Bavarska elektrifikacija od blizu
Pretekli teden smo obiskali koprskega trgovca z vozili BMW, kjer so povabljenim gostom pobliže predstavili celotno floto električnih avtomobilov, hkrati pa so njihovi strokovnjaki potencialnim kupcem odgovarjali na številna vprašanja.

Kot so nam kasneje povedali, so v treh dneh v njihovem salonu dobrodošlico zaželeli okrog sto povabljencem, ki so povečini že dolga leta lastniki BMW-jevih avtomobilov, med temi pa je bilo nekaj takih, ki se z nakupom električnega BMW-ja šele dobro srečujejo. Tako enim kot drugim prav takšni dogodki pomenijo piko na i, ko se odločajo za nakup avtomobila. In ker so električni modeli trenutno vedno bolj v ospredju, so pri Avto Aktivu v ta namen na kup zbrali kar 8 električnih testnih avtomobilov. Med temi je bil eden znamke Mini (novi countryman), ki je del skupine BMW, medtem ko je bil prestižni i7 (serija 7) tokrat na ogled le v prodajnem prostoru Avto Aktiva na Vojkovem nabrežju v Kopru.
Prednosti nakupa električnega avtomobila
Vsem zainteresiranim udeležencem dogodka je bilo v tistih nekaj dneh omogočeno bližnje spoznanje oziroma krajši preizkus po lokalnih cestah in avtocesti. Zgolj zato, da ti dobijo tisti prvi in hkrati najpomembnejši vtis o avtomobilu. Jasno, najbolj zaželeni v testni floti so bili novi limuzinski i5, iX2 in i4, ki velja med kupci za najbolj priljubljenega, saj je ta najdlje prisoten v BMW-jevi ponudbi. Kot pravi Viljem Zore, vodja koprske enote Avto Aktiva, se zanimanje pri kupcih počasi že pomika v smer, da je električni avtomobil lahko tudi prvi avtomobil v družini, medtem ko je za tovrstne avtomobile še vedno največ zanimanja s strani podjetij. Namreč, naša davčna zakonodaja med drugim omogoča, da uporabnik za električni službeni avtomobil ne plačuje bonitete, obenem pa imajo podjetja možnost uveljavljanja pravice do odbitka davka na dodano vrednost (DDV), ne glede na to, katero dejavnost opravljajo. Takšna možnost velja tudi pri servisnih storitvah in nakupu nadomestnih delov za električno vozilo.
Največ vprašanj glede dosega
Električni avtomobili so tehnološko prav tako zelo napredni in prijetni za vožnjo. Občutno učinkovitejše je pospeševanje, seveda pa ti na drugi strani potrebujejo malce drugačno dojemanje vožnje. Zato strokovnjaki vsem bodočim kupcem svetujejo več načrtovanja poti, saj je polnjenje nekoliko dolgotrajnejše od klasičnega točenja goriva. Najzmogljivejše hitre polnilnice omogočajo, da se baterije pri BMW-jevih avtomobilih polnijo z močjo najmanj 100 in z največ 200 kilovati, kar pomeni, da postanek na polnilni postaji (polnjenje od 20 do 80 odstotkov) traja dobrih 20 minut. Še boljše, cenejše in posledično počasnejše je polnjenje na domači polnilnici, zato so vsem prisotnim predstavili delovanje pametne domače polnilnice GlowBox (vrednost 750 evrov), ki pravilno uravnava porabo električnega toka ob polnih obremenitvah. Kar se tiče dosega, so trenutno vsi BMW-jevi avtomobili opremljeni z razmeroma velikimi energijskimi zalogovniki, kar v praksi pomeni med 400 in 500 kilometri dosega, hkrati pa imajo ti vgrajene pametne navigacijske sisteme, ki vozniku od začetka do končnega cilja svetujejo najbolj primerno pot in vmesne postanke za polnjenje (z natančnimi lokacijami) s cenami za kilovatno uro. Zato je pametno ob nakupu BMW-ja pridobiti tudi njihovo BMW Charging kartico, kjer uporabnik plačuje letno naročnino, s tem pa se mu odpira možnost polnjenja na več kot 700 tisoč polnilnih mest po Evropi z nekoliko nižjo ceno.
Največji BMW-jev trgovec
Družba Avto Aktiv, ki spada pod streho madžarskega veletrgovca Autowallis, ima v Sloveniji kar štiri prodajna mesta, in sicer v Kopru, Novi Gorici, Kranju in Trzinu. V Kopru imajo poleg prodaje znamke BMW še avtomobilsko znamko Opel, na istem mestu pa strankam ponujajo še vse servisne, kleparske in ličarske storitve. Trenutno je v koprski enot 28 zaposlenih.