Bliskovito hiter in uživaški

Pri BMW-ju so letos poleg uvedbe nove generacije najbolj priljubljenega potovalnega enduro motocikla poskrbeli še za eno presenečenje. V prodajne salone so postavili njihov najlažji in hkrati najzmogljivejši serijski večnamenski dvokolesnik.

BMW M 1000 XR je tretji v družini M modelov na dveh kolesih.  Foto: Peter Pirkovič
BMW M 1000 XR je tretji v družini M modelov na dveh kolesih.  Foto: Peter Pirkovič

Tako pravijo marketingarji pri BMW-ju. Z nečim pompoznim je pač treba pritegniti pozornost kupcev. A BMW M 1000 XR je posebna vrsta motocikla, ki sam zase ne potrebuje napihovanja, saj ima kaj za pokazati. V prvi vrsti so to številni superiorni tehnični podatki, od suverenosti in samozavesti pa poka tudi med vožnjo. Imel sem to priložnost, da sem ga v času zadnjega poletnega vročinskega vala za kratek čas preskusil. In takoj lahko zapišem, da ta za popoln izkoristek potrebuje izkušenega in nenazadnje odgovornega voznika, ki bo znal oceniti, kje lahko in kje ni pametno dvigovati ritma vožnje.

Nenazadnje ima M 1000 XR vgrajen navit vrstni štirivaljni litrski pogonski agregat, ki razvija enormnih 148 kilovatov moči (201 KM) pri 12.750 vrtljajih. Ja, neizmerno rad se vrti v visokem delovnem območju, medtem ko za dirkaški ton skrbi serijsko vgrajen Akrapovičev izpušni sistem iz titana. Neučakan, kaj zmore ponuditi bavarski športni potovalnik, se brž za nekaj kilometrov zapodim na avtocesto. Ko obrnem ročico za plin, se bliskovito hitro zavrti v rdeče delovno območje, hkrati pa zelo hitro narašča tudi hitrost. Potrebno je biti previden. Sunek je res intenziven. Nadaljujem proti Rakitni in naprej proti primorskemu koncu. Ta cesta mi ponudi vse tisto, kar želim izvedeti od novega predstavnika, kjer se bohoti njihova znana črka M.

Tehnični podatki

Motor: vrstni štirivaljnik s 148 kW (201 KM)

Navor: 113 Nm pri 11.000 vrtljajih

Menjalnik: šeststopenjski s quickshifterjem

Gume: spredaj 120/70-ZR17, zadaj 200/55-ZR17

Teža: 220 kilogramov

Posoda za gorivo: 20 litrov

Cena: 27.200 evrov (z dodatno opremo 32.690 evrov)

Jasno, ta pri njih predstavlja najvišji nivo inženirskega razvoja in s tem motociklom uporabnik močno izstopa iz povprečja. V drobovju ostaja enak XR-ju z oznako S, a številne nadgradnje so opazne že na prvi pogled. Na sprednjem 17-palčnem kolesu je vgrajen izjemno učinkovit Nissinov zavorni sistem z ogromnimi 330-milimetrskimi diski, vzmetenje je polaktivno in elektronsko nastavljivo, platišča so bila na testnem motociklu karbonska (paket M competition), prav tako tudi stranska krilca, namenjena za učinkovito rezanje zraka in za dodatnih 12 kilogramov pritiska k tlom (pri hitrosti 220 km/h).

Izjemno dober je položaj za krmilom. Sedi se pokončno in z občutkom, da me sedež zelo dobro objema. Slednji je postavljen na višini 85 centimetrov. Krmilo je široko, posebnost tega pa je, da so na njem vgrajena minimalistična vzvratna ogledala.

Nadgradnje na ključnih komponentah

Zavite ceste z dobro asfaltno podlago proti Rakitni in naprej do Cerknice, kjer v tistem dopoldanskem času ni veliko prometa, mi ponudijo celovit vpogled, kaj M 1000 XR dejansko zmore. Tega, da se Bridgestonove gume (zadaj 200 mm, spredaj 120 mm) odlično držijo asfalta, ni potrebno posebej poudarjati. Občutek je bil tak, da je oprijema vedno dovolj, zato sem si tu in tam upal nekoliko bolj zvrniti BMW-ja v ovinek. Podatek na informacijskem prikazovalniku je pokazal 42 stopinj v desno in 39 stopinj v levo. Verjetno bi šlo še dlje. Pri dinamični vožnji mi izrazito pomaga še natančen sistem hitrega prestavljanja (6-stopenjski menjalnik) brez uporabe sklopke. Čista poezija in užitek.

Štirivaljnik največji navor 113 Nm doseže pri 11.000 vrtljajih, še bolj impresiven je podatek, da se ta lahko zavrti so 14.600 vrtljajev. Večjo vlečno moč zadnjega kolesa v vseh prestavah zagotavlja tudi krajše prestavno razmerje z uporabo verižnika s 47 zobmi (klasični model ima verižnik s 45 zobmi), poleg tega pa so prestavna razmerja 4., 5. in 6. prestave zdaj krajša v primerjavi z modelom S 1000 XR.

Z mesta do 100 km/h odriv traja 3,2 sekunde, dvestotico doseže v 7 sekundah, medtem ko z nabojem moči zmore do 275 km/h. A to so ekstremi primerni za dirkališče. Voznik ima na voljo dežni, cestni, dinamični, dirkaški oziroma dirkaški Pro program, z možnostjo dodatnih nastavitev podpornih asistenčnih sistemov, ki naredijo vožnjo precej lahkotno in uživaško.

Poraba je postranskega pomena, a lahko zatrdim, da se s polno 20-litrsko posodo za gorivo lahko brez težav prevozi okrog 350 kilometrov. BMW 1000 XR je resnično tehnološko dovršen motocikel, ki denimo nima na voljo centralnega stojala in ne nastavkov za pritrditev stranskih potovalnih kovčkov. Vse na račun zniževanja teže. Stane začetnih 27 tisočakov, s prej omenjenim paketom M competition, ki prinaša rezkane ročke in stopalke, karbonska platišča in nekatere sestavne dele ter poseben dirkaški program za dirkališča, pa cena naraste na nekaj več kot 32.000 evrov.


Najbolj brano