Kako bi se stranke lotile urejanja prometnih gneč na cestah?
Še teden ali dva in med pomembna vprašanja se bo vrnilo tisto, kdaj na cesto. Zaradi navala turistov proti morju so namreč tja do jeseni gneča na cestah in dolgi potovalni časi nekaj običajnega, pogosto pa tudi vir slabe volje med ljudmi. In ker je politika tu, da rešuje zagate državljanov, je vprašanje na dlani - kako razredčiti gnečo?

SLOVENIJA > Prometne strategije so eno, saj težave rešujejo v bolj ali manj oddaljeni prihodnosti, konkretni ukrepi, ki delujejo takoj, pa so nekaj povsem drugega. Kaj torej storiti tu in zdaj?
V Novi Sloveniji, ki v podobi Jerneja Vrtovca zadnji dve leti vodi resor za infrastrukturo, se pohvalijo s prepovedjo prehitevanja za tovornjake in uvedbo elektronske vinjete, pa tudi z ustanovitvijo avtocestne policije, ki da bo poskrbela za večjo pretočnost. Poslanec in kandidat za nov mandat Andrej Černigoj pa omenja tudi zgostitev obnovitvenih del na poletne mesece, ko je zaradi dopustov manj dnevnega potovanja v službo in nazaj.
V LMŠ so v odgovoru zelo konkretni in predlagajo dva ukrepa. Njihov kandidat Bojan Tavčar predlaga, da bi ob prehodu kraškega roba na viaduktu Črni kal tranzitne goste usmerjali na mejna prehoda Brezovica in Sočerga, na semaforju pri bivšem Indeju v Kopru pa bi morala ob konicah dlje časa goreti zelena luč v smeri proti Šmarjam. Opozarja pa, da brez izgradnje avtoceste proti Dragonji veliko bolje ne bo.
Poslanka SD Meira Hot, ki kandidira za nov mandat, pa razmislek širi s cest na železnico. Rešitev tako vidi v izboljšanju železniške infrastrukture, ki mora prevzeti večji delež tovornega prometa, in v vzpostavitvi hitre potniške povezave med Koprom, Ljubljano in Mariborom.
Brez “skoka” na Dragonjo ne bo šlo
Dejstvo vsekakor je, da resnih premikov na koprski obvoznici mimo Izole čez Valeto in naprej proti meji s Hrvaško ne bo brez avtoceste do Dragonje. Za zdaj se s tem izzivom politika bolj ko ne ukvarja le na ravni strategij in tras, začetek, kaj šele dokončanje, je zelo daleč. To se kaže tudi v pogledu strank na to vprašanje. Bojan Tavčar napoveduje, da se bodo v LMŠ “potrudili, da se pospešijo vsi potrebni postopki”, v imenu NSi Andrej Černigoj napoveduje “sprejem državnega prostorskega načrta do leta 2025, medtem ko je sama gradnja te ceste predvidena leta 2030”, v imenu SD pa Meira Hot ocenjuje, da mora izgradnja hitre ceste med Koprom in Dragonjo postati prednostna naloga. “Razmere na naših cestah dokazujejo, da se je čas za odlašanje in izgovore dokončno iztekel. Nujno je pospešiti vse postopke za čimprejšnji začetek gradnje.”
Kako pomagati prebivalcem zaledja?
A gneča ne pesti le tistih, ki se v nepravem trenutku znajdejo na cestah, pogosto zaradi nje trpijo tudi prebivalci naselij in krajev v zaledju, skozi katere si prebrisani potniki želijo skrajšati pot proti cilju. Eden pogostejših tovrstnih obvozov je po slemenu med izolskim Belvederjem in Strunjanom, kar je lokalne oblasti v preteklosti že navedlo, da vožnjo nedomačinov po zaledju sankcionirajo. V SD sodijo, da je treba takoj odpraviti vinjete na celotnem odseku hitre ceste od Škofij do Izole. To je namreč edina dostopna cesta za somestje Kopra, Pirana, Izole in Ankarana, za katero ni alternative. Poleg zdrave pameti nas k odpravi vinjet na tej hitri cesti zavezujejo tudi Osimski sporazumi, opozarja Hotova. Na ta odsek mislijo tudi v LMŠ, ko Bojan Tavčar pravi, da bodo iskali rešitve, kako maksimalno spodbujati k izrabi hitre ceste Škofije - Koper. Andrej Černigoj pa vendarle opozarja, da ne morejo nikomur preprečiti izbire alternativnih poti, še zlasti če ni prometne signalizacije, ki bi vožnjo tranzitnega prometa prepovedovala.