Čistokrvni kitajski križanec
Atlas pro 4WD je eden izmed novincev na našem trgu. Kitajska znamka kot taka pa sploh ni nova. Če ne drugače, jo poznate iz novic, povezanih z lastništvom švedskega Volva. Tudi to bo ena izmed rdečih niti našega preskusa mestnega terenca.

Z zunanjimi merami cilja na vožnje treh ali več potnikov, s prtljažnikom vred pa zadošča vsem družinskim potrebam. Oblikovanje več kot štiri in pol metra dolgega vozila je precej konzervativno, sploh, če ga primerjamo Geelyjevim boyuejem L, ki ima docela ekstrovertirano zunanjost in notranjost, temelji pa na podobni tehniki. Atlas Pro 4WD nosi veliko in poudarjeno masko z Geelyjevim logotipom. Res spominja na Subaru brez zvezdic, kot je v prvi sekundi pripomnil sodelavec. Žarometi pri odklepanju pozdravljajo s posebnim vzorcem utripanja LED svetil. Podobno pri odpiranju vrat počno tudi smerniki. Posebnosti Geelyja atlas pro 4WD pač, ki jih sprejmete ali pa ne.
Stransko podobo tvorijo velika zadnja vrata, ki nakazujejo enostaven vstop na zadnjo klop. Oddaljenost od tal pa ne skriva nežnega spogledovanja s čim več kot samo vožnjo do trgovskega centra in nazaj. Zadek je tak kot bi ga pričakovali od vsaj pretih modelov drugih proizvajalcev. Avtorja še najbolj spominja na eno izmed različic Fordove Kuge v prejšnji reinkarnaciji, kar sploh ni slabo. Koga drugega tudi na Nissanove izdelke. Seveda so prtljažna vrata elektrificirana, sam prostor v zadnjem delu pa ni res izjemno razsežen (378 litrov), a zadovoljuje osnovne potrebe.
Tehnični podatki
Dimenzije: 4.544 mm × 1.713 mm × 1.831 mm
Medosna razdalja: 2.670 mm
Pogon: 1,5-litrski trivaljnik s 132 kW (177 KM)
Menjalnik: 7-stopenjski samodejni DCT
Prtljažnik: 378 litrov
Teža: 1780 kg
Odmik od tal: 171 mm
Cena: 28.990 evrov (z dodatno opremo 32.990 evrov)
Svoj komunikacijski sistem
Notranjost preveva izjemno soliden vtis. S končno izdelavo, ki je vsaj na ravni konkurence, če ne celo boljša. Izbira materialov je zgledna, tudi rešitve z dvojnim dnom sredinske konzole, zanimivimi notranjimi kljukami na vratih in kakovostnimi zasloni so precej bolj podobne uveljavljenim znamkam in starim oblikovalskim mačkom. Sedempalčni zaslon pred voznikom je razdeljen na stranska dela z nivojem ogretosti motorja in napolnjenosti posode za gorivo. Predstavitev je izvedena z vrsto LED svetil. Programi se izbirajo z velikim, osvetljenim vrtljivim gumbom na konzoli med sedežema. V pomoč pa je seznam na širokem in kakovostnem sredinskem zaslonu.
Zabavna elektronika se prav tako upravlja preko že omenjenega 12,3-palčnega zaslona. Med posebnostmi je Geelyjev komunikacijski sistem carbitLink. Omogoča zrcaljenje telefona, potrebuje pa namenski program na pametnem telefonu in nekaj privajanja. Udobje sprednje in zadnje vrste umešča Geely atlas pro 4WD med prostorsko radodarne avtomobile. Prostora ne manjka niti dolginom, niti sredinskemu potniku zadaj. Zares popolnjen seznam opreme tvorijo tudi štirikrat greti sedeži, ambientalna osvetlitev v vrsti različnih barv, ki sega preko armaturne plošče, sprednjih in celo zadnjih vrat. Voznikov sedež premore tudi električne nastavitve, sovoznik se bo poigral ročno. Dotik stikal, obvolanske ročice (dober dan Volvo), volan sam, sedeži, ne dajejo vtisa cenenosti. Daleč od tega. Sedi se udobno, z dovolj prostora za noge, glavo in predvsem dovolj podpore za noge in hrbet. Tudi daljše vožnje bodo zelo prijetne.
