Dva japonska mišičnjaka

Zanimivosti
, posodobljeno:

Eden prihaja iz južnoafriške tovarne, drugi iz ZDA, oba pa imata pri Toyoti že zelo dolgo zgodovino. Hiluxa pri nas poznamo že 20 let, medtem ko je highlander prvič na voljo na evropskih tleh.

Osnovna cena japonskega predstavnika znaša 49.900 evrov, 
najbogatejši paket premium pa ceno highlanderja povzdiguje na 
61 tisočakov.
Osnovna cena japonskega predstavnika znaša 49.900 evrov, najbogatejši paket premium pa ceno highlanderja povzdiguje na 61 tisočakov.Peter Pirkovič

V začetku za hiluxa ni bilo pretiranega zanimanja, saj so v prvih nekaj letih prodali le nekaj primerkov letno. Ko je v letu 2004 prišla na trg sedma generacija je bil pickup deležen nekoliko več zanimanja, po letu 2015, ko so predstavili aktualno osmo generacijo, pa je prodajna statistika zabeležila vrhunec prodaje - približno 100 vozil letno. Tudi ob sedanji vnovični prenovi želje Toyotinih trgovcev ostajajo podobne. V zadnjih nekaj letih so pickupi močno spremenili svoje značaje in povečini postali mešanica udobnega avtomobila, delovnega stroja in izjemno dobrega plezalca. Največja sprememba pri Toyotinem hiluxu je pogon. Zdaj je ta - poleg znanega 2,4-litrskega D4-D motorja s 110 kW - na voljo še z novim 2,8-litrskim štirivaljnim strojem iz orjaškega land cruiserja, ki razvija spodobnih 150 kilovatov in kar 500 Nm navora. Toyotini mojstri so poskrbeli, da ima ta nižje vrtljaje v prostem teku, da je stopalka za plin še bolj odzivna. Opravili so kup nadgradenj na podvozju in vzmetenju za bolj mehko vožnjo po terenu, posodobitve je doživel tudi volanski mehanizem, ima pa tudi z elektronsko zaporo diferenciala z omejenim zdrsom.

Več zanimanja za najdražjo različico

Za prvo vožnjo smo ga najprej preskusili na terenu v Parku vojaške zgodovine v Pivki in lahko zatrdim, da še naprej ohranja dobre plezalske sposobnosti. A da ne bo ostalo zgolj pri voznem karakterju - pri Toyoti v ospredje postavljajo paket opreme invicible, ki je na voljo samo z zmogljivejšim motorjem, ta pa prinaša veliko več serijske opreme, s čimer potniška kabina ponuja veliko več udobja med vožnjo. Tako je hilux lahko opremljen z ozvočenjem JBL, večjim osrednjim 8-palčnim zaslonom in ambientalno modro osvetlitvijo kabine, medtem ko bodo zunanjo podobo lahko dopolnjevala cevna zaščita kesona, rolo za keson, stranski pragovi, posebna platišča in terenske gume. Hilux bo tudi v prihodnje na voljo v treh karoserijskih različicah, čeprav največ poudarka namenjajo verziji z dvojno kabino, ki uporabnikom omogoča vsestransko uporabo vozila. Osnovna verzija z enojno kabino pri nas stane slabih trideset tisočakov, medtem ko pri Toyoti ocenjujejo, da bo največ zanimanja za izvedbo zmogljivejšim motorjem, katerega cena se začne pri 39.650 evrih.

V zadnjih nekaj letih so pickupi močno spremenili svoje značaje in povečini postali mešanica udobnega avtomobila, delovnega stroja in izjemno dobrega plezalca.

Prvič tudi ameriški highlander

Sedemsedežnik bo dodal piko na i ponudbi športnih terencev pri tej znamki. Uvrščal se bo med velikega land cruiserja in RAV4, od katerega je za evropski trg dobil hibridni pogon, torej, kombinacijo 2,5-litrskega bencinskega motorja in elektromotorja (poganja zadnja kolesa - štirikolesni pogon), ki skupaj zmoreta razvijati 182 kilovatov sistemske moči (248 KM). 4,95 metra dolg highlander ima tri sedežne vrste, a dodatna dva sedeža sta bolj namenjena otrokom oziroma odraslim, ki ne potujejo daleč. Uporabnejša je druga sedežna vrsta, ki je vzdolžno pomična za 18 centimetrov; od njenega položaja bo odvisna tudi prostornina prtljažnega prostora (v osnovi 658 litrov). V notranjosti so poskrbeli za številne odlagalne površine in USB vhode v prvi in drugi sedežni vrsti, v delu voznikovega okolja pa premijska oprema vključuje še 12,3-palčni multimedijski vmesnik z navigacijo, projekcijski zaslon, možnost brezžičnega polnjenja mobilnega telefona in opcijo hlajenja sedežev. Kot pravijo pri Toyoti, bo ta avto primeren za obstoječe kupce te znamke, ki jim je RAV4 premajhen, land cruiser pa prevelik. Zanj bi se lahko zanimali tudi poslovni kupci, velike družine oziroma tisti, ki iščejo športnega terenca v cenovnem okviru med 45.000 in 65.000 evri. Tu pri Toyoti dajejo za zgled Škodo kodiaq, Volva XC60, Alfo stelvio ali Mercedesa GLC.

Pri Toyoti načrtujejo, da bi letos na ceste poslali približno  100 hiluxov, povečini z atraktivno opremo 
invicible.
Pri Toyoti načrtujejo, da bi letos na ceste poslali približno 100 hiluxov, povečini z atraktivno opremo invicible.Peter Pirkovič