Vlak med Trstom in Reko letos ne bo vozil
Partnerji projekta Sustance Interreg Srednja Evropa, ki so se prejšnji teden sestali v Divači, so ocenili, da je bil projekt uspešen. Ena od pilotnih aktivnosti projekta je bila tudi čezmejna železniška storitev, ki je povezovala Trst in Reko. V voznem redu 2025 tega vlaka predvsem zaradi del na železniški infrastrukturi ni, a vsi si želijo, da bi v prihodnosti spet vozil.
Lansko poletje je skozi Divačo vozil tudi vlak Trst (Opčine)-Reka,
letos pa ga ni na voznem redu. Foto: Sijan Pretnar
DIVAČA
> “Proga ima dober potencial. Projekt je bil glede na zanimanje in rezultate uspešen, zato verjamem, da bo zanimanje za tovrstne storitve in povezave še večje z bolj usmerjeno promocijo in osveščanjem javnosti o trajnostnem prevozu,” je na sestanku povedal Miha Butara, direktor družbe SŽ-Potniški promet, d. o. o..
Septembra so prepeljali povprečno 50 potnikov na dan
V času med 24. aprilom in 30. septembrom 2024 je na relaciji Opčine-Divača-Reka in obratno v sestavi nove večsistemske elektromotorne potniške garniture Stadler vozil en par vlakov z možnostjo prevoza vsaj deset koles. V tem obdobju so z vlaki prepeljali 8.273 potnikov, od tega 425 potnikov s kolesi. Nekaj več potnikov je potovalo iz smeri Reke proti Opčinam. Potniki so večinoma uporabljali vlak ob koncih tedna in praznikih. Tako je bilo septembra, ki predstavlja po številu prepeljanih potnikov najmočnejši mesec, na vlaku povprečno od 46 do 53 potnikov na dan.
8273
potnikov, od tega
425 potnikov s kolesi je uporabljalo vlake na progi Opčine-Reka
S tem se je izboljšala povezljivost treh regij in preverila možnost uporabe javnega prevoza za turistične namene na tej relaciji. Potniki vseh treh držav so tako dobili priložnost za raziskovanje turizma v krajih ob progi, kot so Divača, Pivka, Sežana, Ilirska Bistrica, Opatija, Reka in Opčine oz. Trst.
Skupni proračun projekta, v katerem sodelujejo partnerji iz Italije, Hrvaške, Slovenije in Madžarske, znaša 2,01 milijona evrov. Projekt, ki je trajal 36 mesecev, se je začel aprila 2023. V prvi polovici projekta so oblikovali inovativne metodologije za merjenje dostopnosti javnega prevoza na določenih regionalnih območjih z majhnim povpraševanjem po javnem prevozu. Nato se je začelo izvajati šest pilotnih aktivnosti na temo izboljšanja čezmejnih železniških povezav, v zadnjem delu pa so bile projektne aktivnosti osredotočene na dejavnosti po koncu projekta, v želji spodbude prenosljivosti in dolgoročnosti.
Priložnost za turizem
Glavni cilji projekta SUSTANCE (Sustainable public transport solutions and innovative governance schemes for improving connectivity in Central Europe) je usmerjen k izboljšanju javnih prometnih povezav na obrobnih in čezmejnih območjih Srednje Evrope, zagotavljanju boljše mobilnosti in spodbujanju uporabe trajnostnih prometnih rešitev.
“Država v zadnjem obdobju veliko vlaga v železniško infrastrukturo in ko bodo dela zaključena, bomo imeli bolj učinkovite in hitrejše povezave. V naslednjih letih pričakujemo, da bomo v potniškem prometu Slovenskih železnic uvajali nove mednarodne povezave - tako za turizem kot tudi za dnevne čezmejne migracije (služba in šola),” je še Miha Butara, direktor družbe SŽ-Potniški promet, d. o. o..
Pilotni vlak je bil uveden z namenom preverbe tržnega potenciala take storitve. Šlo je namreč za prvo direktno čezmejno vlakovno povezavo z elektromotorno garnituro Stadler, kar je novost za Slovenske železnice.
“Občani sobivajo z železnico. Ta povezava je pomembna tudi s turističnega vidika, tako da so Divača in okoliški kraji s tem vlakom pridobili veliko potnikov, turistov, ki so obiskali tukajšnje turistične znamenitosti. Zato si želim, da se bodo v prihodnjih letih projekti na tej progi nadaljevali,” je ob robu posveta povedala županja Divače Alenka Štrucl Dovgan.