Inovativen in drugačen križanec

Avtomotonavtika
, posodobljeno:

Japonski motoristični gigant vsako leto poskrbi, da na trg pripelje zanimiv model. Tokrat je to storil s križancem med enduro motociklom in skuterjem. Ali bolje rečeno med africo twin in integro. Navdih za obliko so si sposodili od avtomobilskih križancev, ki dovoljujejo vožnjo po vseh podlagah.

Hondin skuter si upa tudi na neznane terene.
Hondin skuter si upa tudi na neznane terene.

Pod udobnim, širokim in dolgim sedežem se skriva 745-kubični agregat, ki ga sestavljata dva paralelna cilindra, nagnjena naprej za 62 stopinj. Krmilo je široko, z zaščito kot pri vseh “adventure” motorjih. Ekran je pregleden, izbirnik, ki ga krmarimo preko tipke na ročici, pa zelo razumljiv in preprost. Spredaj se vrti 17-colsko, zadaj pa 15-colsko kolo. Vetrna zaščita ima petstopenjsko nastavitev in odlično opravi svoje delo. Pod sedežem je 21 litrov prostora, kjer najdemo tudi vtičnico 12V. Luči so v tehnologiji LED, za varnost pa skrbi ABS zadnje generacije. Omeniti moramo še tehnologijo smart key, ki omogoča prižiganje oziroma ugašanje, odklepanje sedeža in dostop do rezervoarja, medtem ko imate ključ varno shranjen v žepu.

Imamo možnost izbire štirih načinov delovanja motorja: drive ali pa S1 (kot šport), S2 in S3. Prestave lahko prepustimo avtomatskemu menjalniku, lahko jih ročno prestavljamo ali pa se igramo s kombinacijo obeh. Računalnik čez nekaj časa prepozna vaš način vožnje in ga posnema pri avtomatskem menjavanju prestav.

Prvi del testa smo opravili v programskem načinu vožnje drive. Poskušali smo se igrati z ročko za plin in zavorami ter na provokacijo dobili odgovor v obliki mehkih in hitrih prestav. Zanimivo, kako sistem odlično zazna spust ali vzpon in tako izbere primerno prestavo.

V načinu sport (S1, S2 in S3) se agregat zavrti na višje obrate, še vedno pa vse deluje mehko in tekoče. Programski način S3 se zdi povsem odveč, saj se vse skupaj dogaja na previsokih obratih, saj največ da od sebe med 2000 in 5500 obratih na minuto.

Na neutrjenem terenu se zadnje kolo (za razliko od vožnje po asfaltu) ne izkaže najbolje, vzmetenje deluje odlično, zavore niso agresivne, opravijo pa svoje delo zelo učinkovito.

Na koncu lahko rečemo, da bo še zanimivo videti, kaj se bo v prihodnje dogajalo v svetu skuterjev, sedaj, ko so se poti odprle tudi do krajev, ki so bili za skuterje nedosegljivi.

Besedilo in foto: IGOR TAVČAR

Hondin skuter si upa tudi na neznane terene.
Hondin skuter si upa tudi na neznane terene.