Le še nekaj dni do elektronskega cestninjenja

Slovenija
, posodobljeno:

V nedeljo, 1. aprila, bo Slovenija uvedla elektronsko cestninjenje za težka vozila (z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone). Do konca minulega tedna so uporabniki v sistem DarsGo registrirali že več kot 106.000 vozil.

Cestninske postaje bodo kmalu zgodovina.
Cestninske postaje bodo kmalu zgodovina.Helena Race

LJUBLJANA > Več kot tri četrtine registriranih uporabnikov, približno 79.000, je tudi že prevzelo napravo DarsGo. Na Darsu svetujejo vsem, ki napravo že imajo, naj jo namestijo na vetrobransko steklo vozila, za katerega je bila izdana. Naprava pred vklopom novega sistema ne bo zaračunavala cestnine. Tistim, ki naprave še niso nabavili, na Darsu svetujejo, naj to storijo čim prej.

Od tovornjakov do avtodomov

V sistem elektronskega cestninjenja bodo vključena vsa vozila z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone, to pa so tovornjaki, avtobusi, večji kombiji, avtodomi, priklopna in druga vozila.

Kdo ne plača?

Plačevanja cestnine so oproščena vozila s prednostjo in za spremstvo, vojaška vozila, tuja vojaška vozila, ki izvajajo naloge obrambe države, mednarodnih mirovnih sil ter drugih obrambnih in varnostnih nalog, vozila, ki izvajajo humanitarno pomoč (tudi zaradi naravnih in drugih nesreč), vozila upravljalca avtocest in hitrih cest za potrebe vzdrževanja.

V novem cestninskem sistemu bo višina cestnine odvisna tudi od števila osi vozila. Vozniki priklopnih vozil bodo morali pred vsako vožnjo po slovenskih avtocestah in hitrih cestah ročno nastaviti ustrezno število osi. Vsem uporabnikom, ki so že registrirani v sistem in so tudi že opremili vozilo z napravo, na Darsu svetujejo, naj pred uvedbo elektronskega cestninjenja preverijo, ali so na račun vozila že naložili ustrezno dobroimetje oziroma si uredili eno od poplačniških oblik plačevanja.

Od 1. aprila bodo cestninjeni vsi prevoženi kilometri avtocest in hitrih cest. Cena bo odvisna od cestninskega razreda, pa tudi od emisijskega razreda vozila. Prvi cestninski razred, R3, vključuje motorna vozila z dvema ali tremi osmi, katerih največja dovoljena masa presega 3500 kilogramov, in skupine vozil z dvema ali tremi osmi, katerih največja dovoljena masa vlečnega vozila presega 3500 kilogramov, v cestninski razred R4 pa sodijo motorna vozila z več kot tremi osmi. Cestnina bo najvišja za vozila v emisijskem razredu euro 0-3, najnižja pa za tista v razredu EEV in E6.

8,79

evra kaže na Darsovi spletni strani izračun cestnine za odsek med Izolo in Divačo za vozilo v emisijskem razredu E0,

5,28

evra pa za vozilo v emisijskem razredu E6.

Dražje za ekološko zastarela vozila

Na Darsovi spletni strani smo preverili izračun cestnine za tovorno vozilo v prvem cestninskem razredu na 35-kilometrskem odseku med Izolo in Divačo (predor Markovec, na primer, ni izločen iz cestninjenja). Za vozilo v emisijskem razredu E0 pokaže znesek 8,79 evra, za tisto v razredu E6 pa 5,28 evra. To seveda pomeni, da bo vožnja z zastarelimi vozili po slovenskih avtocestah občutno dražja kot s tistimi, izdelanimi po sodobnih ekoloških standardih.

Kot navajajo na Darsu, sodi med prednosti elektronskega cestninjenja samodejno obračunavanje cestnine za vsak prevoženi odsek in fleksibilnost pri dodajanju novih cestninskih odsekov. Sistem pa bo zagotavljal tudi hitrejše odkrivanje neplačnikov.

Cestninske postaje naj bi začeli postopoma odstranjevati že letos, do odstranitve pa se bodo morala težka vozila še vedno razporediti na ločeni pas, na katerem se ne bodo več ustavljala, pač pa bodo cestninsko postajo prevozila z zmanjšano hitrostjo.

Voznike težkih vozil, ki bodo po 1. aprilu po avtocestah vozili brez 
naprave DarsGo, čaka visoka globa.
Voznike težkih vozil, ki bodo po 1. aprilu po avtocestah vozili brez naprave DarsGo, čaka visoka globa.Helena Race