Najprej elektrika, nato hibrid in še karavan

Zanimivosti
, posodobljeno: 18. 09. 2025, 14:09

Nova generacija modela CLA je nared za prodajo v Sloveniji, a v začetku zgolj v električni izvedbi, ki ne bo predstavljala večinskega deleža prodaje. Istočasno bo še nekaj časa tekla prodaja starega modela.

Pri Mercedesu so novi rod modela CLA razvijali popolnoma na 
novo.
Pri Mercedesu so novi rod modela CLA razvijali popolnoma na novo. Peter Pirkovič

Pri Mercedesu so novi rod modela CLA razvijali popolnoma na novo. Pomemben je podatek, da je ta grajen na platformi MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture), ki omogoča tako popolnoma električne kot hibridne pogonske sklope. Obliko zunanjosti, ki ohranja znano kupejevsko obliko, je zanj narisala ekipa oblikovalcev pod vodstvom slovenskega mojstra Roberta Lešnika. S svežim oblikovalskim pristopom so uspeli še nekoliko izboljšati aerodinamiko, saj je količnik zračnega upora še nižji v primerjavi s predhodnikom (Cx 0,21). Električni model, s katerim smo se prvič v živo srečali, ima značilno zaprto sprednjo masko in posejanih 143 zvezdic, vključno s tisto največjo, ki je kakopak osvetljena. Obenem ima električna verzija urejen tudi velik 100-litrski osvetljen odlagalni prostor pod sprednjim pokrovom, ki glede na velikost ni vezan izključno na polnilne kable. Na drugi strani bo imel hibridno gnani model masko zasnovano tako, da bo ta skozi reže spuščala zrak do motorja, osvetljena pa bo obroba okoli nje.

V celoti prenovljena je tudi potniška kabina. Najbolj impresivno je vozniško okolje, kjer je informacijski sistem integriran tako rekoč čez celoten del armaturne plošče.

Vse so razvijali znotraj hiše

V celoti prenovljena je tudi potniška kabina. Najbolj impresivno je vozniško okolje, kjer je informacijski sistem integriran tako rekoč čez celoten del armaturne plošče, saj CLA poleg digitalnih merilnikov in osrednjega zaslona omogoča vgradnjo tretjega zaslona za sovoznika, a je ta na seznamu dodatne opreme. Pri infozabavnemu vmesniku MB.OS velja izpostaviti dejstvo, da je ta tako programsko in strojno v celoti razvit znotraj Mercedesa ter da vključuje sistem umetne inteligence, storitve Googla in Microsofta. Nova platforma prinaša tudi 800-voltno polnilno infrastrukturo za hitrejše polnjenje baterij. V začetni fazi je CLA na voljo le s 85,5 kWh NMC baterijo, ki se lahko polni z močjo do 320 kilovatov, medtem ko običajno AC polnjenje poteka z največ 11 kilovati. Ta verzija baterije je povezana z različicami CLA 250+, ki s pogonom na zadnja kolesa lahko doseže do 792 kilometrov dosega, v primeru štirikolesno gnane različice CLA 350 4Matic pa je doseg nekoliko nižji in znaša 770 kilometrov. Že čez nekaj tednov bodo cenik obogatili s CLA-jem 200, ki ima vgrajeno 58,2 kWh baterijo z dosegom do 540 kilometrov. Največ prodajnega fokusa bo namenjenega CLA-ju z elektrificiranim (48-voltna tehnologija) bencinskim motorjem. Gre za razvoj izključno Mercedesovih inženirjev, sestavljajo pa ga na Kitajskem. 1,5-litrski štirivaljnik, ki ga dopolnjuje električni motor in 1,3 kWh baterija, bo na voljo v štirih zmogljivostnih verzijah - od 100 do 170 kilovatov.

Večji poudarek bo na hibridu

Pri slovenskem Emil Freyju, ki ima v portfelju nemško premijsko znamko, pravijo, da bodo električne verzije predstavljale dobro tretjino celotne prodaje. Namreč, še vedno velja pravilo, da baterijske različice ne naročujejo na zalogo, pač pa le za znanega kupca, čakalna doba pa znaša tri mesece. Redna cena za CLA 200 EQ je 44.990 evrov, kar ob upoštevanju državne subvencije pomeni, da končni znesek za kupca znaša 38.490 evrov. Stopnička višje je CLA 250+ (55.900 evrov), vrh ponudbe pa CLA 350 4Matic s ceno 60.400 evrov. Hibridno gnani CLA v prodajne salone prihaja konec letošnjega leta, a cen zanj še nimajo določenih, prav tako ne za različico “shooting brake”, ki jo pričakujejo prihodnjo pomlad.