Nove spremembe dostave pošte, kmalu podražitve

Slovenija
, posodobljeno: 15. 11. 2025, 9:29

Predvideno je tudi zniževanje zahtevane količine raznosa poštnih pošiljk. Predlog uvrščanja premičnih pošt med standardne poštne storitve v poslovalnicah razburja. Kmalu podražitve poštnih storitev.

Nove spremembe dostave pošte, kmalu podražitve

Akos ne spreminja rokov za prenos pošiljke s prednostnim prenosom, medtem ko pri prenosu neprednostnih pisemskih pošiljk za njihov prenos dodaja dodaten dan.

Foto: Robert Balen

Agencija za komunikacijska omrežja (Akos) še do danes zbira pripombe k predlogu novega Splošnega akta o kakovosti izvajanja univerzalne poštne storitve, s katerim agencija določa kakovost izvajanja univerzalne poštne storitve. Ker gre za velike spremembe, nas je zanimalo, zakaj je treba med kontaktne poštne točke (pošte ali pogodbene pošte) za državljane umestiti tudi premične pošte? Akos pojasnjuje, da premične pošte niso novost, saj so kot ena izmed oblik kontaktnih točk, namenjenih neposrednemu delu z uporabniki poštnih storitev, že definirane v naši zakonodaji. “Poštno omrežje izvajalca univerzalne poštne storitve je v letu 2024 obsegalo 475 kontaktnih točk, od tega jih je 25 delovalo kot premična kontaktna točka dostopa za zagotavljanje univerzalne poštne storitve.”

Premične pošte bi izenačili s poslovalnicami

Tudi zahteve za takšno kontaktno točko se s predlogom novega Splošnega akta o kakovosti izvajanja univerzalne poštne storitve glede na trenutno veljavnega ne spreminjajo. Premična pošta mora poslovati v ustreznem prevoznem sredstvu ter biti opremljena tako, da zagotavlja uporabnikom poštnih storitev vse poštne storitve, ki sodijo v univerzalno poštno storitev predpisane kakovosti. Postanek premične kontaktne točke mora biti na mestu, ki je vnaprej določeno in objavljeno, njen delovni čas pa določi izvajalec univerzalne poštne storitve. Pri tem morajo biti odprte najmanj pet delovnih dni v tednu, vsak delovni dan nepretrgoma najmanj eno uro, od tega vsaj enkrat na teden v popoldanskem času po 16. uri.

“Sprememba, ki je predvidena po predlogu novega splošnega akta, je ta, da bi bila tudi premična pošta, tako kot pošta ali pogodbena pošta, upoštevana kot kriterij za pokritost prebivalstva s kontaktnimi točkami, s katerimi izvajalec univerzalne poštne storitve izpolnjuje zahteve za izvajanje univerzalne poštne storitve v skladu z zakonom,” še pojasnjujejo v Akosu in tako priznavajo, da s to spremembo “pokrivajo” izpolnjevanje zakonskih zahtev Pošte Slovenije.

Zniževanje zahtev minimalnega raznosa

Še večja sprememba se obeta pri ponovnem spreminjanju dni dostave poštnih pošiljk, in sicer se za 99-odstotno dostavo podaljšuje zahteva na tri dni in neprednostnih na štiri dni. Na uporabnike bi lahko vplivalo tudi zniževanje zahtevane količine raznosa pošte v primeru prednostne pošte s 95 na 90 odstotkov za dostavo v enem dnevu.

“Akos ne spreminja rokov za prenos pošiljke s prednostnim prenosom, medtem ko pri prenosu neprednostnih pisemskih pošiljk dodaja dodaten dan za njihov prenos. Pri pošiljkah s prednostnim prenosom bo izvajalec univerzalne poštne storitve tudi v prihodnje zavezan k prenosu v zahtevanih rokih, to je najkasneje v treh dneh od oddaje pisemske pošiljke, pri čemer se dan oddaje ter sobote, nedelje in prazniki v rok prenosa ne upoštevajo. Minimalna količina pošiljk s prednostnim prenosom, ki mora biti dostavljena v prvem in drugem dnevu, pa se znižuje za do pet odstotnih točk.”

Medtem ko so nam v Pošti Slovenije, ki jo vodi generalni direktor Marko Cegnar, odgovorili, da v fazi zbiranja pripomb, predlogov in dopolnitev k predlogu novega Splošnega akta o kakovosti izvajanja univerzalne poštne storitve le-tega ne morejo komentirati.

Sindikati o daljših dostavnih rokih in siromašenju poštnih storitev

V Sindikatu poštnih delavcev (SDP) opozarjajo, da bi po novem lahko prednostna pošta potovala tri dni, preostala pa kar štiri dni. In da bi se lahko zgodilo, da tudi če boste poslali priporočeno pošto, ne boste dobili zagotovila, da jo bo naslovnik prejel naslednji dan. “Dejansko gre za drastično nižanje kakovosti naše storitve na račun naših strank. Ob tem pa lahko stranke še pričakujejo, da bo s 1. januarjem Akos najverjetneje tudi podražil naše storitve,” so zapisali v izjavi za javnost. Ob tem dodajmo, da je Pošta Slovenije s 1. novembrom že podražila nekatere storitve, med drugim pošiljanje paketov z odkupnino.

V SPD opozarjajo še na to, da je Akos očitno prisluhnil težnjam po siromašenju storitev Pošte Slovenije in omogočil, da bodo del poslovalnic nadomestile premične pošte. Vzroke vidijo v krčenju mrež poslovalnic in usihanju zanimanja za vzpostavljanje mreže poslovalnic pri pogodbenih partnerjih. Ob čemer so se za javno obravnavo predloga odločili na način, da ni bil o tem obveščen nihče od zaposlenih na pošti, prav tako pa niso bile obveščene niti lokalne skupnosti, ki se jim bo s predlagano spremembo znatno zmanjšal dostop do poštnih storitev, še menijo v SPD. •