Septembra gradbeno dovoljenje za drugi tir
Skoraj točno opoldne so včeraj na postojnski železniški postaji predstavili dva, za slovensko železniško omrežje pomembna projekta. Zaključena je modernizacija signalno varnostnih in telekomunikacijskih naprav na progi Divača-Koper, na celotnem železniškem omrežju pa so ročno upravljanje elektronapajalnih naprav zamenjali z računalniško vodenim.
POSTOJNA>Na železniški progi Divača-Koper, ki je vitalnega pomena za Luko Koper in na kateri se promet stalno povečuje, so z modernizacijo signalno varnostnih in telekomunikacijskih naprav začeli leta 2007, dela pa zaključili konec lanskega leta.
Tik pred gradbenim dovoljenjem
Glavna pridobitev 51,4 milijona vredne naložbe, za katero je 8,5 milijona evrov prispevala EU, je nov center daljinskega vodenja prometa na železniški postaji v Postojni, od koder vodijo ves promet na omenjenem odseku. Poleg tega so na vseh postajah ob progi obnovili signalno - varnostne naprave, opremili so jih s klicem v sili in novim informacijskim sistemom, ob progi pa so postavili tudi protihrupne zaščite.
“S tem projektom uresničujemo zahteve po interoperativnosti, večji varnosti in boljšem varovanju okolja ter večji zanesljivosti potniškega prometa. Nekoliko večja pa bo tudi hitrost vlakov, kajti s postopki, ki se vodijo iz enega centra, se manipulativni časi skrajšujejo,” je povedal Andrej Godec, direktor Direkcije RS za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo.
Modernizacija na progi Divača-Koper je tudi del priprav na gradnjo drugega tira, saj morajo sedanjega posodobiti tako, da bo lahko sprejel povečan promet. Po Godčevih napovedih, naj bi bilo gradbeno dovoljenje izdano septembra. Do takrat naj bi imeli odkupljenih že večino zemljišč, sedaj jih imajo že nekaj več kot 86 odstotkov, ter rešili nekaj zatikanj pri okoljevarstvenem soglasju.
Kmalu širitev v Divači
V prihodnjih mesecih pričakujejo tudi podpis pogodbe za širitev železniške postaje v Divači, ki je del projekta gradnje drugega tira. Zataknilo se je po izbiri izvajalca, na razpis se jih je prijavilo sedem, tako da je sedaj izbira v revizijskem postopku, je še povedal Andrej Godec.
Včerajšnja slovesnost je bila namenjena predstavitvi še enega projekta, ki pa je potekal na celotnem slovenskem železniškem omrežju in je stal nekaj manj kot 43 milijonov evrov (EU je zanj prispevala 23,5 milijona evrov). Z njegovim zaključkom so omogočili zanesljivo upravljanje energetskih naprav elektrificiranih prog iz treh regionalnih centrov v Ljubljani, Postojni in Mariboru. Prednost je v zmanjšanju stroškov, tekočem usklajevanju voznih redov, zmanjšanju ovir in motenj v prometu ter večji varnosti.
STANA ZAVADLAV