Družinsko - potovalni velikan

Zanimivosti
, posodobljeno:

Tayron predstavlja nadaljevanje zgodbe tiguana allspace, ki se v svoji prvi generaciji ni najbolje prijel. V novi izdaji so mu zamenjali ime, ga primerno prenovili in posodobili ter ga postavili ob bok škode kodiaqa.

Tayron je postal samostojni volkswagnov model, čeprav je zrasel 
na tehnični osnovi tiguana.
Tayron je postal samostojni volkswagnov model, čeprav je zrasel na tehnični osnovi tiguana.Peter Pirkovič

V tem najvišjem segmentu vozil slovenski kupec še vedno najraje izbere dizelski motor. In v prvem snidenju s tayronom smo seveda preskušali različico z dvolitrskim štirivaljnikom s 142 kilovati moči (193 KM), ki sicer ni na čelu lestvice po zmogljivosti, je pa zato serijsko opremljen s štirikolesnim pogonom 4Motion. To marsikateri kupec še dodatno ceni, saj je kot tak precej bolj učinkovit v različnih vremenskih pogojih oziroma podlagah, obenem pa je priročen za vleko do 2300 kilogramov težke prikolice z zavorami.

Prenos moči preko 7-stopenjske DSG avtomatike je pretežni del vožnje speljan na sprednji par koles. Šele ko se cesta spremeni in katero od sprednjih koles izgubi stik s podlago, haldexova sklopka v delovanje vključi kolesi na zadnji osi. Se pa razmerja prenosa denimo spremenijo, ko na vlečno kljuko pripnemo prikolico. Takrat se samodejno aktivira podporni sistem trail assist, ki prilagodi porazdelitev moči med sprednjo in zadnjo osjo, s čimer se izboljša stabilnost in varnostni vidik pri vleki. Razmerja prenosa moči seveda lahko nastavljamo po lastni izbiri, z aktivacijo različnih programov vožnje preko osrednjega vrtljivega stikala na sredinskem grebenu.

Tehnični podatki

Motor: dvolitrski dizel s 142 kW (193 KM)

Navor: 400 pri 1750 vrtljajih

Pogon: štirikolesni 4Motion

Menjalnik: 7-stopenjski samodejni DSG

Teža: 1842 kg

Dimenzije: 4.792 x 1.866 x 1.652 mm

Medosna razdalja: 2,79 metra

Posoda za gorivo: 58 litrov

Prtljažnik: 850 - 1900 litrov

Cena: 56.345 evrov (z dodatno opremo 64.454 evrov)

V njem lahko tudi prespimo

Tayron je v primerjavi s tiguanom dimenzijsko obilnejši. V skupni dolžini ima za 22 centimetrov prirastka (4,79 metra), medtem ko je medosna razdalja identična tisti iz Škodinega aljaškega medveda (2,79 metra). Večji dimenzijski gabariti se jasno najbolj poznajo v potniški kabini. Natančneje na zadnji klopi, kjer je prostora za noge še nekoliko več, in kakopak v velikosti prtljažnika. Dostop do 850 litrskega prostora v zadnjem delu je omogočen preko elektrificiranih prtljažnih vrat, ki jih lahko aktiviramo tudi z zamahom stopala pod zadnjim odbijačem. Potrebno je le imeti ključ v žepu.

Testni avto je bil dodatno opremljen z dvema sedežema v tretji vrsti (dodatnih 927 evrov), do katerih se dostopa preko vzdolžnega pomika zadnje klopi (60:40), čeprav je prehod precej ozek. A je po drugi strani za otroke to zanimiva vozniška izkušnja, saj imajo možnost priklopa naprav preko USB vhodov (za polnjenje), urejeni pa so tudi nasloni za roke in odlagalna mesta za plastenke. Ko teh ne potrebujemo, se lahko prtljažni prostor v nekaj potezah poveča na nekaj manj kot dva tisoč litrov oziroma v dolžino 1,95 metra. Tako se tayron lahko začasno spremeni v tovorni avtomobil ali v bivalni prostor za kratek počitek, prekrivni rolo pa lahko enostavno postavimo v odlagalno mesto pod predelno polico.

Tayron se na cesti precej suvereno pelje, predvsem na račun prilagodljivega DCC podvozja, ki zna prilagoditi blaženje na različnih podlagah, medtem ko sistem progresivnega krmiljenja poskrbi za še bolj neposreden volan, ki vozniku omogoča precej več povratnih informacij.

Znana zasnova potniške kabine

Z opremo bogato založeni testni tayron daje vtis, da si želi prestopiti mejo premijskega segmenta križancev. Na številnih mestih so uporabljeni zelo kakovostni materiali, vsaj na prvi pogled je končna izdelava na zelo visokem nivoju, svoje k temu pristavi še napredna ambientalna osvetlitev kabine, celotno sliko premijskega vzdušja pa zaokrožuje zelo dober občutek za volanom.

Električno nastavljiva usnjena sedeža, ki imata funkcije ogrevanja, hlajenja ali masiranja, zelo učinkovito skrbita za udobje na daljših poteh, a je potrebno zanje kar krepko doplačati (2486 evrov). V ta paket je denimo vključena funkcija ogrevanja volana, ki ima, tako kot ostali novi bratje, fizične gumbe. Voznikovo delovno okolje mi je znano iz tiguana, zato se brez težav navadim na upravljanje. Na sredini je postavljen velik 15-palčni zaslon na dotik, kjer so meniji preprosti za uporabo, hkrati pa si lahko za nekaj sistemov ustvarim bližnjico. Na primer za izklop delovanja sistema, ki ohranja vozilo na voznem pasu. Uporabno je tudi vrtljivo stikalo na sredinskem grebenu, ki ima dve funkciji. Večino časa sem jo uporabljal za nastavitev glasnosti, s pritiskom nanj pa je možna izbira različnih voznih profilov.

Visoka cena

Tayron se na cesti precej suvereno pelje, predvsem na račun prilagodljivega DCC podvozja, ki zna prilagoditi blaženje na različnih podlagah, medtem ko sistem progresivnega krmiljenja poskrbi za še bolj neposreden volan, ki vozniku omogoča precej več povratnih informacij. A glede na velikost volkswagnovega SUV-a je jasno, da se teža v ostrih zavojih vendarle pozna, medtem ko na avtocesti povsem zablesti v udobju in mehkobi.

Navit dizelski štirivaljnik v povprečju popije blizu sedem litrov goriva na sto kilometrov, zato je prvi postanek s polno 58-litrsko posodo šele po prevoženih 800 kilometrih. Tako kot pri tiguanu tudi pri tayronu hvalim izjemno učinkovita LED matrična žarometa (doplačilo 677 evrov), ki zelo dobro osvetljujeta cesto v nočnem času, nekje do 650 metrov, hkrati pa samodejno usmerjata svetlobni snop na neosvetljene dele. Kaj pa cena? Tayron, kot ga vidite na fotografijah, stane krepkih 64 tisoč evrov, kar je posledica dolgega seznama dodatne opreme.

Potniška kabina je digitalizirana in zasnovana v precej premijskem 
vzdušju.
Potniška kabina je digitalizirana in zasnovana v precej premijskem vzdušju. Peter Pirkovič