Honda s polnilnim kablom za baterije

Zanimivosti
, posodobljeno:

CR-V je eden od pionirjev razreda SUV in po treh desetletjih je postal tudi prvi Hondin priključni hibrid.

Hondin CR-V je po novem na voljo tudi s priključno-hibridnim pogonom. Na baterije se lahko pelje približno 
60 kilometrov.
Hondin CR-V je po novem na voljo tudi s priključno-hibridnim pogonom. Na baterije se lahko pelje približno 60 kilometrov. Artur Švarc

Hondin kompaktni SUV je bil prvič predstavljen leta 1995 kot kombinacija terenca in udobja potniškega avtomobila. Danes, tri desetletja in šest generacij pozneje, ima kar nekaj dobrih atributov. Specifika električnega pogona, ki ga poganja bencinski motor, je pri nas pred nekaj meseci dobila še različico priključnega hibrida, CR-V pa je tako tudi prvi pravi Hondin avto, ki ga za del vožnje s kablom napojimo z elektriko.

S 4,7 metra dolžine in 2700 milimetri medosne razdalje obljublja udobje in prostornost, kar se v praksi tudi potrdi. Potnika spredaj na usnjenih sedežih nista utesnjena s sredinsko konzolo, medtem ko preseneti predvsem na zadnjih sedežih, kjer je prostora za noge zares ogromno, kar 41 centimetrov. Dizajn ni tehnično futurističen, so pa vse reči tam, kjer jih predvsem mi, nekoliko starejši vozniki, poznamo že desetletja trajanja naše vozniške kariere. Gumbi na volanu, digitalni merilniki, osrednji minimalističen zaslon na vrhu armaturne plošče z jasnimi funkcijami, ločeno upravljanje klimatske naprave in gumbi za upravljanje vožnje na mostu med sedežema. Izbira smeri vožnje, električna (sicer samodejna) ročna zavora in ker gre za avto tudi z izrazito električno dušo, tudi režim vožnje.

Tehnični:

Pogon: dvolitrski štirivaljnik s 109 kW (148 KM) + 135 kW elektromotor

Baterije: 17,7 kWh

Menjalnik: dvostopenjski samodejni (e-CVT)

obračalni krog - 11,4 m

Dimenzije: 4.706 mm x 1.942 mm x 1.673 mm

Medosna razdalja: 2.701 mm

Odmik od tal: 190 mm

Prtljažnik: 617 litrov

Teža: 1919 kg

Rezervoar: 46 litrov

Cena: 56.990 € (z dodatno opremo 57.690 €)

Na baterije za približno 60 kilometrov

Platforma priključnega hibrida je ista kot pri polnem hibridu, vendar ima nekaj razlik zaradi dodatka baterije. Po višini je PHEV skoraj centimeter nižji (nima štirikolesnega pogona), ima za 38 litrov večji prtljažnik v primerjavi s štirikolesno gnanim običajnim hibridom, baterija s kapaciteto 17,7 kWh pa doda kar 100 kilogramov teže. Pogon je že znana kombinacija 2-litrskega bencinskega motorja s 109 kW (148 KM), ki odvisno od načina vožnje in dinamike služi kot primarni vir energije na daljše vožnje in kot generator za polnjenje baterije. Njegova stranka je elektromotor s 135 kW in 335 Nm navora, ki poganja CR-V v električnem načinu ali v kombinaciji z bencinskim motorjem. Za prepletanje obeh svetov skrbi e-CVT brezstopenjski menjalnik.

Baterija na papirju obljublja do 82 kilometrov dosega, v praksi pri mestni vožnji poteče pri približno 60 kilometrih. Moč polnjenja je 6,8 kW in baterija bo na enosmernem toku polna v 2,5 ure, iz 220-voltne vtičnice, preko konverterja pa seveda dlje. Večino časa se CR-V premika na elektriko, pri višjih hitrostih, kot so avtoceste, pa bo bencinski motor neposredno poganjal sprednja kolesa. Štirikolesnega pogona pri e:PHEV ni, kar je morda za koga tudi minus. Vzmetenje je zaradi dodatne teže drugače nastavljeno, prilagodljivi elektro blažilniki pa dodajo novo dimenzijo. Imeli smo priložnost primerjati običajni hibrid in PHEV in razlika je občutna. PHEV se pelje skoraj kot po zračni blazini in neslišno, precej drugače od e:HEV. Pri tem je ves čas treba imeti v mislih, da CR-V ni namenjen športni vožnji, bo pa blestel, ko gre za nasprotni pol.

Honda CR-V e:PHEV je namenjena tistim, ki dnevno delajo krajše razdalje in jim bo električna ekskluziva precej zmanjšala stroške za gorivo, še posebej če imajo doma hišo in na strehi sončno elektrarno, z bencinskim motorjem pa naredi avtonomijo praktično neomejeno.

Če prečešemo še nekaj tehničnih podatkov, pospešek je 9,4 s, končna hitrost je 195 km/h. S polno baterijo in samo na elektriko se zna CR-V peljati tam okoli 15,5 kWh na 100 kilometrov, ko pa se baterija izprazni, bo povprečje porabe bencina pokazalo nekaj deci pod šestimi litri, kar je za skoraj 2-tonski SUV kar spodobna številka. Med prednostmi naštejmo nižje emisije, porabo in tišje delovanje, na drugi strani pa naletimo na višjo ceno in težo avta in seveda odvisnost od električnih “vtičnic” za polni izkoristek priključnega hibrida.

Cena je nekoliko višja

Na koncu vedno pridemo še do ekonomije. Križanec z oznako e:PHEV je na voljo le z enim, najvišjim paketom opreme advance tech in vso opremo in tu razen biserne bele barve za 700 evrov nimate več kaj dodati. PHEV je od najbolj opremljenega običajnega hibrida s štirikolesnim pogonom dražji za dobre štiri tisočake. Trenutna cena edine opcije e:PHEV je 56.990 evrov in dodatno še barva.

Honda CR-V e:PHEV je namenjena tistim, ki dnevno delajo krajše razdalje in jim bo električna ekskluziva precej zmanjšala stroške za gorivo, še posebej če imajo doma hišo in na strehi sončno elektrarno, z bencinskim motorjem pa naredi avtonomijo praktično neomejeno. Začne pa se pri investiciji, ki je, kot omenjeno, 57 tisočakov.

V notranjosti ponuja tradicionalno zasnovo s številnimi klasičnimi 
gumbi, hkrati pa ta ponuja še obilo prostornosti in udobja.
V notranjosti ponuja tradicionalno zasnovo s številnimi klasičnimi gumbi, hkrati pa ta ponuja še obilo prostornosti in udobja.Artur Švarc