Svetovni motociklistični prvak Agostini v družbi Primorcev
Šport
25. 10. 2024, 09.00
, posodobljeno: 25. 10. 2024, 09.16
Avto moto društvo Domžale je ob 75-letnici svetovnega prvenstva v motociklističnih cestno hitrostnih dirkah na Vranskem pripravilo festival starodobnih dirkalnih motociklov in srečanje njihovih voznikov. Prva zvezda je bil 15-kratni svetovni prvak Giacomo Agostini, nastopil pa je tudi slovenski prvak, Idrijčan Enej Logar.
Slovenski prvak Enej Logar se je družil s 15-kratnim svetovnim
prvakom Giacomom Agostinijem. Foto: Breda Krajnc
VRANSKO
> Center varne vožnje in dirkališče za mini cestno hitrostni motociklizem na Vranskem je obiskal tudi doslej najuspešnejši cestno hitrostni motociklistični dirkač, danes 82-letni Giacomo Agostini iz italijanske Brescie. Na dirkah svetovnega prvenstva je bil skoraj nepremagljiv med letoma 1965 in 1976. Prvi del tega obdobja je bil motociklistično zelo vroč tudi na Primorskem - z mednarodno ulično dirko v Novi Gorici in z odličnimi dosežki dirkačev na 50 kubičnih dirkalnih motociklih žal leta 2019 propadlega koprskega Tomosa.
S Tomosom je eden od gostov prireditve na Vranskem in podeljevalec pokalov na dirki starodobnikov, Janko Štefe iz Trzina, leta 1968 prišel do prve točke za svetovno prvenstvo (18. mesto), tekmovalni vrhunec na koprskem motociklu pa je leto kasneje s šestim mestom na svetovnem prvenstvu dosegel Gilberto Parlotti iz Trevisa, ki je del otroštva in mladosti preživel v Trstu. Številni stari lepotci - tudi Tomosovi - so bili na Vranskem udeleženi na dirki, nekateri pa še razstavljeni za ogled. Na Vranskem se je 61 voznikov iz Slovenije, Hrvaške, Avstrije in Nemčije pomerilo v dirkanju s starodobniki od 50 do 750 kubičnih centimetrov prostornine. V najnižji kategoriji so kraljevali Tomosi. Na motociklu koprske tovarne je slavil Hrvat Fano Usmiani, najhitrejši Slovenec pa je bil Luka Kljun.
Knjiga najboljših
Giacomo Agostini je na Vranskem predstavil novo knjigo The Elite Grand Prix Riders (1949-2024). Izšla bo marca, nastala pa je ob 75-letnici svetovnega prvenstva cestno hitrostnem motociklizmu. Opisuje več kot 2000 voznikov, ki so v omenjenem obdobju osvajali točke svetovnega prvenstva. Omenjeni so tudi Slovenci Janko Štefe, Peter Verbič, Alojz Pavlič in Peter Seljak.
Agostini, ki je še danes vitalen (občasno še odpelje kakšen krog na dirkalnikih) in je aktiven kot sodelavec italijanske televizije Sky, se je pred dirko sprehodil skozi bokse tekmovalcev. Prav vsakemu je stisnil roko, ga pozdravil, se fotografiral z njim in se mu podpisal. Srečal se je tudi z aktualnim slovenskim prvakom v razredu super sport 600, Idrijčanom Enejem Logarjem, sicer članom AMD Domžale. Italijanski šampion je tudi nagovoril navzoče: “Škoda, ker na Vranskem ni več mednarodnih motociklističnih starodobnih tekmovanj. Steza mi je všeč. Mislim, da je zelo primerna tudi za dirkalne začetnike in tiste, ki se šele začenjajo učiti vožnje z motociklom.” Spregovoril je tudi o dirkanju v njegovem in današnjem času: “Sam sem imel srečo, da se mi ni zgodilo nič hujšega. Ko si mlad, dirkaš s srcem, ne z razumom. Pametnejši postaneš šele z leti. Danes dirkače varujejo tudi oprema in predpisi. V mojih časih je usnjena obleka tehtala kilogram, danes pa zaščitna obleka tehta devet kilogramov. Čelade so integrirane, dirkališča so varnejša.”
Primorci v vidnih vlogah
Del festivala so bile promocijske vožnje s Primorci v vidnih vlogah. Šestletni Maximilian Cossich iz Portoroža, ki se je z Giacomom Agostinijem po zaslugi očeta že imel priložnost spoznati v njegovem muzeju v Bresci, je dobil priložnost, da se je peljal z mini kopijo Agostinijeve tekmovalne MV Aguste iz leta 1973. Idrijčan Enej Logar se je predstavil z yamaho FZR iz leta 1993. Predsednik AMD Gorica Miran Mozetič je drvel s hondo CB 400 SS iz leta 1975. Veliko spoštovanje zasluži najstarejši aktivni udeleženec dogajanja na Vranskem, kar 92-letni Anton Mladovan iz Ozeljana, ki je zgodnjem obdobju Agostinijeve kariere - še v času uličnih dirk v šestdesetih letih - nastopil skupaj s šampionom v Preluki pri Opatiji. Predstavil se je s 50-kubičnim starodobnikov Malanca 2C iz leta 1969.