Železniška postaja s prenovljenimi objekti
Na železniški postaji Ilirska Bistrica so konec novembra zaključili obnovo kamnitega vodnega stolpa in pripadajočega pomožnega objekta. Projekt predstavlja pomemben korak k ohranjanju kulturne dediščine ter hkrati izboljšuje pogoje za uporabnike.
Mimo zdaj prenovljene železniške postaje gre tudi Kettejeva literarna pot.
Foto: StaILIRSKA BISTRICA • Kot so te dni sporočili iz Direkcije RS za infrastrukturo in ministrstva za infrastrukturo, so dela, ki so se začela julija 2025 in so potekala skladno z usmeritvami Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije, obsegala celovito prenovo notranjih in zunanjih delov vodnega kamnitega stolpa in pomožnega objekta.
Zgrajena je bila nova fasada in izvedena sanacija kamnitih fasadnih elementov, poskrbeli so za tlakovanje zunanjih površin, postavitev zaščitne ograje ter priključitev na kanalizacijski sistem. Na nekaterih delih so zamenjali streho, izvedeni so bili ureditev notranjih tlakov, elektroinštalacije, slikopleskarska dela, prenova sanitarij ter menjava oken in vrat. Na napravah v vodnem stolpu je bila izvedena antikorozijska zaščita opreme in vodnih rezervoarjev.
V prenovljenih prostorih bo Društvo ljubiteljev železnic Ilirska Bistrica še naprej skrbelo za ohranjanje železniške dediščine, vključno z razvojem razstavnih zbirk, pripravo izobraževalnih vsebin in organizacijo dogodkov za javnost.
Skupna vrednost gradbenih del je nekaj manj kot 460.000 evrov z DDV, projekt pa, kot so zapšisali, “predstavlja pomembno naložbo v ohranjanje kulturne dediščine in trajnostni razvoj lokalnega okolja”.
V nadaljevanju so predvideni še nadgradnja tirne in peronske infrastrukture ter obnova postajnega poslopja, za kar pa je treba najprej izdelati projektno dokumentacijo.Na postaji v Trnovem, kot domačini še vedno imenujejo del Ilirske Bistrice, je sicer ohranjen eden zadnjih vodnih stolpov oziroma vodna postaja, ki je današnjo podobo dobila leta 1905. Iz vodnih stolpov so nekoč v parne lokomotive točili vodo.