Dobrih pet litrov na sto kilometrov
Pred kratkim smo v uredništvo dobili prvo corollo nove generacije. Limuzina, opremljena še s šibkejšim hibridnim pogonom. In zato sem takoj sprejela izziv, da preverim, kako nizka je poraba in kako udoben je družinsko zasnovan avtomobil.

Ko sem povedala, da želim novo hibridno corollo sedan z 1,8-litrskim bencinskim motorjem zapeljati do Linza in se je urednik strinjal, sem zaradi občutka, da se je morda vendarle strinjal prehitro, raje preverila, če dobro razume, kam bi šla. K sreči se je še vedno strinjal tudi zatem, ko sem pojasnila, da ne želim le do Lienza, ki se izgovori enako in je približno dvesto kilometrov oddaljen od naše prestolnice, temveč do Linza, do katerega je treba v eno smer prevoziti približno 420 kilometrov. K sreči se je strinjal tudi s to rahlo korekcijo in tako smo novo hibridno izvedenko preizkusili na nekoliko daljši poti.
Majhna odprtina do velikega prtljažnika
Moja sopotnica se je na dvorišče pripeljala s svojo prisrčno leto in pol staro kopijo, vozičkom in vsemi pritiklinami, ki jih potrebuješ za malčke, sama pa sem predvsem nekoliko zaskrbljeno pogledovala od prtljažnika toyote do precej polnega prtljažnika njihovega velikega družinskega enoprostorca. Tetris mi je vedno dobro šel in ker imam dolgoletno prakso s selitvami narodov, sva, na moje presenečenje, v avto pospravili prav vse, kar smo želeli vzeti s sabo na pot. Corolla ima namreč res nekoliko manjšo odprtino prtljažnika, a ko skozi njo potisnete prtljago, vam omogoča razkošnih 470 litrov prostornine. Štiri dekleta - dve sta sedeli v velikih otroških sedežih na zadnji klopi - smo tako s polno naloženo hibridno corollo odrinile proti severu Avstrije. Kljub temu, da smo v avtu zapolnile vse prazne prostore, je bila pot še vedno udobna za vse štiri. Medosna razdalja je pri novi limuzini podaljšana za šest centimetrov, zato bi imeli namesto otrok na zadnji klopi dovolj prostora tudi odrasli potniki - tako za noge kot za glave; brez težav pa bi se na sredini vozila tudi tretja oseba.
Tehnični podatki
Dimenzije (D/Š/V): 4639 mm x 1780 mm x 1435 mm
Motor: 1,8-litrski z 82 kW + elektromotor
Navor: 280 Nm pri 1500 vrtljajih
Gume: 225/40/R18
Posoda za gorivo: 43 litrov
Cena: 28.100 evrov
Dolga vožnja tako ni bila naporna, k temu pa je močno pripomogel vzorno delujoč prilagodljivi radarski tempomat v kombinaciji z vsemi drugimi sistemi za pomoč vozniku. Tudi samodejno preklapljanje med dolgimi in zasenčenimi lučmi deluje tako, kot mora. Tako tja kot nazaj so nas na poti ujeli hudi nalivi z močnim vetrom, zaradi katerih so se na cesti zadrževale večje količine vode. Corolla se je tudi v težjih vremenskih razmerah odrezala dobro, saj zaradi svoje stabilnosti in občutka za volanom, ki vozniku dobro sporoča potrebne informacije z vozišča, niti enkrat ni dala povoda, da bi lahko podvomili v zanesljivost in varnost avtomobila. Preizkusili smo jo tudi v mestu, se vštric vozili s tramvaji in si na hitro ogledali nekaj pomembnih delov Linza.
Tisoč kilometrov s povprečno porabo 5,2 l/100 km
Kdor bi se danes odločil za hibridno corollo, lahko poleg tega, da je varčna, pričakuje tudi zanesljiv avto, saj hibridni motorji redko povzročajo težave, tudi stroški vzdrževanja naj bi bili temu primerno nižji. Hkrati pa ima tudi vso sodobno opremo, ki jo od takšne limuzine lahko pričakujete. Kot vsak drug avto, tudi hibridna različica pije toliko, kolikor boste pripravljeni plačati, upamo pa trditi, da bo to vsekakor manj kot pri drugih šibkejših bencinskih izvedenkah.
Ob varčni vožnji po največji dovoljeni hitrosti na avstrijskih avtocestah je povprečna poraba za približno 1000 kilometrov dolgo pot znašala 5,2 litra na 100 kilometrov. Ko smo vozili malo manj varčno po mestu in razgibanih podeželskih cestah, je potovalni računalnik prikazoval 7,6 litra.
Cena hibridnega modela z osnovno opremo znaša 23.600, udobje executive opreme pa corollo podraži za 4500 evrov, kar pomeni, da boste zanjo odšteli dobrih 28 tisočakov.