Za kupce sadja in zelenjave je večinoma pomembnejša cena

Slovenska trgovska podjetja ob pozivih k večjemu deležu slovenske zelenjave na trgovskih policah poudarjajo, da temu namenjajo posebno skrb.

Trgovci opozarjajo, da se je delež kupcev, ki jim je bolj kot poreklo  
pomembna cena, znova povečal. Foto: Gregor Mlakar
Trgovci opozarjajo, da se je delež kupcev, ki jim je bolj kot poreklo pomembna cena, znova povečal. Foto: Gregor Mlakar

LJUBLJANA > Izpostavljajo tudi po njihovem prepričanju pošten odnos do dobaviteljev. Je pa od nekaterih slišati, da se je delež kupcev, ki jim je bolj kot poreklo pomembna cena, znova povečal, na kar težko vplivajo.

Spar: 32-odstotni delež slovenskega sadja in zelenjave

V Sparu ponudba slovenskega sadja in zelenjave narašča ter je dosegla 32-odstotni delež, so sporočili iz družbe Spar Slovenija. Lani so odkupili približno 600 ton slovenskega sadja in zelenjave več kot leta 2022 oziroma 2400 ton več kot leta 2019. Kot so poudarili, podpirajo lokalne pridelovalce in kmete, z nekaterimi imajo sklenjene dolgoročne pogodbe.

“Ko je na voljo dovolj slovenskih pridelkov, ustavimo nakupe tujih in ponudimo kupcu samo lokalne. Od svoje strategije podpore lokalnim pridelovalcem in kmetom ne odstopamo niti v primeru višjih cen,” so zagotovili. Za prej omenjene pridelke so v povprečju plačali 20 do 30 odstotkov višje nabavne cene, kot bi plačali za tujo zelenjavo.

Želijo si, da bi kupci pogosteje posegali po slovenskih izdelkih. “Tržne raziskave pa kažejo, da kupec vse bolj išče nizke cene za vse izdelke, za slovensko pa je pripravljen plačati samo še šest odstotkov višjo ceno. Še leto nazaj je bil pripravljen plačati 15 odstotkov več,” so dodali.

Engrotuš: kupci gledajo predvsem ceno

Tudi v Engrotušu so navedli, da so kupci v trenutnih gospodarskih razmerah bolj osredotočeni na ceno izdelkov, čemur se “na izjemno konkurenčnem slovenskem trgu” s svojo ponudbo prilagajajo tudi trgovci.

“To velja tudi za sadje in zelenjavo, ki sta trenutno pri tujih dobaviteljih večinoma cenejša. Pri Tušu imamo v ponudbi tako izdelke slovenskega kot tujega porekla, opažamo pa, da se kupci za nakup večinoma odločajo glede na ceno izdelkov,” so pojasnili.

Hofer: dogovor z dobavitelji že leto prej

V Hoferju so navedli, da nakup sezonskih izdelkov s kmetij načrtujejo že jeseni, kar pomeni, da se z dobavitelji dogovorijo že leto vnaprej. “Vselej se držimo zavez do naših dobaviteljev ter pridelke odvzamemo v vnaprej dogovorjenih količinah in po dogovorjenih cenah. Če imajo presežke sadja ali zelenjave, pa jim velikokrat pridemo tudi naproti in jih odkupimo,” so zapisali.

Na vrhuncih sezone, torej od pozne pomladi do jeseni, ko je na voljo slovensko sadje in zelenjava, je delež tega na Hoferjevih policah do 75-odstoten, trenutno je približno 40-odstoten. “Sadje in zelenjavo slovenskega porekla uvrstimo v našo ponudbo takoj, ko je na voljo pri naših dobaviteljih,” so dodali.

Lidl: visoka kakovost lokalnih dobaviteljev

Podobno so glede odnosa do dobaviteljev in odkupovanja presežkov povedali tudi v Lidlu. “Kakovost tistih lokalnih dobaviteljev, s katerimi sodelujemo, je na visoki ravni, za kar smo tudi pripravljeni plačati pravično ceno, zato nimamo interesa po odkupu od drugod, sploh pa ne pridelkov, ki jih imamo v zadostnih količinah na voljo lokalno,” so poudarili.

Jagros: slovenska pridelava zelo niha

V družbi Jagros, pod okrilje katere sodijo trgovine Jager, so zapisali, da imajo v ponudbi vse vrste sadja in zelenjave, ki so v določenem obdobju na voljo pri slovenskih pridelovalcih. Z njimi imajo sklenjene tudi dolgoročne pogodbe. “Težava pa je, da pridelava slovenskih pridelovalcev zelo niha. Odvisna je od vremenskih vplivov in ujm ter jo je zelo težko načrtovati, potrošnik pa pričakuje stalno ponudbo in kakovost,” so pojasnili.


Najbolj brano