Družinski peugeot zdaj tudi na baterije

Zanimivosti
, posodobljeno:

Novi peugeot e-3008 je prostoren in učinkovit električni avtomobil z osupljivo oblikovano kabino, ki pa se spoprijema tudi z nekaterimi izzivi.

V novi generaciji je peugeot 3008 na voljo s hibridnim in električnim pogonom, ki smo ga na kratko tudi 
preskusili.
V novi generaciji je peugeot 3008 na voljo s hibridnim in električnim pogonom, ki smo ga na kratko tudi preskusili.Marko Hanželič

Novi (e-)3008 nadomešča uspešnega predhodnika, ki so ga izdelovali sedem let in ga po vsem svetu prodali v več kot 1,3 milijona primerkih. Zdaj je tu povsem električna različica z dodatnim “e” pred številko, ki seveda označuje električno različico, hkrati pa prispeva tudi k imidžu vozila. Novi peugeot 3008 je ob popolnoma električni še vedno na voljo tudi v hibridni različici 136 e-DSC6 z 48-voltnim hibridnim pogonskim sklopom.

Že na prvi pogled novi peugeot e-3008 naredi vtis, saj je avto oblikovno dovršen in s svojo kupejevsko zasnovo tudi zelo všečen. V primerjavi s prav tako privlačnim predhodnikom je s svojim bolj ravnim zadkom, navidezno lebdečim strešnim spojlerjem ter svetlobnim podpisom s tremi kraki spredaj in zadaj videti še bolj dinamičen in prodoren. Peugeot se je popolnoma odpovedal kromiranim okrasnim elementom in pri modelu e-3008 stavi na črno barvo. Kljub kupejevski silhueti se notranje razmerje 4,54 metra dolgega SUV-ja v primerjavi s predhodnikom ni spremenilo: prostor za potnike v drugi vrsti in prostornina prtljažnika (520 litrov) sta pri medosni razdalji 2,74 metra enaka.

Tehnični podatki

Pogon: električni motor z najvišjo močjo 157 kW

Navor: 343 Nm

Baterija: litij-ionska s 73 kWh uporabne vrednosti

Dimenzije: 4.542 mm x 1.895 mm x 1.641 mm

Medosna razdalja: 2.739 mm

Najvišja hitrost: 170 km/h

Doseg: 525 km

Teža: 2083 kg

Cena: 45.200 evrov (z dodatno opremo 50.200 evrov)

Še bolj kot zunanjost prepriča notranjost novega peugeota e-3008. Polarizirajoča zasnova z i-cockpitom in podpovprečno velikim, a zato nadpovprečno zajetnim volanskim obročem, sicer ostaja, a kakovost uporabljenih materialov in končna obdelava vsekakor prepričata. Sprašujem se le, kako očistiti lep tkani vzorec okoli armaturne plošče, če se vam po njem razlije kava ali drug tekoči posladek. Panoramski zaslon, ki je rahlo ukrivljen proti vozniku, je v modelu GT velik 21 palcev. Združuje armaturno ploščo z informacijami o hitrosti, zmogljivosti, pretoku energije, dosegu, potovalni računalnik itd. ter zaslon na dotik za multimedijske storitve, klimatsko napravo, navigacijo, nastavitve in ostalo, kar je še mogoče upravljati s pomočjo zaslona.

Kratek sedalni del zadnje klopi

Navigacijski sistem v realnem času je plod znanja podjetja TomTom, s pametnim načrtovalnikom poti z vnaprej načrtovanimi postanki za polnjenje, posodobitvami prek spleta ter podporo brezžičnima sistemoma Apple CarPlay in Android Auto. Na sredini armaturne plošče je deset gumbov za hitro izbiranje, ki jih Peugeot imenuje “Toggles” in jih je mogoče tudi individualno konfigurirati in jih dodeliti funkcijam navigacije, radia ali klimatske naprave. Za glasnost pa je na voljo pravi vrtljivi gumb, kar je še posebej fina rešitev za vse, ki prisegajo na fizične gumbe. Po prostornosti se peugeot uvršča v sredino razreda, saj je spredaj prostoren, zadaj pa v primerjavi s konkurenti nekoliko bolj utesnjen. Udobni sedeži spredaj so zelo dobri - razkošni, dobro oblikovani, večnamensko nastavljivi, ogrevani, in imajo pečat AGR (nemška kampanja za zdrav hrbet). Zadaj stvari niso tako imenitne, zadnja klop ima precej kratek sedalni del in je nameščena precej plosko nad tlemi, zaradi česar sedenje na daljši vožnji ni tako prijetno kot spredaj.

Potovanje z načrtovanjem

Baterija v testnem peugeotu ima zmogljivost 73 kWh (neto) - v prihodnosti naj bi e-3008 dobil tudi večjo baterijo z 98 kWh. V praksi se je to izkazalo za 370 kilometrov dosega, kar je v okviru pričakovanj, če je uradna vrednost po WLTP 525 kilometrov. Sistem polnjenja deluje s 400-voltno tehnologijo, na polnilni točki za izmenični tok polni z 11 kW, na polnilni točki za enosmerni tok pa z največ 160 kW. Za polnjenje baterije od 20 do 80 odstotkov je potrebnih približno 30 minut, kar drugim uspeva tudi hitreje. Peugeot opravi pospešek od nič do 100 km/h v 8,9 sekunde, njegova najvišja hitrost pa je omejena na 170 km/h. Pospešuje hitro, vendar ne tako silovito kot drugi v tem razredu. Električni sistem je enostaven za upravljanje, rekuperacijo pa lahko prilagajate v treh stopnjah s pomočjo lopatic ob volanskem obroču.

Bolj potovalnik kot športnik

Samo krmiljenje je prej posredno kot ne, ne daje prav veliko povratnih informacij, čutiti pa je tudi vpliv teže in pogona. S svojimi 20-palčnimi kolesi e-3008 precej neenakomerno sprejema kratke neravnine, vendar na drugi strani dobro gladi dolge valovitosti na cesti. Na splošno se s svojimi 2,2 tone teže vozi precej umirjeno in mu najbolj prija avtocesta. Lahko bi rekli tudi ležerno, a ob tem ponuja visoko raven udobja. Električni 3008 je vsekakor bolj potovalnik kot športnik. Pri dinamičnem ovinkarjenju se sicer lahko zanese na čvrsto nastavljeno podvozje, ki pa mu ne sledi premehak in preveč posreden krmilni mehanizem, pa tudi zavore se znajo relativno hitro utruditi. Novi peugeot e-3008 ponuja privlačno obliko in čudovito, edinstveno notranjost. Doseg z baterijo s 73 kWh je dober. S ceno v rangu petdesetih tisočakov je sicer ob boku električnim konkurentom, a je hkrati za vsaj 12 tisočakov dražji od svojega hibridnega brata. Na testu je skupno zapustil dober vtis, vendar ima v tem cenovnem razredu močno konkurenco, med drugim v obliki neizogibne tesle model Y ter volva EC40, škode enyaq coupé in nissana ariya.

 Volan manjših dimenzij je ostal, povsem na novo pa je zasnovano 
preostalo delovno okolje.
Volan manjših dimenzij je ostal, povsem na novo pa je zasnovano preostalo delovno okolje. Marko Hanželič