Rok Lozej: Cerovski klanec je prehud za sprinterje
Za Roka Lozeja kot tehničnega direktorja slovenskega dela etape Gira bo nedelja vse prej kot spokojna. Čeprav ima okrog sebe izurjeno ekipo, s katero so še pred časom uskladili vse podrobnosti na 43-kilometrski trasi, ki bo peljala kolesarsko karavano po naših cestah, je dejavnik nepredvidljivosti v športu na prostem vselej prisoten.

Izpeljava kolesarske dirke je zahteven logistični zalogaj z vsemi dovoljenji, spremljevalnim osebjem na trasi in nenazadnje tudi s prometnimi zaporami cest. Rok Lozej se bo v kratkem času soočil z dvema organizacijskima izzivoma. Na Goriškem bo 12. junija tudi kraljevska etapa dirke po Sloveniji. V teh dneh pa je seveda vsa pozornost usmerjena k nedeljskemu obisku Gira.
> Gledalce seveda najbolj zanima, kje in kako si bodo lahko ogledali dirko?
“Ker na slovenski strani nimamo vloge prirediteljev in bo šlo le za tranzit kolesarske karavane, gledalcev kljub sproščanju ukrepov ne moremo povabiti na ogled dirke. Tiste, ki bodo vseeno prisotni na progi, pa pozivamo k spoštovanju pravil in zaščitnih protokolov.”
Rok Lozej, tehnični direktor“Tiste gledalce, ki bodo vseeno na progi, pozivam k spoštovanju pravil in zaščitnih protokolov.”
> Kako bo z zaporami cest?
“Za razliko od dirke po Sloveniji bo veljala popolna zapora na celotni trasi. Ko smo urejali dovoljenja, smo upoštevali, da Giro običajno spremlja promocijska karavana, ki so se ji letos zaradi koronskih okoliščin odpovedali. Popolna cestna zapora bo za briški krog tako veljala med 12.30 in 17.30, enako velja za novogoriški odsek, s katerim bodo tekmovalni kolesarji sicer opravili v nekaj minutah. V promocijskem sklopu pa bo del trase oziroma etape pod nazivom E-Bike namreč izpeljala tudi mešana ekipa obeh Goric.”
> Koliko ljudi je vpetih v izvedbo slovenskega dela etape?
“Zanesem se lahko na preverjene kolesarske delavce in organizatorje, kot sta Uroš Šilar in Bogdan Fink. Sicer pa je oziroma bo na delu do 150 ljudi, vključno z redarji in policisti ob progi. Del jih bo spremljalo kolesarsko karavano na celotni trasi od Gradeža do Gorice.”
> Kdaj so stekle priprave na obisk Gira?
“Po oktobrskih nastavkih smo se zavzeto lotili dela v zadnjih dveh mesecih, še posebej potem, ko je prišla uradna potrditev, da bo Giro obiskal Slovenijo. Uskladili smo se s policisti in redarskimi službami, pri čemer je bilo treba upoštevati zaščitne protokole.”
> Čezmejni profil etape vam dela verjetno ni olajšal ...
“Protokoli se v obeh državah razlikujejo, zato je še na začetku preteklega tedna vladalo precej negotovosti, ali bomo lahko izpeljali revialno dirko, kako bo z gledalci. Sicer pa je v Italiji oziroma na Giru praksa, da organizacijo prepustijo gostiteljem, ki se znajdejo po svoje.”
> Lani je Jan Tratnik po daljšem pobegu dobil etapo, ki se je v sosednji Furlaniji najbolj približala Sloveniji. Žal se je v nedeljo ponesrečil Matej Mohorič, ki je prav tako že okusil slavo na Giru. Kakšna so tekmovalna pričakovanja od same etape oziroma kaj si lahko obetamo od razvoja dogodkov?
“V prvi vrsti je treba upoštevati razvrstitev etap, pa tudi favoritov za rožnato majico, ki jih v soboto čaka ciljni vzpon na Zoncolan, v ponedeljek pa kraljevska etapa v Dolomitih. Vmes je naša etapa, ki v drugem delu sodi med razgibane in bi načeloma lahko ustrezala ubežnim akcijam. Po dostopnih informacijah so po ogledu cerovskega klanca nekatere ekipe hitro opustile misel na ciljni sprint glavnine. Verjamem, da so Tratnika in Mohoriča zasrbele pete, ko sta si ogledala traso, a kot smo se prepričali v prvem tednu dirke ne gre prehitevati dogodkov. Veliko bo odvisno tudi od moštvenih načrtov, ki jih bodo po odstopu prvega aduta v skupnem seštevku Mikela Lande in nato še Mohoričevi nesreči pri Bahrainu bržkone dnevno prilagajali.”