Vinfast: Prvič od blizu, decembra začetek prodaje

Zanimivosti
, posodobljeno: 27. 11. 2025, 15:50

Slovenski avtomobilski trg je bogatejši za novo azijsko avtomobilsko znamko. V začetku bosta naprodaj le dva od šestih modelov, ki jih premore vietnamski proizvajalec, kasneje pa upajo, da bodo v prodajno ponudbo lahko uvrstili tudi električni avtobus.

vinfast

Čeprav so nam prvič pokazali skoraj celotno modelsko paleto, bosta zdaj na voljo le dva modela. Prihodnje leto se ponudbi pridružuje tudi tisti najmanjši brat.

Foto: Peter Pirkovič

Znamka Vinfast v Sloveniji spada pod okrilje novoustanovljene družbe GA V, ki je del širše skupine Grand Automotive. Pod isto streho so tako tudi znamke Renault, Dacia, Alpine, Nissan, Jaecoo in Omoda. A to ne pomeni, da se bodo novi električarji prodajali znotraj vzpostavljene trgovske mreže, pač pa so prodajna mesta poiskali izven te. Čeprav te informacije še niso delili s širšo javnostjo, bosta dve prodajni mesti na območju Ljubljane, naboru pa se čez čas pridružujejo še štajerska in primorska regija. Prvi kupci bodo prodajne salone z avtomobili znamke Vinfast obiskali že v začetku decembra, ko stečejo tudi vsi prodajni procesi.

Za začetek dva električarja

V Sloveniji bosta v prvi fazi na voljo dva modela, VF6 in VF8. Zlasti 4,2 metra dolg križanec VF6 bi utegnil biti za kupce najbolj zanimiv. Na voljo je v dveh stopnjah opreme - Eco in Plus, pri čemer je kapaciteta baterije vedno enaka (LFP - 59,6 kWh), se pa malenkost spreminja maksimalna moč elektromotorja. Pri šibkejši verziji je na voljo največ 130, pri zmogljivejši pa 150 kilovatov moči. Baterije se na hitri DC polnilnici polnijo z močjo do 94 kilovatov, na polnilnici z dvosmernim tokom pa največ do 11 kW. Redna cena za vstopno različico znaša 30.490 evrov, z vključenim popustom na financiranje in subvencijo pa se končna cena za kupca lahko zniža na manj kot 22 tisoč evrov. Zanj bodo ponujali tudi 7-letno garancijo oziroma do 160.000 kilometrov, medtem ko bo za baterijo veljala enaka garancijska doba, a brez omejitve prevoženih kilometrov.

Večji 4,75 metra dolg in nekoliko bolj luksuzen VF8, ki so ga prvič predstavili že v začetku leta 2022 in pod obliko katerega so se podpisali pri Pininfarini, ima vgrajena dva elektromotorja (štirikolesni pogon), ki jima energijo zagotavlja 87,7 kWh (NMC) baterija vgrajena med sprednjo in zadnjo osjo. Največji doseg znaša 471 kilometrov, polnjenje na DC polnilnici pa gre do 150 kilovatov. Tudi VF8 bo na voljo v dveh izvedbah. Pri različici Eco bo pogonski sklop razvijal 260 kW moči, pri izvedbi Plus pa bo za 300 kilovatov maksimalne moči. Osnovna cena zanj znaša 41 tisoč evrov in se z izbiro zmogljivejše verzije poveča za 4 tisočake. V primeru financiranja je popust občutno večji in znaša 4000 evrov, s subvencijo pa se tako končna cena zniža na 30.490 evrov. Garancijska doba je zanj dolga kar 10 let.

Prihodnje leto prihaja še najmlajši brat

V prvi polovici prihodnjega leta bodo paleto modelov obogatili še z modelom VF7 (elektromotor 150 ali 260 kW in 75 kWh baterija), v drugi polovici leta pa na ceste prihaja še najmanjši član družine - model VF3, ki smo ga zdaj tudi prvič v živo spoznali. Že pred časom nam je Tilen Hojč, izvršni direktor za znamko Vinfast v Adriatic regiji in Grčiji, napovedal, da želijo v Sloveniji prihodnje leto zaključiti s 70 prodanimi vozili. Vinfast je hitro rastoča avtomobilska znamka, ki zdaj poskuša prodirati na številne trge po Evropi. Slovenija je pravzaprav prva država v fazi širitve na jugo-vzhodni del najstarejšega kontinenta.

Ustanovljena leta 2017, kot del konglomerata Vingroup (ustanovitelj Pham Nhat Vuong, najbogatejši človek v Vietnamu), se širši javnosti z dvema modeloma prvič predstavi leto kasneje na salonu vozil v Parizu. Vinfast ima danes po svetu več tovarn, še vedno kotirajo na borzi, poleg avtomobilov pa izdelujejo tudi električni model avtobusa, električne skuterje in e-kolesa, v pripravi pa je tudi njihov prvi električni poltovornjak VF Wild.