Peter Pirkovič

Cestna specialka, ki gre več kot 330 kilometrov na uro

Zanimivosti
, posodobljeno: 2. 10. 2025, 10:02

Panigale V4 R predstavlja nov mejnik v svetu serijskih motociklov in hkrati prinaša del tehničnih rešitev iz prvenstva MotoGP na cesto.

Cestna specialka, ki gre več kot 330 kilometrov na uro

Cena zanj je pri nas postavljena pri 45 tisočakih, zato bo ta nagovarjal le ozek krog kupcev.

Foto: Ducati

Ne gre za popolnoma nov motocikel, pač pa za najnovejšo evolucijo (različica R), ki bo služila tudi kot tehnična osnova za nastope v prvenstvu superbike. Srce predstavlja popolnoma prenovljen litrski desmosedici stradale R, ki v serijski konfiguraciji razvije 160 kW (218 KM), v kombinaciji z dirkaškim Akrapovičevim izpuhom pa moč naraste na impresivnih 172 kW (235 KM). V takšni izvedbi motocikel doseže hitrosti prek 330 kilometrov na uro - številke, ki so bile doslej rezervirane zgolj za MotoGP dirkalnike. Štirivaljnik se zavrti na 16.500 vrtljajev v šesti prestavi, krivulja navora je izboljšana predvsem v srednjem območju vrtljajev, kar posredno omogoča nov dirkaški menjalnik. Posebnost tega je v tem, da je prosti tek pravzaprav postavljen pod prvo prestavo, kar preprečuje napake pri agresivnem zaviranju in omogoča hitrejše prestavljanje. Ta rešitev je doslej obstajala le pri tovarniških dirkaških motociklih.

Že na prvi pogled je jasno, da so veliko poudarka posvetili aerodinamiki. Novost, ki prvič prihaja v serijsko proizvodnjo, so aerodinamični dodatki (corner sidepods), nameščeni v spodnjem delu oklepa, ki ustvarjajo Venturijev efekt, ki pri nagibu povečuje stabilnost in oprijem, saj pretok zraka ustvari dodatno obtežitev motocikla na asfalt. Ti dodatki v kombinaciji z novo generacijo krilc zagotavljajo 25 odstotkov večjo aerodinamično obtežitev, kar v praksi pomeni, da pri hitrosti 300 kilometrov na uro kolesa na asfalt pritisne z dodatnih 6 kilogramov sile. Skupaj z mojstri iz oddelka Ducati Corse so posodobili še sprednjo zračno odprtino, ki povečuje tlak v sesalnem sistemu in pri najvišjih hitrostih doda še nekaj dodatne moči.

K nam predvidoma prihodnji mesec

Podvozje je povsem na ravni dirkalnikov. Celoten okvir in nove nihajne vilice so razvili v sodelovanju z inženirji iz Ducati Corse, za vzmetenje so poskrbeli pri Öhlinsu, pod zavorni sistem so se podpisali pri Brembu, gume pa so prispevali pri Pirelliju (Diablo Supercorsa SP v4). Elektronski paket vključuje nov algoritem Ducati Vehicle Observer, ABS Cornering z združenim zaviranjem ter napredno funkcijo race brake control, ki omogoča natančno upravljanje zadnje zavore, kot to počnejo dirkači MotoGP. Na voljo je tudi nov, 6,9-palčni TFT-zaslon z vmesnikoma track in road ter inovativnim prikazom Grip Meter, ki v realnem času prikazuje oprijem gum. Vsak panigale V4 R bo imel na krmilu posebno ploščico s serijsko številko, kar dodatno poudarja njegovo ekskluzivnost. Nenazadnje se to kaže tudi pri ceni. V Sloveniji ta Ducatijeva cestna specialka stane 45.490 evrov. Prvega bodo v prodajni salon na ogled postavili predvidoma že novembra. • PP