GLC je postavil še višje standarde
Nemci so letos prenovili GLC-ja, ki je že poleti zapeljal v slovenske prodajne salone. Po nekaj dneh skupnega spoznavanja se zdi, da so pri Mercedesu, kjer je svojo vlogo odigral tudi Slovenec, naredili več kot samo prenovo.

GLC je dimenzijsko ravno pravi avto, da ga še ne uvrščamo med največje “škatle” na cesti. S 4,65 metra dolžine in 1,89 metra širine ne bo pretirano zahteven zalogaj tudi za manj izkušene voznike, ki si takšno “zvezdo” kupijo zaradi statusa v družbi. Še vedno se z njim lahkotno prerinemo v ozke garažne hiše ali pa ga bočno parkiramo na ozki ulici. V tem primeru bodo na pomoč priskočile številne kamere in asistent za parkiranje, ki zelo natančno in elegantno samostojno izpelje manever parkiranja.
Naš oblikovalec Robert Lešnik je spet poskrbel, da je GLC na cesti zelo dobro opazen. Sicer ni doživel korenite oblikovne prenove, ampak zgolj nekakšno osvežitev, ki mu je prinesla novo obliko žarometov in zelo markanten podpis v obliki dnevnih led luči. Led tehnologija poleg izjemno dobrega samostojnega osvetljevanja v nočni vožnji, je vgrajena še v zadnjih lučeh in v potniški kabini, dodatno pa je testni avto mišice kazal še z dodatno zunanjo stopnico in večjimi 20-palčnimi platišči.
Tehnični podatki
Dimenzije (D/Š/V): 4655 mm, 1890 mm, 1644 mm
Motor: dvolitrski dizelski motor z 180 kW (245 KM)
Navor: 500 Nm pri 1600 vrtljajih
Gume: 255/55/R20
Posoda za gorivo: 66 litrov
Cena: 54.410 evrov (z dodatno opremo in popustom 91.849 evrov)
Udobno potovanje
Še za odtenek močnejši pečat pusti potniška kabina. V prvi vrsti prostorna in nadvse udobna, prepletena z izbiro zelo kakovostnih materialov, zmore ponujati zelo dobro zvočno izolacijo in urejeno ter napredno delovno okolje. Za volanom sem se počutil več kot odlično. Na eni strani tisti dober občutek nekoliko višjega sedenja in dobre preglednosti, na drugi strani nezahtevno upravljanje. Trikraki volan, ki zelo dobro sede v roke, ima morda še največ gumbov in stikal, zato bo privajanje nanj nekoliko daljše. Za razliko od ostalih bratov, ta nima podolgovatega zaslona, pač pa digitalne merilnike z znano vsebino in posebej zaslon na dotik na vrhu sredinske konzole.
Zmoti dejstvo, da multimedijska vsebina ni v slovenščini in da se je potrebno z virtualno pomočnico (Hi Mercedes) še vedno pogovarjati le v določenih jezikih (najpogostejše seveda v angleščini), a je brskanje med meniji in upravljanje s sistemi sila enostavno in hitro. Le med vožnjo ni pametno tega početi, kajti vsebine je enostavno preveč. Sistem je povezljiv tudi s pametnimi telefoni, čeprav Android Auto pri nas uradno ne dela, ponuja natančno navigacijo in po potrebi dostop do spleta.
Palec gor za DAB+ sistem za digitalni radio, medtem ko vrhunsko ozvočenje Burmester potniško kabino spremeni v pravo koncertno dvorano. Na zadnji klopi je prostora dovolj, kar pomeni, da se po potrebi prelevi v odličen potovalnik, saj bodo potniki po dolgih urah vožnje izstopili razmeroma spočiti. V zadnjem delu ostaja solidnih 550 litrov prostora, do katerega dostopamo prek elektrificiranih vrat.
Štirivaljni dizel izpolnjuje vse potrebe
Pri GLC-ju oznaka 300d pomeni, da ima vgrajen dvolitrski štirivaljni motor s 180 kilovati moči. Skratka, nikakršne povezave ne s konji, ne z navorom in ne s prostornino motorja. To postaja Mercedesov minus. V popolni plus pa mu štejemo dejstvo, da je naviti štirivaljnik za GLC-ja preprosto popoln. Povezan z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom ima dovolj moči za precej dinamike, ko si voznik tega zaželi. Nenazadnje, o tem govorijo tudi podatki na papirju. Od 0 do 100 km/h v manj kot sedmih sekundah, najvišja hitrost pa znaša malce čez 230 km/h.
A vendar se zdi, da je GLC v največji meri gospod z veliko začetnico prav v delu, ko z njim vozimo v povsem običajnem in umirjenem ritmu. Nenazadnje se bo to poznalo pri porabi goriva (okrog osmih litrov) in na zares udobni ter mehki vožnji, ki jo dodatno zagotavlja zračno vzmetenje.
Testni primerek stane vrtoglavih 91.000 evrov in še nekaj drobiža zraven, a v zameno ponuja zares izjemno izkušnjo v vožnji, prepleteno s številno uporabno dodatno opremo, ki jo, tako kot vsa konkurenca, tudi pri Mercedesu bogato zaračunajo. A velika večina, ki se bo odločala za GLC (teh je bilo v zadnjem letu nekaj več kot 230), bo izbrala cenejše in manj opremljene različice.