Tomaj: zaradi podrtega zidu morajo šolarji hoditi po glavni cesti, ki pa je ozka in nepregledna

Srednja Primorska
, posodobljeno:

Vaščane Tomaja in vse, ki se vozijo po ne preveč prijazni cesti skozi to vas, bo v kratkem k večji previdnosti zaradi otrok na cestišču pozivala nova prometna signalizacija. Občina Sežana in državna direkcija za infrastrukturo sta se dogovorili tudi, da bo hitrost vožnje skozi Tomaj omejena na 30 kilometrov na uro. Do celovite ureditve s pločniki in prehodom za pešce na placu pa je še dolga pot.

Cesta skozi Tomaj ni prijazna ne za pešce ne za voznike.
Cesta skozi Tomaj ni prijazna ne za pešce ne za voznike. Ana Leskovšek

TOMAJ > Sredi decembra lani se je v Tomaju podrl zid na poti, po kateri so otroci dnevno hodili do dvorane za telovadbo in šolskega avtobusa. “Ta pot je še zdaj zaprta, ker se zid še vedno podaja. Otroci imajo vzpostavljeno daljšo šolsko pot, ki pa vključuje odsek po sredini vasi, po glavni cesti brez pločnika, kjer avtomobili vozijo 50 kilometrov na uro in kjer ni niti prehoda za pešce,” razmere opisuje Ana Leskovšek iz krajevne skupnosti Tomaj. “Z njimi hodijo učitelji, oblečeni v odsevne jopiče. Starše nas je zelo skrbelo, ker je to stanje trajalo predolgo in ker nismo dobili odgovorov, kdaj bo zid popravljen.”

Zid bo popravljen do septembra

V skrbi za varnost svojih otrok so maja protestirali pred občinsko stavbo v Sežani. Kot kaže, je zaleglo; župan Andrej Sila se je pozanimal, za kaj gre, pred nekaj dnevi pa so se predstavniki občine in več občinskih svetnikov udeležili tudi zbora krajanov v Tomaju. Dogovorili so se, da bo občina, dokler zid ne bo popravljen, poskrbela za postavitev začasne signalizacije, ki bo voznike opozarjala na otroke na cesti. “Občina bi signalizacijo postavila v dveh tednih, zid pa da bo popravljen do septembra 2024, v najslabšem primeru pa do konca leta. Preučili bodo tudi možnost zavarovanja poti, dokler ni sanirana,” dogovor, ki je krajanom povrnil optimizem, povzema Ana Leskovšek.

Ana Leskovšek

Krajevna skupnost Tomaj

“Otroci imajo vzpostavljeno daljšo šolsko pot, ki pa vključuje odsek po sredini vasi, po glavni cesti brez pločnika, kjer avtomobili vozijo 50 kilometrov na uro in kjer ni niti prehoda za pešce.”

Težave s podrtim zidom in selitvijo učencev na šolsko pot po glavni cesti pa so še bolj razgalile problem, ki ga ima Tomaj že desetletja. To je, da po mestoma zelo ozki in nepregledni glavni cesti skozi vas dnevno pelje okoli 3000 vozil, vaščani pa imajo niti pločnikov niti prehoda za pešce. Z Občine Sežana so nam sporočili, da se lotili iskanja rešitev za to težavo, vendar pa ni vse odvisno od njih, saj je cesta državna. “Nova prometna ureditev Tomaja z omejitvijo hitrosti s cono 30 km/h bi morala biti realizirana predvidoma v mesecu dni. V pripravi je že načrt nove prometne ureditve, ki ga bo Občina Sežana posredovala na Direkcijo za infrastrukturo. Ta bo izdala soglasje in izvedla prometno ureditev.”

Prehod za pešce, ko bo urejeno tudi vse ostalo

Do celovite ureditve ceste skozi Tomaj pa je še daleč. Predstavniki občine in Direkcije za infrastrukturo so si v maju že ogledalo stanje na terenu in prišli do zaključka, da niti prehoda za pešce na trgu ni mogoče narisati, dokler niso “zagotovljeni vsi potrebni pogoji za umestitev prehoda.” Prehoda za pešce torej ni mogoče kar narisati v nek prometno neurejeni prostor.

Občina Sežana

“Nova prometna ureditev Tomaja z omejitvijo hitrosti s cono 30 km/h bi morala biti realizirana predvidoma v mesecu dni.”

Na Direkciji za infrastrukturo sicer za Tomaj, ko bo nared vsa dokumentacija in bo na voljo denar, napovedujejo “rekonstrukcijo vozišča z razširitvijo, izgradnjo pločnika, ureditev prehodov za pešce, dveh avtobusnih postajališč, obstoječega trga s tlakovanjem, parkirišča za osebna vozila in avtobuse ter ureditev prometne opreme in signalizacije. Dela bodo obsegala še ureditev cestne razsvetljave, rušenje starih in izgradnjo treh novih opornih in podpornih zidov, ureditev priključkov stanovanjskih objektov in lokalnih poti, ureditev odvodnjavanja ter zaščito in prestavitev komunalnih vodov.”

Na Občini Sežana, kjer bodo sodelovali tako pri načrtovanju in pripravi projektne dokumentacije kot pri financiranju nove prometne ureditve, pa izpostavljajo še en vidik tega projekta: “Ceste skozi naselja so v neposredni bližini stanovanjskih objektov in dvorišč, ki jih je potrebno pridobiti za umestitev pločnikov oziroma vozišča.”

3000

vozil dnevno gre v povprečju skozi Tomaj

Prav pri tem se lahko zelo zaplete tudi v Tomaju. Nekaj vaščanov, ki živijo ob regionalni cesti, opozarja, da bi bilo rušenje stare kraške arhitekture, da bi pridobili prostor za pločnike, prevelik poseg v kraj, ki je širše prepoznaven tudi zardi svoje tipične kraške podobe.

Otroci se med hišami in zidovi nimajo kam umakniti, opozarjajo 
starši šolarjev.
Otroci se med hišami in zidovi nimajo kam umakniti, opozarjajo starši šolarjev. Ana Leskovšek
Decembra lani se je na zasebno zemljišče podrl podporni zid 
šolske zelenice. Pot zaradi posedanja terena še vedno ni odprta.
Decembra lani se je na zasebno zemljišče podrl podporni zid šolske zelenice. Pot zaradi posedanja terena še vedno ni odprta. Ana Leskovšek