Koprski poštar je bil učinkovit in prejel opozorilo pred odpovedjo

Slovenija
, posodobljeno: 30. 09. 2025, 19:38

Sindikat poštnih delavcev v dopisu, ki smo ga prejeli v uredništvo, piše, da je pismonoša prejel opozorilo pred odpovedjo, ker je raznesel vso pošto isti dan, namesto da bi neprednostno pošto pustil na sedežu pošte. Nadrejeni naj bi mu obenem naročili, naj strankam ne razkriva, da jih čaka neprednostna pošta.

Koprski poštar je bil učinkovit in prejel opozorilo pred odpovedjo

Fotografija je simbolična.

Foto:

KOPER, LJUBLJANA > "Zaposlenemu pismonoši na glavni koprski pošti so vročili opozorilo pred odpovedjo, saj je, domnevno v nasprotju z navodili nadrejenih, raznosil vso pošto in je ni pustil na pošti za naslednji dan, kot mu je bilo naročeno," so zapisali pri Sindikatu poštnih delavcev. Dodali so še, da se je poslovodstvo pošte dokončno odločilo podrediti političnim interesom uničenja podjetja in pri tem ne izbira sredstev.

Spremenjen način dostave

Kot piše sindikat, je poslovodstvo Pošte brez obveščanja strank spremenilo način dostave. "Po novem morajo pismonoše po navodilih nadrejenih neprednostno pošto puščati na sedežu pošte in jo raznositi šele naslednji dan," opisujejo nov poslovni model Pošte Slovenije. Ob tem so še poudarili, da so poslovodstvo večkrat opozorili, da tak način dostave ni skladen z internimi akti. Opozarjali so tudi, da sprememba ne prinaša nikakršnih prihrankov, temveč zgolj slabša kakovost storitev. Pismonoše morajo namreč, ne glede na to, ali raznašajo prednostno, neprednostno pošto ali vso skupaj, prehoditi celoten teren.

Strankam ne smejo razkriti, da jih čaka pošta

"Prav tako se nam zdi neprofesionalno lagati strankam, ki jih osebno poznamo, da zanje ni pošte, čeprav jih na sedežu pošte čaka neprednostna pošta," so še zapisali pri sindikatu. Pismonoše so namreč dobili izrecno navodilo, naj strankam ne razkrivajo, da jih na pošti čaka pošiljka, ki bo dostavljena šele naslednji dan. Nekateri zaposleni na glavni koprski pošti so posledično delodajalca obvestili, da bodo prenehali s testiranjem novega modela v praksi in da bodo nadaljevali ustaljen način dostave.

Odgovarja naj politika

V sindikatu so prepričani, da spremembe poslovanja predstavljajo obupan poskus reševanja težav z nižanjem kakovosti in zanesljivosti storitev. Na ta način naj bi se v bilancah lažno prikazovalo, da pošta nima kadrovskih težav niti težav z osnovno opremo.

"Ne moremo in ne bomo pristali, da se politično nastavljeni kadri z našim delom obnašajo kot medvedi v trgovini s porcelanom," so še poudarili v sindikatu ter dodali, da se bodo šikaniranju zaposlenih uprli z vsemi sredstvi. Pričakujejo tudi, da bo zaradi "sistematičnega uničevanja pošte" kot predstavnik lastnika odgovarjala politika.

Pošta zavrača očitke o domnevnem šikaniranju

Na Pošti Slovenije so odgovorili, da ne morejo dodatno komentirati, ali je koprski pismonoša res prejel opozorilo pred odpovedjo zaradi tega, ker je dostavil vso pošto isti dan, saj gre za delovnopravni postopek. So pa ostro zavrnili navedbe sindikata o domnevnem šikaniranju ter ob tem zatrdili, da spoštujejo vse z zakonom in splošnimi pogoji predpisane roke dostave: neprednostne pošiljke dostavijo v roku treh delovnih dni, prednostne pa v roku enega delovnega dne po oddaji pošiljke.

Ob tem so še poudarili, da za spremembo načina dostave ni bilo treba spreminjati nobenega internega akta, niti ga s tem niso kršili. "Tovrstne organizacijske spremembe so pisno opredeljene v priročnikih, navodilih in okrožnicah, ne pa v internih aktih družbe," so dodali in pojasnili, da so se za spremembo odločili zaradi "prilagajanja poslovanja upadajočim količinam pisemskih pošiljk".