Bistriška dirka odloča
Poznavalcem gorskega avtomobilizma znani vrvež na območju nekdanjega TIB v mestecu ob slovensko-hrvaški meji razkriva, da je napočil čas za vsakoletni mednarodni športni vrhunec leta v tem okolju.

ILIRSKA BISTRICA > Od zgodnjega dopoldneva bodo danes na štartnem mestu na začetku ceste proti Šembijam hrumeli motorji vseh mogočih dirkalnih vozil. Z njimi se bodo vozniki iz enajstih držav po celodnevnem treningu s tremi preizkušnjami, če bo vreme le omogočilo izvedbo popolnega sporeda, pripravili na jutrišnjo enajsto dirko za evropsko gorsko prvenstvo.
Iz slovenskega in tudi lokalnega zornega kota je pomembno, da bo predzadnja dirka za gorsko EP 2019 obenem štela tudi za državna prvenstva Avstrije, Hrvaške in Slovenije. Slovenski vozniki namreč v večjem številu nastopajo na preizkušnjah za EP le na treh dirkah, na Rechberg na avstrijskem Štajerskem, GHD Petrol Ilirska Bistrica in v Buzetu v Istri, kjer se bo evropski šampionat 15. septembra tudi končal. Na teh dirkah so zato tudi najbolj številčno navzoči - ob avstrijskih in hrvaških - tudi slovenski vozniki, ki pa bodo letošnje državno prvenstvo končali nekoliko pozneje z dirko v Čedadu.
Spored dirke
Danes, uradni trening - 10.00: prva preizkušnja; druga in tretja bosta eno uro po končani prejšnji vožnji.
Jutri - 8.30: prva tekmovalna preizkušnja; 12.15 : slovesno odprtje prireditve; 13.00: začetek druge tekmovalne preizkušnje.
To je bilo treba omeniti prav zato, ker se je državno prvenstvo Slovenije dodobra zapletlo. Na nedavni dirki za evropski pokal na Gorjance je Milan Bubnič, ljubljenec bistriškega občinstva, razbil avtomobil, tako da je bil njegov nastop na 5010 metrov dolgi progi od Ilirske Bistrice do Šembij dolgo negotov. Zato pa je lokalni matador s tem nehote boj za državni naslov postavil na kocko in ponudil priložnost velikima tekmecema Matevžu Čudnu in nekdanjemu evropskemu prvaku Alešu Preku, da šele v finišu odločijo o zmeraj prestižni lovoriki.
Tisti ljubitelji gorskega avtomobilizma, ki v zadnjih sezonah pozorneje spremljajo napet dvoboj za naslov evropskega prvaka med rekorderjem proge od Ilirske Bistrice do Šembij, Toskančanom Simonejem Faggiolijem in njegovim rojakom Christianom Merlijem, seveda vedo, da se je njun dvoboj letos v začetku nagibal v prid dirkaču iz Trentina. Ker pa sta v svojih skupinah prestižne kategorije II oba požela zmage in sta na vrhu razpredelnice po desetih dirkah z enakim številom točk, bi morda prav ob srebrnem jubileju GHD Petrol IB utegnila pasti končna odločitev. Povsem mogoče je, da bo o letošnjem evropskem naslovu v gorskem avtomobilizmu odločila šele dirka v Buzetu, pa še to po dodatnih selektivnih kriterijih (več skupnih zmag v skupini itn.).
Za nameček je odprt tudi dvoboj za naslov evropskega prvaka v kategoriji I, za katerega se prav tako tesno bojujeta Čeh Lukaš Vojček in Italijan Antonio Migliuolo. O izjemni mikavnosti nastopa številnih starodobnikov najbrž ne kaže razpredati. Danes in jutri se tako obeta izjemen spektal, vreden srebrnega jubileja dirke, ki jo je pred 24. leti z imenom Ferrari s prijatelji in sodelavci spočel domorodec Miro Gardelin.OG