Prebili glavno cev drugega najdaljšega predora na trasi drugega tira

Potem ko so pred desetimi dnevi prebili predor Lokev, ki je najdaljši na trasi drugega tira med Koprom in Divačo, so danes izkopali še zadnji meter glavne cevi v drugem najdaljšem predoru - Beki. Zdravica ob dokončanju izkopov v predorih se bliža: od predorov morajo izkopati le še dobrih 100 metrov servisnih cevi.

Celotna trasa drugega tira poteka skozi sedem predorov. Foto: 2TDK
Celotna trasa drugega tira poteka skozi sedem predorov. Foto: 2TDK

KOZINA > Izvajalci glavnih gradbenih del, delavci družbe Yapi Merkezi, so se danes veselili novega mejnika. Prebili so glavno cev predora Beka, ki je s 6017 metri drugi najdaljši na trasi drugega tira.

Osma od skupaj desetih cevi na trasi

Izkopna dela v glavni cevi predora Beka so se začela maja 2022 s koprske strani, oktobra istega leta pa še z divaške smeri.

Gre za preboj osme od skupaj desetih predorskih cevi. Celotna trasa drugega tira poteka skozi sedem predorov. Ker pa ob treh najdaljših predorih na trasi kopljejo tudi servisne cevi, izkopna dela potekajo v desetih predorskih ceveh. Zdaj je na trasi drugega tira železniške povezave Divača-Koper treba izkopati le še 103 metre servisnih cevi.

Tri četrtine proge pod zemljo

Drugi tir je predorska trasa, saj je kar 75 odstotkov proge pod zemljo. Ker ob glavnih ceveh kopljejo še servisne in izstopne cevi, morajo izvajalci glavnih gradbenih del izkopati 37,4 kilometra predorov. Servisne cevi so glede profilov take kot glavne, saj bo po njih kasneje potekal vzporedni tir, ki ga bodo začeli graditi predvidoma leta 2026.

Izkopi predorov oziroma servisnih cevi so zdaj v ciljni ravnini. V servisni cevi predora Lokev do preboja manjka 85 metrov, v servisni cevi predora Beka pa še 18 metrov. Vsi preostali predori na trasi drugega tira so že izkopani.

Pri izkopu predora Beka so svojevrsten izziv predstavljali kraški pojavi, zato so predvsem v zadnjih mesecih dela potekala počasneje. Naleteli so na več kraških jam, večje so bile zahtevne za premoščanje. A izvajalci del so bili kos vsem nalogam.

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek v preboju druge najdaljše cevi na trasi vidi pomemben mejnik pri gradnji drugega tira. “To jasno kaže, da projekt poteka dobro in zgledno. Dokazujemo, da se da v Sloveniji še tako zahtevne projekte izvesti pravočasno in v okviru predvidenih stroškov,” je poudarila ministrica in dodala, da bi bilo izkušnje družbe 2TDK smiselno uporabiti tudi pri drugih projektih.

“Razmere niso bile vedno optimalne, a z optimizmom zremo v nadaljevanje projekta, saj je drugi tir Divača-Koper najboljši dokaz tega, da lahko s skupnimi močmi dosežemo velike reči,” je preboj pospremil generalni direktor 2TDK Matej Oset. Marko Brezigar, direktor 2TDK, je pohvalil vse, ki sodelujejo pri največji infrastrukturni naložbi pri nas. Ker se pri projektu 'drugi tir' gradi toliko predorov hkrati, se morda lahko pozabi, kako velik dosežek je, ko se izkoplje predor v takšni dolžini, je opozoril. “To je drugi najdaljši predor na trasi drugega tira in trenutno tretji najdaljši predor v Sloveniji. Zares lahko rečemo, da so izvajalci gradbenih del opravili izjemno delo,” je povedal in dodal, da gre zasluga vsem, ki sodelujejo pro projektu - od nadzornikov, projektantov, do krasoslovcev, geodetov in drugih.

Veselijo se tudi v turškem podjetju Yapi Merkezi. Ponosni so, da so dokončali enega najpomembnejših in najzahtevnejših izkopov predorov v Sloveniji, saj so med izkopom naleteli na veliko izzivov.


Najbolj brano