Prekrili so streho Vodarne Draga

Srednja Primorska
, posodobljeno:

Vodarna Draga v Vremski dolini ob reki Reki je dobila novo streho, prebarvali so ji vrata in zamenjali šipe na njih ter tako pred propadanjem obvarovali tehniško dediščino, nekdaj pomembno za oskrbo železnice z vodo.

Vodarni Draga so prenovili streho in prebarvali vrata, s čimer so 
poskrbeli, da tehniška dediščina v njej ne bo propadala.
Vodarni Draga so prenovili streho in prebarvali vrata, s čimer so poskrbeli, da tehniška dediščina v njej ne bo propadala. Helena Race

GORNJE VREME > Vodarna Draga, stisnjena med cesto proti Ribnici in reko Reko, je v lasti Slovenskih železnic, za obnovo strehe pa sta poskrbeli divaška občina in Park Škocjanske jame, vsak s po 15.000 evri. Slovenske železnice (divaška enota vleke in tehnika) pa so prebarvale vrata in stroje.

“Vodarno je že načel zob časa, a s tem jo ohranjamo. Želim si, da bi se na takšnem dogodku srečali tudi na tajhih , vodnih bazenih,” je včeraj pri vodarni dejal občinski svetnik Dobrivoj Subić. Zadovoljna z obnovo je tudi Mirjam Frankovič Franetič, občinska svetnica in predsednica društva Urbanščica, ki skrbi za promocijo dediščine v Vremski dolini. “Želeli bi urediti še notranjost vodarne in označiti vse dele izjemno dragocene strojne opreme v njej,” je dejala in povabila na današnji pogovorni večer o vodarni in tajhih, ki bo ob 19. uri v dvorani v Famljah. Anton Zvone Ribič, pomočnik direktorja za infrastrukturo pri SŽ, pa se je vsem, ki so pomagali pri obnovi, zahvalil za skrb za dediščino.

Vodarna, ki je zdaj tehniška dediščina, vpisana v register nepremične kulturne dediščine, je po prvi svetovni vojni oskrbovala parne lokomotive z vodo. Dva dizelska motorja sta poganjala črpalki, ki sta jo črpali 165 metrov visoko in več kot dva kilometra daleč v Gornje Ležeče. Da sta prečrpala skoraj 100 kubičnih metrov vode na uro, sta porabila do 900 kilogramov goriva na dan. Gorivo je pritekalo v nasprotni smeri kot voda, po “naftovodu” s postaje v Gornjih Ležečah. Po letu 1971 je Vodarno Draga prevzel Kraški vodovod, jo povezal z zajetjem Padež in z njeno pomočjo zagotavljal vodo krajem od Gornjih Ležeč do Sežane in Nabrežine, dokler niso leta 1984 zgradili brestoviškega vodovoda.

Zadovoljni, da ohranjajo tehniško dediščino Vodarne Draga so (z 
desne) Anton Zvone Ribič, Dobrivoj Subić, Mirjam Frankovič 
Franetič in Drago Seizovič s SŽ-vleka in tehnika.
Zadovoljni, da ohranjajo tehniško dediščino Vodarne Draga so (z desne) Anton Zvone Ribič, Dobrivoj Subić, Mirjam Frankovič Franetič in Drago Seizovič s SŽ-vleka in tehnika. Helena Race
Prekrili so streho Vodarne Draga
Helena Race