Kljub vsem težavam so bili točni kot ura

Slovenija
, posodobljeno:

“Cilj smo dosegli, do mraka smo prišli v Pivko. Nekaj manjših zapletov je bilo, ampak konec dober, vse dobro,” je po dobrih devetih urah prevoza policijskega čolna P-111 iz Kopra do Pivke včeraj ob pol petih popoldne povedal direktor Parka vojaške zgodovine Janko Boštjančič. Udeleženci prevoza so si čestitali, obiskovalci pa jim zaploskali.

Spremljevalna karavana se je po črnokalskem klancu pomikala 
počasi navzgor.
Spremljevalna karavana se je po črnokalskem klancu pomikala počasi navzgor. Tomaž Primožic/FPA

KOPER, PIVKA > “Najbolj sem se bal črnokalskih ovinkov, zaradi njihovega velikega prečnega nagiba,” nam je po koncu prevoza zadovoljen povedal lastnik prevozniškega podjetja iz Gorice Cem-Tir Silvano Corniali. Njegovo podjetje je čoln brezplačno prepeljalo od Kopra do Pivke, tako kot je tudi pripeljalo podmornico iz Črne Gore. “Ja, nekajkrat mi je pošteno zadišal frizion, kako se reče, sklopka tovornjaka,” je povedal 79-letni Corniali, ki je s svojo ekipo petih mož in dveh žensk spremljal prevoz od prvega do zadnjega metra. “Je dišala, je, sklopka, pa kako,” je pristavila njegova mlada uslužbenka, ki je ves čas dajala navodila vozniku tovornjaka.

Konvoj je krenil na pot natanko ob sedmih zjutraj. Iz koprskega pristanišča so šli po nasprotni smeri štiripasovnice do Ankaranske ceste, od tam do Bertokov in nato pod vasjo do Bivja ter naprej do Dekanov. Prve težavice so se pojavile v Cepkih, ko sta morala delavca Parka vojaške zgodovine odžagati prvih nekaj vej, ki so segale čez cesto, delavci Elektra in Telekoma pa umakniti prvih nekaj kablov.

Zmanjkalo je 20 centimetrov

Črnokalske ovinke je konvoj premagal kot za šalo, posebej pazljivi so bili le pri zavijanju s prednostne ceste na cesto proti Kozini v spodnjem Črnem Kalu. Do Kozine je prevoz tekel gladko, na krožišču nad Kozino so morali spet previdno zaviti v desno proti Divači, na servisni cesti proti avtocesti pred Divačo so tako urnik prehitevali za celo uro. Ker gre stara cesta v podvoz pod avtocesto, ki je prenizek za višino čolna, so morali avtocesto diagonalno prečkati.

In tam se je včeraj najbolj zataknilo. Čeprav je rob med servisnim dostopom na avtocesto in samo avtocesto na videz zelo blag, je ob prikolici, ki so jo morali znižati zaradi višine, in njeni dolžini povzročil, da je dno prikolice podrsalo po tleh in poškodovalo cilinder zavor. Slabe pol ure je trajalo popravilo, nato pa so, da bi prikolico dvignili čez rob avtoceste, pod kolesa prikolice podlagali debele lesene plohe in tako premagali oviro.

Pri Divači so morali nato počakati, da naše energetske službe vzpostavijo videokonferenco z Zagrebom in Reko na Hrvaškem, in se po njej dogovorijo za točen čas prehoda pod dva daljnovoda, ki iz Divače vodijo proti Reki. S šestimi metri višine se je namreč čoln približal spodnjim vodom daljnovoda na vsega štiri metre, zato je potreben tak protokol.

Porezali veje za teden dni ogrevanja

Takoj po Dolnjih Ležečah so nato zapeljali pod prvi daljnovod, ki so tačas izključili iz omrežja, dva kilometra dalje pa še pod drugega. Največ težav z drevesi so imeli tik pred Famljami, ki so morali veje rezati skoraj na vsakega pol metra. Do Ribnice nato ni bilo večjih težav, tam pa so dvignjene otoke na križišču glavne ceste proti Ilirski Bistrici in ceste čez Vremsko dolino obložili z lesenimi plohi, da je tovornjak zapeljal kar čeznje in nekaj centimetrov od kioska s sadjem zavil v desno.

Do pivške zgornje vojašnice, kjer domuje vojaški muzej, je potekal prevoz brez težav, tam pa je moral voznik tovornjaka na dolgo zaokrožiti, da je zavil na spodnje dvorišče parka. Tam je voznik tovornjaka glasno potrobil, številni domačini so vsem skupaj zaploskali, udeleženci prevoza pa si segli v roke in čestitali. Prvi policijski čoln v samostojni Sloveniji bo ostal na prikolici do torka, ko ga bodo postavili na svoje mesto, v sredo pa ga svečano postavili na ogled. “In kaj če vam zdaj kdo reče, ga ste ga dostavili na napačni naslov?” je hudomušno vprašal eden od radovednežev. “Zdaj znamo, lahko ga odpeljemo nazaj do Kopra, pa poskusimo znova,” so v en glas odgovorili vsi, ki so se včeraj trudili s prevozom.

Policijski čoln je avtocesto prvič prečkal pri Bertokih.
Policijski čoln je avtocesto prvič prečkal pri Bertokih.Tomaž Primožic/FPA
Pri Divači je bilo potrebno poskrbeti za dodatno pomoč.
Pri Divači je bilo potrebno poskrbeti za dodatno pomoč. Danijel Cek
V novem prebivališču bo policijskemu čolnu P-111 družbo delal 
tudi tank.
V novem prebivališču bo policijskemu čolnu P-111 družbo delal tudi tank. Danijel Cek
Logistična ekipa, ki je poskrbela, da je P-111 pred mrakom prispel 
v Pivko.
Logistična ekipa, ki je poskrbela, da je P-111 pred mrakom prispel v Pivko. Danijel Cek