Ferrari F80: cena zanj znaša 3,6 milijona

Zanimivosti
, posodobljeno:

Tako kot nekoč z modeloma F40 in F50 je tudi zdaj z novincem znamka iz Maranella poskrbela za pravi potres v svetu hiperšportnih avtomobilov.

Proizvodnja modela F80 se začne konec leta 2025, do leta 2027 pa 
bo izdelanih le 799 enot.
Proizvodnja modela F80 se začne konec leta 2025, do leta 2027 pa bo izdelanih le 799 enot.Ferrari

F80 je Ferrarijev novi paradni konj, ki konkurira najnovejšim hiperšportnikom, kot sta McLaren W1 in Porschejev prihajajoči hiperšportnik za zdaj še z nedorečenim imenom. Po vzoru modela laferrari prinaša F80 v ospredje inovacije, predvsem z zmogljivim hibridnim pogonskim sklopom. Kot že omenjeno, F80 poganja trilitrski šestvaljnik V-oblike in trije elektromotorji, ki skupaj ustvarijo 895 kilovatov moči (1200 KM). Sam motor proizvede 671 kW (900 KM), elektromotorji pa prispevajo dodatno moč, s katero F80 doseže 100 km/h v samo 2,15 sekunde. Pohvali se lahko z maksimalno hitrostjo 350 km/h. Motor temelji na šestvaljniku, ki ga najdemo v športniku z oznako 296, in kljub temu, da ima kar 237 KM več kot model 296, ne povečuje mase avtomobila.

Trije elektromotorji v pomoč

Ferrarijevi inženirji so za model F80 spremenili V6 tako, da so optimizirali čas vžiga in vbrizga ter za dvajset odstotkov povečali tlak v zgorevalni komori. Osemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko je bil posebej kalibriran za te spremembe. Električna turbina z motorjem na gredi med turbino in kompresorjem učinkovito odpravlja zamik, kar motorju omogoča, da doseže 9000 vrtljajev na minuto. V zasnovo vozila F80 so vgrajeni trije elektromotorji. Dva sta nameščena na sprednji osi in omogočata vektoriranje navora in regenerativno zaviranje, tretji pa je nameščen zadaj in zagotavlja dodaten navor, skrbi za zagon motorja in rekuperacijo energije. 800-voltni baterijski sklop s kapaciteto 2,3 kWh sodeluje z omenjenim triom elektromotorjev, ki skupaj prispevajo 242 kW (325 KM) k skupni moči avtomobila.

Ima tudi nekaj varnostnih sistemov

Šasija iz ogljikovih vlaken in aluminija modelu F80 omogoča nastavitev voznikovega sedeža, kar ni ravno običajno pri hiperšportnikih. Omeniti velja, da Ferrari s F80 uvaja novo obliko volana z ravnim zgornjim in spodnjim delom, ki se bo pojavila v prihodnjih modelih. Na aerodinamiko modela F80 je vplivalo udejstvovanje v Formuli 1 z elementi, kot je aktivno zadnje krilce, ki ustvarja znatno pritisno silo. Pri hitrosti 250 km/h F80 ustvari za tono pritiska k tlom, kar je skoraj enako McLarnu W1. Na voljo so trije načini vožnje: hybrid, performance in qualify, pri čemer je v zadnjih dveh na voljo tehnologija Boost Optimization. Ta funkcija izboljša zmogljivosti avtomobila z določanjem optimalnih trenutkov za zagotavljanje dodatne moči. Avtomobil je opremljen tudi z naprednimi varnostnimi funkcijami, kot sta samodejno zaviranje v sili in pomoč pri ohranjanju voznega pasu. Kot najdražji Ferrarijev novi model je F80 pozicioniran kot model, ki naj bi spremenil pravila igre v svetu hiperšportnikov.

Ferrari F80 ima hibridni pogonski sklop z V6-motorjem, ki zmore 895 
kW, in zasoljeno ceno, ki se začne pri 3,6 milijona evrov.
Ferrari F80 ima hibridni pogonski sklop z V6-motorjem, ki zmore 895 kW, in zasoljeno ceno, ki se začne pri 3,6 milijona evrov.Ferrari