V Novi Gorici reli ponoči in podnevi
Šport
21. 09. 2023, 05.00
, posodobljeno: 21. 09. 2023, 12.05
Konec tedna bo utrip na Goriškem znova v znamenju dirkaških užitkov. Vremenska napoved za 11. Mahle Rally Nova Gorica sicer ni najbolj obetavna, a mikavni dogodek bo v treh tekmovalnih dneh ob ceste gotovo privabil kopico pristašev avto moto športa.
Predstavitev novogoriškega relija v središču mesta. Foto: Luka Carlevaris
NOVA GORICA Kar 12.000 gledalcev se je po podatkih prirediteljev lani zbralo na hitrostni preizkušnji po mestnih ulicah Nove Gorice. Za dirkače je uvodni superspecial ogrevalni, za gledalce, tudi tiste brez dirkaške žilice, pa pravi spektakel, kjer se prepletajo športni in družabni užitki z več zvrstmi “glasbe”, ki jo ponazarja brnenje bolj ali manj navitih motorjev. Hrup in vonj po bencinskih hlapih ter drugih pritiklinah bolidov so seveda sestavni del reli ponudbe, ki je na (severnem) Primorskem vsako leto zajetna.
Kar štiri dirke za državno prvenstvo se namreč zgodijo na naših koncih. Spomladanski uvod pripada reliju Vipavska dolina , jesenska končnica pa nasploh dokazuje, da je reli (vse bolj) doma na Primorskem. Goriškemu reliju, ki pomaha v slovo poletju, namreč sredi oktobra sledi reli v Posočju, tradicionalno pa se zastor na sezono spusti novembra v Idriji.
11. Mahle Rally Nova Gorica
jutri: 20.31 - HP 1 Nova Gorica GO! 2025 (2,25 km)
sobota: 08.01 - HP 2 Nozno (11,75 km)
08.34 - HP 3 Morsko (10,30 km)
10.55 - HP 4 Nozno (11,75 km)
11.28 - HP 5 Morsko (10,30 km)
15.14 - HP 6 Ročinj Alpacem (14,91 km)
16.17 - HP 7 Kromberk GEN-i (4,65 km)
18.28 - HP 8 Ročinj Alpacem (14,91 km)
19.31 - HP 9 Kromberk-GEN-i (4,65 km);
nedelja: 08.56 - HP 10 Renče (16,87 km)
10.09 - HP 11 Banjšice MAHLE (10,62 km)
10.47 - HP 12 Ravnica GEN-i (4,80 km)
12.48 - HP 13 Renče (16,87 km)
14.01 - HP 14 Banjšice MAHLE (10,62 km)
14.39 - HP 15 Ravnica GEN-I (4,80 km)
15.37 - cilj relija, Nova Gorica.
Domače je najboljše
“Za domače dirkaške posadke in tudi gledalce je seveda odlično, da imajo toliko dostopnih priložnosti za dokazovanje. Finančno pa je položaj za nas prireditelje vsako leto bolj zahteven, saj črpamo iz podobno globokega bazena pokroviteljev,” je povedal Denis Mrevlje iz ekipe organizatorjev, povečini povezanih v AMD Gorica. Proračun novogoriškega relija je dobrih dvesto tisočakov, vse skupaj pa predstavlja ob (delnih) zaporah cest na trasi relija velik logistični zalogaj, kjer je na prvem mestu seveda varnost udeležencev.
“Dnevno je v dogajanje vpetih 300 ljudi, od organizacije, redarjev, gasilcev, reševalcev, varnostnikov, policistov, vodstva dirke in opazovalcev iz mednarodne avtomobilistične zveze FIA. Sodelujemo tudi z drugimi klubi,” je povedal Mrevlje o dogodku, ki je magnet za gledalce oziroma lokalne skupnosti. Prireditelji poskušajo vsako leto dodati kakšno novost. Gostitelji pa želijo, da se reli naslednjič znova vrne. Na Banjšicah, kjer je imel reli sprva bazo, so se težkega srca sprijaznili, da so servisno cono preselili v Kromberk, kjer utegne biti že danes živahno.
150 kilometrov hitrostnih preizkušenj čaka tekmovalce na goriškem reliju
Raznovrstna ponudba
Jutri se bo za ogrevanje ob 12.30 začel tako imenovani shakedown test, namenjen zadnjemu preizkusu dirkalnih avtomobilov v razmerah, ki so enake pravim hitrostnim preizkušnjam. To pot ga bodo v dolžini 2,1 kilometra pripravili na cesti iz Grgarja skozi Zagorje proti Ravnici. Potem se bo glavnina dogajanja preselila v središče Nove Gorice. Okrog 18. ure bo pred hotelom Perla ceremonialni start s predstavitvijo posadk. Na naslov AMD Gorica je prispelo 94 prijav iz 17 držav. Številka 1 je namenjena vodilni posadki v državnem prvenstvu iz kluba Ajdovščina Motorsport, Marku Grossiju in sovoznici Tari Berlot (hyundai i20 R5). V vlogi najbližjih zasledovalcev sta aktualna prvaka Rok Turk in sovoznica Blanka Kacin (hyundai i20 Rally) iz domačega AMD Gorica. Obe vodilni slovenski posadki bosta šli na jutrišnji start uvodnega superspeciala po mestnih ulicah kot zadnji.
V soboto se nato začenja pravi reli. Dolg in pester dan, ko bodo posadke obiskale tudi Brda in ceste na Kanalskem, se bo začel že navsezgodaj, končal pa v večernih urah z dobro znanimi hitrostnimi preizkušnjami. Skupaj se jih bo v treh tekmovalnih dneh nabralo za 150 kilometrov. “Goriški reli je najdaljši v Sloveniji, posledično zahteva dobro psihofizično kondicijo. Ker ima več kot 120 kilometrov hitrostnih preizkušenj, je koeficient deljenja točk 1,5, kar pomeni, da lahko vsaka napaka ali celo odstop premešata skupni vrstni red,” je povedal Mrevlje.
Tudi v nedeljo, ko bo reli obiskal Kras, se bodo izmenjevale sprinterske in daljše HP. Vse skupaj pa bo, kot kaže, začinilo tudi muhasto vreme. Raznovrstna in atraktivna bo tudi dirkaška ponudba. Devet bo posadk najvišjega razreda (Rally2, R5), rekordnih devet avtomobilov pa bo na startu iz razreda Rally3, ki ga bodo povečini zastopale posadke iz FIA razvojnega programa za mlade dirkače. Prihajajo iz Peruja, Avstralije, Omana ...