“Ni nam vseeno za okolje jutrišnjega dne”
Divaški šolarji so letošnji dan šole posvetili skrbi za okolje. Na ustvarjalnih delavnicah so iz odpadnih materialov, odsluženih predmetov in naravnih materialov izdelali družabne igre, igrače, didaktični material in pohištvo. Sončen pomladni dan pa so izkoristili tudi za ureditev šolskega vrta.

DIVAČA > Na šolskem vrtu so učenci s pomočjo hišnikov izdelali gredico za rože in klopce iz palet, pognojili vrt, ga prekopali in pripravili za sajenje, ki ga bodo v prihodnjih dneh opravili mladi vrtičkarji pri krožku.
“Prvošolčki so izdelovali okrasne stekleničke, ki jih bodo uporabili kot stojala za svinčnike. Drugošolci so iz škatel za jajca ustvarili krokodilčke in pripravili še zanimiv nastop za starše in stare starše s pesmicami, predstavili so jim tudi pohištvo, ki so ga izdelali iz odpadnih stvari,” so zapisale šolske novinarke Taja Medved, Adna Hasić, Nastja Popović in Mia Gajić.
Miza, stoli in igre iz odpadkov
V podružnični šoli v Vremah so učenci skupaj s starši iz odpadnih palet izdelali mizo in stole in jih postavili na travnato površino ob šoli, v senožeški podružnici pa so iz odpadkov izdelali eko zabavne igre.
Učiteljice tretjega razreda, ki so se jim pridružile tudi številne none, so učencem pomagale pri šivanju vrečk iz blaga, saj se zavedajo, da plastika škoduje okolju in zdravju ljudi. Za povrh so izdelali še ptičke, ki ne pojejo, a zelo dišijo, saj so napolnjeni s sivko in bodo zato odganjali molje v njihovih domačih omarah.
Del četrtošolcev se je povezal s Parkom Škocjanske jame, kjer sta jim Darja Kranjc in Tomaž Zorman pomagala izdelati valilnice za ptice in pručko, rože iz krep papirja, puzzle iz lesa pa so izrezali kar sami. Nato so pobrali še odpadke ob poti pri železnici.
Torbice iz kavbojk, ovitke za telefone, zapestnice iz gumbov in blazine za pohištvo so bili izdelki petošolcev, ki so jim pri delu pomagali starši in ravnateljica. Učenci predmetne stopnje pa so izdelali domine in druge igre, za mlajše pa so stavnice za učenje črk, kamenčke s črkami in poslikavami za pripovedovanje zgodb ter za vse sešili vrečke za shranjevanje.
Dve skupini sta iz starih gum in plastenk, dveh največjih onesnaževalcev okolja, ustvarili stole za večnamenski prostor ter jih obložili z odpadnim blagom in kitkami iz starih majic.
Ob tem so zbirali še star papir in prvič pripravili izmenjevalnico otroških oblačil. Vsak je lahko prinesel do pet čistih in ohranjenih oblačil ali čevljev in v zameno izbral druga oblačila. Ostala so kasneje ponudili učencem in humanitarni organizaciji.
“Učence želimo spodbuditi k razmišljanju o nepremišljenem potrošništvu in jim pokazati alternativne možnosti pri modnem oblačenju,” je o pomenu izmenjevalnice oblačil povedala vodja tokratnega dneva šole učiteljica Barbara Skalec Volk, ki je bila ob koncu dneva vidno zadovoljna. “Učenci so znova dokazali, da so zelo spretni na najrazličnejših področjih; lepi in uporabni izdelki, ki so nastali izpod njihovih rok, pa so dokaz, da je odpadno zares lahko tudi koristno.”