Volvov bencinski trivaljnik
Geelyjev Atlas premore tako pogon na sprednji kolesi, kot štirikolesni pogon. Volvov 1,5-litrski turbo bencinski agregat razvija kar 132 kilovatov moči. Pod motornim pokrovom vas čaka kup plastike, šele pod njo so elementi pogonskega sklopa. Motor je povezan s sedemstopenjskim menjalnikom z dvema sklopkama. Kar je drugače kot pri cenejšem modelu s pogonom na samo sprednji kolesni par. Zmogljivosti niti v praksi, niti na papirju niso ekstremne, morda tudi na račun ne tako nizke teže Geelyja Atlas Pro 4WD. V praksi pri priganjanju trivaljnik ni ravno športnik in pri delovanju v najvišjih vrtljajih, kljub celim 132 kW ni ravno najbolj učinkovit. Menjalnik ima majhno težavo, da pretakne navzdol za dve prestavi, kar sicer ne traja predolgo, a v visokih vrtljajih ne pridobite ničesar. Veliko bolj prijazno in učinkovito je uporabiti 255 Nm (z EMS sistemom 300 Nm) navora in pospeševati iz nizkih vrtljajev. Pogonski sklop ima tudi 48V sistem blagega hibrida preko jermena, kar pomeni, da elektrika pomaga pri največjih obremenitvah in rešuje trivaljnik v težkih trenutkih.
Pri vzmetenju spet omenimo samo udobje. Geely atlas pro 4WD odlično umirja razne nepravilnosti na cesti. Ravno velikih sprememb pri različnih programih delovanja nismo opazili, seveda z izjemo odzivnosti na plin in delovanja volanskega mehanizma. V delovanju Atlas Pro zmedejo le zaporedne ostre neravnine. Takrat v primeru zares razbite ceste Geely zahteva nekaj popravljanja smeri. Nič takšnega, kar ne bi bili navajeni tudi pri konkurenci. Pri hitrejši vožnji vas Geely umirja, vožnja namreč ni več tako lahkotna, več dela je z volanom, motor se sliši bolj kot je potrebno, poraba seveda močno poskoči. Če že govorimo o porabi. Pri nas je 58-litrska posoda kaj kmalu pošla. Poraba se je gibala med dobrimi sedmimi in slabimi devetimi litri na sto prevoženih kilometrov.
Čas bo pokazal svoje
Geely atlas pro 4WD dokazuje, da tovarna premore precej izkušenj, pridobljenih pri premijskem proizvajalcu Volvo. Nekaj posebnosti vseeno prenaša iz azijskega avtomobilskega sveta, ki nam ni tako zelo blizu. A rešitve tudi niso tako slabe. Res imamo raje neposredno podporo Androidovem in Applovem sistemu. A tudi carbitLink lahko ima prihodnost, če ga mislijo na Kitajskem ustrezno hitro razvijati. Med testom so nas kar nekajkrat ustavili potencialni kupci. Seveda Geely atlas pro 4WD privlači s popolno opremo, dovolj močnim pogonskim sklopom in z dosegljivo ceno.
Iz srca ne znamo odgovoriti nič o zanesljivosti avtomobila, ki nam je vsem novinec. Tovarna zagotavlja 4-letno garancijo, kar je do določene mere podatek, ki pomirja. Volvovi elementi zagotovo dajejo vtis trajnosti. Neodvisno od tega se je Atlas Pro na testu izkazal za zrel avtomobil, s primerljivo malo slabih lastnosti. Za njegovo ceno pri konkurenci težko dobite kaj podobnega.