Peljhan po 21 letih spet med elito

Šport
, posodobljeno:

Z včerajšnjo otvoritvijo pred univerzitetno knjižnico v Zagrebu se je začel prvi mednarodni hrvaški reli doslej, ki šteje za svetovno prvenstvo. Med štirimi slovenskimi posadkami, ki bodo dirkale danes, jutri in v nedeljo, ima izkušnje s s svetovno elito le ena: idrijska Darko Peljhan-Matej Čar.

Idrijčan Darko Peljhan ima za sabo že tri relije za SP.
Idrijčan Darko Peljhan ima za sabo že tri relije za SP.Igor Mušič

ZAGREB > Reli Hrvaška 2021 je tretja postaja sezone svetovnega prvenstva. Začel se je danes zjutraj s hitrostnimi preizkušnjami v okolici Samobora. Prisotnost gledalcev uradno ni dovoljena, dogajanje pa bo še najlažje spremljati na spletni strani WRCplus.com.

Slovenska udeležba na dirki bo močno primorsko obarvana. Prvič bo med elito z dvokolesno gnano toyoto GT 86 dirkala postojnska naveza Grega Premrl- Grega Brešer (AK Unikatoy) . Člana idrijskega Dirkalnega društva R sta Aljoša Novak in Jaka Cevc (škoda fabia),

Reli v številkah

Servisni park za reli so hrvaški organizatorji pripravili v prostorih zagrebškega velesejma, kjer bo prostor za kar 1200-člansko karavano dirkačev in spremljevalcev. Prisotnost gledalcev je prepovedana. Pri izvedbi dirke bo pomagalo tudi 117 slovenskih funkcionarjev in sodnikov. Hrvati bodo v zdravstveno in gospodarsko težkem letu skušali reli kar najbolje izkoristiti za turistično promocijo, s katero bodo zasipavali 200 tujih novinarjev.

V višjem razredu štirikolesno gnanih vozil razreda R5 bo s posebej za to priložnost najeto škodo fabio in s sovoznikom Matejem Čarom (za sabo že ima reli za SP v Nemčiji) tekmoval prekaljeni Idrijčan - šestkratni državni prvak Darko Peljhan. Doslej je vozil na treh relijih za svetovno prvenstvo, med elito pa se vrača po 21 letih. Pred dirko je povedal: “Udeležbo sva si s sovoznikom zamislila kot darilo ob 30-letnici mojega dirkanja in 20-letnici njegovega. Le za to priložnost sva najela zmogljiv avto razreda R5. Želiva si, da bi dirko solidno odpeljala do konca. Če bi se približala 20. mestu v generalni razvrstitvi, bi bil to lep uspeh. Čeprav hrvaške ceste dobro poznam, bo reli zahteven, ker so hitrostne preizkušnje speljane po slabem asfaltu ozkih in ovinkastih stranskih cest, kjer si bo treba dobro zapomniti ostre zavoje, ekstremne ožine in skoke. Če bo dež, bo vse skupaj še dodatno težko.”

Hitrostne preizkušnje bodo v glavnem blizu slovensko-hrvaške meje. Na jug bodo segle do okolice Karlovca, na sever pa na območje Kumrovca, kjer bo v nedeljo ob 13.15 start zadnje hitrostne preizkušnje. Protokolarni cilj relija bo ob 15.30 na Trgu svetega Marka v Zagrebu. Karavana bo vmes obiskala tudi Sljeme, prizorišče alpskega svetovnega pokala. Za veliko večino udeležencev bo 20 hitrostnih preizkušenj v skupni dolžini 300 kilometrov kar velik izziv, saj so le redki tujci že prejšnja leta spoznavali ozke stranske ceste po gričevjih hrvaškega zahoda. Reli je sicer dolg kar 1200 kilometrov.

Med Slovenci so hrvaške ceste prvi davek vzele že v času sredinega testiranja, med katerim sta Aleš Zrinski in Rok Vidmar tako poškodovala svojo ford fiesto R5, da sta morala odstopiti. Slovenijo bosta sicer na dirki zastopala še člana ljubljanskega AK Lamko Primož Brazda in Primož Tavčar (ford fiesta rally 4).

Na reliju bo startalo 68 posadk. Deset jih prihaja z za Slovence nedosegljivimi dirkalniki milijonske vrednosti razreda WRC. Ti bodo krojili vrh. Startno številko 1 bo imel vodilni v seštevku po prvih dveh dirkah, Finec Kalle Rovanperä (Toyota). Druga zvezda relija je večkratni svetovni prvak, Francoz Sebastien Ogier (Toyota). Po tehničnih zmogljivostih bo sledil razred R5 z 31 dirkalniki. To pa je že kategorija, znotraj katere se želi dobro uvrstiti Darko Peljhan.

Darko Peljhan bo po reliju v Zagrebu v DP  še naprej dirkal s preizkušenim Volkswagnovim polom.
Darko Peljhan bo po reliju v Zagrebu v DP še naprej dirkal s preizkušenim Volkswagnovim polom. Igor Mušič