Hyundai santa fe: popolnoma drugačna osebnost velikana

Santa fe je v najnovejši generaciji povsem spremenil svoj karakter. Postal je oblikovno drzen, v potniški kabini razkošen in digitalno napreden, medtem ko je pogonska tehnika podrejena delni elektrifikaciji.

Hyundai santa fe je v novi generaciji doživel popoln preporod, kar 
se oblike tiče. Foto: Peter Pirkovič
Hyundai santa fe je v novi generaciji doživel popoln preporod, kar se oblike tiče. Foto: Peter Pirkovič

V dolžino meri 4,83 metra, kar je 6 centimetrov več od predhodnika. Za volanom se zdi občutek, da je ta občutno širši, a prirastek v širino znaša le centimeter, kar pomeni, da je velikan širok 1,9 metra. Dodatno prostorsko vrednost prinaša daljša razdalja med sprednjo in zadnjo osjo, ki meri zajetnih 2,81 metra. Preobrazba je santa feja močno zaznamovala pri zunanjem videzu. Oblikovalski jezik, ki so ga pred tem integrirali v električne avtomobile, je prinesel nov videz sprednjega dela, kjer prevladujejo robustni odbijači z novimi linijami in z LED žarometi, ki imajo svetlobni podpis v obliki črke H. Vsekakor zanimiv pristop z nekaj elementi retro oblike, ki na zadku ni tako zelo posrečen. Čeprav tudi zadnje LED luči vsebujejo grafiko v obliki črke H.

V notranjosti šest sedežev

Vstop v potniško kabino prinaša povsem novo dimenzijo potovanja. Testni avtomobil je imel urejeno posebno sedežno konfiguracijo 2-2-2, ki jo prinaša paket opreme Calligraphy Line. Z drugimi besedami, dva ločena sedeža z naslonom v drugi vrsti in dodatna sedeža v tretji sedežni vrsti, ki ju je možno v eni potezi postaviti v delovni položaj. Dostop do teh dveh je sicer rahlo ozek, zato se ta dva uporablja precej poredko. Imajo pa ti možnost nastavitve delovanja klimatske naprave. A bolj kot dva dodatna sedeža bodo uporabniki cenili velik in uporaben prtljažni prostor, ki meri od začetnih 711 do nekaj več kot 2000 litrov. Ravno dno do sprednjih sedežev je dolgo skoraj dva metra, s čimer si v santa feju lahko uredimo tudi zasilno ležišče.

Tehnični podatki

Motor: 1,6-litrski turbo bencinski s 118 kW (158 KM) + elektromotor

Pogon: štirikolesni

Menjalnik: 6-stopenjski, samodejni

Gume: 255/45R20

Obračalni krog: 10,9 m

Dimenzije: 4830 mm x 1900 mm x 1730 mm

Medosna razdalja: 2815 mm

Prtljažnik: 711 - 2032 litrov

Teža: 2110 kg

Najvišja hitrost: 180 km/h

Cena: 64.400 evrov (z dodatno opremo 67.940 evrov)

Tudi sprednja usnjena sedeža poskrbita, da je dolgotrajna vožnja nadvse udobna. Poleg klasičnih nastavitev pozicije, ta dva omogočata še aktivacijo hlajenja, ogrevanja in masaže. Tista dva v drugi vrsti imata le možnost ogrevanja in sta obenem tudi vzdolžno pomična. Voznikovo delovno okolje je prepoznavno, le s to razliko, da je dimenzijsko precej bolj obilno. To dokazuje zares širok sredinski greben z naslonom za roke, velikim predalom in odlagalnim mestom, kjer je med drugim tudi mesto za brezžično polnjenje pametnih telefonov.

Nekoliko višje se nahaja tudi manjši 6,6-palčni zaslon dotik, kjer se upravlja klimatska naprava in nekaj drugih sistemov (v tem delu je tudi gumb za izbiro načina vožnje), medtem ko glavno podatkovno vozlišče predstavlja podolgovat ukrivljen zaslon z dvema ločenima prikazovalnikoma (oba 12,3-palčna). Na las podobno kot pri modelih električne družine ioniq. Vse potovalne in druge informacije (všeč mi je projekcija pretakanja energije) so v slovenskem jeziku in lahkotno dostopne, povezovanje s pametnimi telefoni pa je brezžično. Skratka, vse deluje brezhibno in natančno.

Priključni hibrid kot pogon

Testni santa fe je bil opremljen s priključno hibridnim pogonom, ki ga sestavlja 1,6-litrski bencinski turbo motor s 118 kW in 72-kilovatni električni motor s 13,8 kWh baterijo. Skupaj razvijata 186 kilovatov sistemske moči, ki se prenaša na vsa štiri kolesa, pri čemer je večino časa največ navora usmerjenega na sprednji par koles. Brez bojazni, moči je za 2110 kilogramov težak santa fe povsem dovolj in ta zna zelo hitro dosegati visoke hitrosti. Na asfaltni površini je stabilen in nadvse udoben (morda bi piko na i predstavljalo zračno vzmetenje), medtem ko se ta dovolj dobro izkaže tudi na makadamu in blatu. Potrebno je le izbrati enega od treh terenskih programov vožnje. Na električni način se je možno peljati okrog 40 kilometrov (na domači vtičnici polnjenje traja nekaj več kot 5 ur) in če je uporabnik s stopalko za plin nežen, bo s polno 47-litrsko posodo goriva prevozil med 500 in 600 kilometri skupnega dosega.

Zanemariti ne gre niti njegovo varnostno plat. Zares bogat spisek različnih asistenc in sistemov ima korejski športni terenec, a imel sem občutek, da me sistem ves čas preveč intenzivno opozarja na morebitne nevarnosti. Najbolj nadležen je sistem za ohranjanja vozila na voznem pasu, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, piko na i nadležnosti pa prispeva sistem, ki spremlja počutje voznika oziroma je kamera za volanom osredotočena na njegove oči. Potegnjeno pod črto, Hyundai santa fe v novi generaciji ohranja tradicijo razkošnega potovalnika, ki so mu zdaj spremenili oblikovno zasnovo in dodali še več premijskega karakterja. Zato ima ta tudi nekoliko bolj premijsko začetno ceno - 63.400 evrov, ki se jasno še povišuje glede na želje kupca. V našem primeru je končna cena znašala pri 68 tisočakih.


Najbolj brano