečala za dobrega tisočaka.