Audijev potovalni velikan

Dizelski šestvaljnik z ogromno zalogo moči in navora dva in pol tone težkega kupejevskega križanca z lahkoto premika in ob tem z zmerno porabo zagotavlja, da bo prvi postanek na daljšem potovanju šele pri okrog 900 kilometrih.

Audi Q8 je po petih letih doživel prenovo. Trend pri kupcih se v tem 
času ni spremenil. Še vedno je na prvem mestu dizelski motor. Foto: Peter Pirkovič
Audi Q8 je po petih letih doživel prenovo. Trend pri kupcih se v tem času ni spremenil. Še vedno je na prvem mestu dizelski motor. Foto: Peter Pirkovič

Audijev velikan je po petih letih v začetku letošnjega leta k nam zapeljal v rahlo prenovljeni podobi. Ta je v večji meri zajela posodobitve številnih podpornih sistemov, občutno manj pa pogonsko tehniko in obliko. Preprosto, ker to ni bilo potrebno. Skoraj petmetrski orjak na prvi pogled deluje izjemno robustno. Testni Q8 je imel nataknjena črna 22-palčna platišča z 285 milimetrov širokimi gumami, odet pa je bil v novo Shakir zlato barvo, ki jo pri Audiju dodatno zaračunajo (2069 evrov). Nanjo se je potrebno malce navaditi. Na prvo žogo morda ne bi bila moja prva izbira, a sem se po nekaj dneh nanjo že kar navadil.

Napredna tehnologija osvetljevanja

Spremembe pri prenovljenem Q8 so opazne predvsem pri žarometih in zadnjih lučeh. LED matrična laserska tehnologija nove generacije kakopak poskrbi, da je cesta za voznika v nočnem času zelo dobro osvetljena. S pomočjo kompleksnega sistema v nočnem času ta zmore osvetljevati okrog 650 metrov ceste pred nami in ne samo to, prav zaradi vseh tistih mikro zrcalc je ta sposoben med vožnjo del snopa luči usmeriti v prometni znak, ki ga sistem zazna, ali v žival, ki se pojavi ob cesti, hkrati pa osvetli tudi pešca ob robu ceste. A ga ne zablešči. Tako pravijo pri Audiju. Hkrati laserski LED žarometi zmorejo osvetliti tudi vozni pas pred avtomobilom, z dodatno svetlobno projekcijo. Zanimiva rešitev, ki smo jo prvič občudovali pri VW touaregu. Skratka, zelo natančni in učinkoviti znajo biti laserski žarometi.

Tehnični podatki

Motor: trilitrski V6 dizel z 210 kW (286 KM)

Navor: 600 Nm pri 1750 vrtljajih

Menjalnik: 8-stopenjski samodejni Tiptronic

Dimenzije: 4992 x 1995 x 1678 mm

Medosna razdalja: 2998 mm

Teža: 2317 kg

Posoda za gorivo: 85 litrov

Cena: 86.730 € (z dodatno opremo 120.010 €)

Prenova se je dotaknila tudi zadnjih luči, ki so zdaj opremljene z OLED tehniko osvetljevanja. Pri teh je možno spreminjati grafiko oziroma se ta spreminja kar sama, ko se avtomobilu od zadaj približuje drug avtomobil. Kot nekakšno sporočilo vozniku v avtomobilu zadaj, da je morda prestopil prag ustrezne varnostne razdalje. Kako učinkovita je ta komunikacija, mi ni znano. V potniškem delu je Audi Q8 nadvse razkošen. Na usnjenih sedežih s prilagodljivo bočno oporo, z integriranim naslonom za glavo in z možnostjo aktivacije različnih masaž je počutje tudi po več urah neprekinjene vožnje sproščujoče. Udobno bo potovanje tudi za potnika na zadnji klopi, ki si lahko spreminjata vzdolžni položaj klopi in naklon naslona. Od tega bo nekoliko odvisen tudi volumen v zadnjem delu vozila, ki v osnovi znaša 605 litrov. Več kot dovolj za vso prtljago potnikov. Nekaj skritih odlagalnih mest je bilo v našem primeru še ob straneh in pod predelno polico, saj klasične rezervne gume testni avto tokrat ni imel.

V prtljažniku ima uporabnik možnost aktivacije vlečne kljuke, s pomočjo katere Q8 zmore peljati tudi do 3500 kilogramov težko prikolico z zavorami. Za volanom mi je delovno okolje bolj ali manj poznano. V večji meri gre za digitalizirano okolje treh zaslonov, ki vozniku ponujajo različne vrste potovalnih podatkov, hkrati pa preko teh lahko upravljamo tudi veliko število sistemov. Na kratko, pregledno, uporabno in prevedeno v slovenski jezik. V mojem primeru odlično deluje povezava z Android Auto sistemom. In še na eno malenkost velja opozoriti. Pritiskanje s prstom na aplikacije na zaslonu po novem prinaša povratni trzljaj.

Visoka končna cena

Testni velikan je bil tako kot pred nekaj leti opremljen z dizelskim motorjem. Jasno, ta še vedno ostaja najbolj priljubljen med kupci. V novi izdaji je dobil elektrificirano pomoč v obliki zagonskega alternatorja (8 kW), ki svoje delo opravlja v fazi ustavljanja, pospeševanja oziroma pri jadranju po avtocesti, ko voznik stopi s stopalke za plin.

Skupna moč trilitrskega dizla ostaja 210 kilovatov, navora je za okroglih 600 Nm, moč pa se preko 8-stopenjske avtomatike (tiptronic) prenaša na vsa štiri kolesa. Pri njem se dodatno med vožnjo za nekaj stopinj (odvisno od hitrosti) obračata tudi zadnji dve kolesi, ki prispevata k natančnosti pri vožnji v ovinek. Ja, na volanu se čuti, da je Q8 težak velikan, a hkrati zna biti na zavitih cestah presneto hiter, brez pretiranega nagibanja karoserije. V tem primeru svojo vlogo učinkovito odigra tudi zračno vzmetenje. Daleč najbolj suveren je na avtocesti, kjer lahko ob spodobni konstantni hitrosti (to lahko samodejno uravnava aktivni tempomat) dosega njemu primerno povprečno porabo. Ta se je gibala malo pod devetimi litri, kar ob 85-litrski posodi za gorivo pomeni skoraj 900 kilometrov vožnje brez postanka.

Audi Q8 je tudi po petih letih še vedno izjemen avtomobil. Tako oblikovno kot vozniško. Namenjen tistim, ki zasebno ali službeno prevozijo veliko število kilometrov in želijo pri tem uživati. In ta užitek tudi stane. V tem primeru 120 tisoč evrov.


Najbolj brano