Francoski hibridni velikan

Pri Renaultu bodo v začetnih mesecih prihodnjega leta na ceste poslali prve primerke povsem novega avtomobila, ki vzporednice nosi z letalstvom. Ja, prav ste prebrali.

Uspešna prodaja manjšega Renaultovega križanca arkana, pri nas 
pod imenom conquest, je na štartno vrsto logično postavila še 
večji SUV s kupejevsko obliko. Foto: Renault
Uspešna prodaja manjšega Renaultovega križanca arkana, pri nas pod imenom conquest, je na štartno vrsto logično postavila še večji SUV s kupejevsko obliko. Foto: Renault

Francozi v ta segment, ki so ga prvenstveno zasedli Nemci, prihajajo zelo pozno. Renault rafale je novi paradni konj znamke z novim oblikovnim jezikom. Ime rafale je novo pri avtomobilu, ne pa tudi letalu Caudron C.460 iz tridesetih let prejšnjega stoletja, ki ga je poganjal Renaultov 6-valjnik. Letalo je doseglo kar nekaj odmevnih znamk in doseglo hitrost 400 km/h. Seveda to ne pomeni, da bo novinec imel šestvaljnik, pravzaprav je tu le polovica – hišni 1,2-litrski trivaljnik s hibridnim pogonom E-Tech s 147 kilovati, kot ga imata tudi austral in espace. Seveda pa je poslanstvo novega modela usmerjeno v bolj športno doživljanje vožnje, zato je Renault dodal tudi štirikolesno gnano različico 4x4 300 z dodatnim elektromotorjem na zadnji osi.

Avto si deli platformo CMF-CD z australom in espaceom in ima tudi enako medosno razdaljo, 2,74 metra. Uvršča se v D segment, v dolžino meri 4,71 metra, širok je 1,86 metra in visok 1,61 metra, s čimer je za odtenek krajši in nižji od modela espace. Najmanjša teža je 1653 kilogramov. Če iščemo neposredno konkurenco, jo bomo težko našli, saj v D-segmentu ljudskih kupejev praktično ni, Audi Q5 sportback, BMW X4 in Merdcedes GLC Coupe pa so v premijski dvorani slavnih, medtem ko Renault z rafaleom nima takih ambicij.

Sestavljali ga bodo v Španiji

Kupejevski križanec je pobral celoten dizajn z lanskega koncepta scenic vision, medtem ko so austral, espace in prenovljeni clio vzeli le določene dele. Z veliko masko in globokimi pokončnimi LED elementi v odbijaču rahlo spominja na Peugeotov aktualni dizajn, maska pa je sestavljena iz drobnih Renaultovih diamantov. Rafale bo imel tudi dve povsem novi barvi – biserno belo in Alpine modro.

Tudi zadek prinaša precejšen odmik od tega, kar smo pri Renaultu videvali v zadnjih letih. Zadnje, ostro zašiljene luči so popolnoma zatemnjene. Pod poševno zadnjo šipo je vseeno veliko prostora, 530 litrov prtljažnika, če smo natančni, več kot pri australu. Za ambientalno počutje v notranjosti skrbi 1,47 metra dolga steklena streha, s pritiskom na gumb pa se steklo zatemni delno ali v celoti. Tudi rafale ima na voljo štirikolesni volan 4Control, ki omogoča boljšo okretnost in stabilnost. Osnovni pogon je kot rečeno E-Tech 200 s 147 kW (200 KM), sestavljen iz trivaljnika s 96 KW (130 KM) in dveh elektromotorjev. Glavni elektromotor ima 50 kilovatov, tu pa je še pomožni, pravzaprav dodatna funkcija zaganjalnika z močjo 25 kW, ki skrbi za zagon in pretikanje menjalnika. Baterija, ki je na voljo za električni način vožnje, ima kapaciteto 2 kWh. Samodejni menjalnik z več načini delovanja je dirkaškega porekla iz formule 1. Ima dve prestavni razmerji za glavni elektromotor ter štiri prestavna razmerja za motor z notranjim zgorevanjem. Skupaj je 15 možnih kombinacij (so)delovanja bencinskega motorja in obeh elektromotorjev. Novinec bo pozneje dobil še močnejšo različico s skupno močjo 224 kW (300 KM) in večjo baterijo v funkciji priključnega hibrida.

Voznikovo okolje je preneseno od australa in espacea z velikim pokončnim zaslonom infozabavnega vmesnika z najnovejšo in drugače oblečeno različico operacijskega sistema, Renault pa je za rafale namenil nove materiale in barve. Digitalni merilniki za volanom imajo 12,3-palčno diagonalo in ločljivost 1920x720, osrednji zaslon glavnega prikazovalnika pa 1250x1562 pik na 12-palčni diagonali. Rafale bo prihajal iz iste tovarne kot austral in espace, ki se nahaja v Palenciji v Španiji. Cena za zdaj še ni znana, bo pa E-Tech 200 na trgu prihodnjo pomlad.


Najbolj brano