Kraško-brkinske občine skupaj v promocijo in razvoj turizma

Srednja Primorska
, posodobljeno:

Prihodnjo pomlad bo obiskovalec Krasa, Brkinov, Lipice ali Škocjanskih jam lahko kupil skupno vstopnico za več turističnih destinacij in produktov na celotnem območju, saj bodo občine ustanovile krovno turistično organizacijo, ki bo promovirala in tržila turizem v celi kraško-brkinski regiji pod eno blagovno znamko.

Hrpeljsko-kozinska županja Saša Likavec Svetelšek ocenjuje, da 
imajo v njihovi občini tudi veliko možnosti za razvoj sakralnega 
turizma (na fotografiji je cerkvica sv. Jurija pod Artvižami).
Hrpeljsko-kozinska županja Saša Likavec Svetelšek ocenjuje, da imajo v njihovi občini tudi veliko možnosti za razvoj sakralnega turizma (na fotografiji je cerkvica sv. Jurija pod Artvižami).Lea Kalc Furlanič

SEŽANA > Javni zavod Komenski Kras, turistična enota sežanskega Zavoda za šport in turizem oziroma njeni TIC-i, v prihodnje pa še divaški Razvojni center in hrpeljsko-kozinski režijski obrat v ustanavljanju so občinski javni zavodi, ki jih bodo pripojili k Območni razvojni agenciji Krasa in Brkinov (ORA). Znotraj nje bo delovala krovna enota za turizem za vse štiri kraško-brkinske občine, ki bo promovirala in tržila turizem v celi kraško-brkinski regiji pod eno blagovno znamko.

Delovati bo začela spomladi

Sežanska, komenska, divaška in hrpeljsko-kozinska občina bodo zanjo prispevale 240.000 evrov, kar je enako oziroma celo nekoliko manj, kot namenjajo za promocijo turizma zdaj. Skupaj bo proračun nove organizacije znašal 386.000 evrov, razliko od plačila občin si bo morala zagotoviti sama iz razpisov, provizij in drugih prihodkov. V nekaj letih naj bi se sofinanciranje občin znižalo z 79 na 53 odstotkov. Občine pa bodo še vedno plačevale tudi delovanje svojih turističnih zavodov. V novi enoti bodo trije zaposleni, delali bodo v prostorih štanjelskega gradu.

240.000

evrov letno bodo dajale občine za skupni zavod za turizem

DirektorOre Aleš Vodičar seznanja, da bodo občinski sveti do konca leta potrdili vse potrebne uradne akte in poslovni načrt, uradno bi nova organizacija začela delovati spomladi, ko jo bodo vpisali v sodni register. Turistična strategija te nove regijske turistične destinacije Krasa in Brkinov je v pripravi. Vanjo bodo vključili tudi zamisli in pobude turističnih ponudnikov in turističnih vodnikov.

“Vsako leto našo občino obišče 200.000 turistov, a v večini zaradi Škocjanskih jam. Zakaj jih ne bi zadržali vsaj eno noč in jim ponudili še kaj v paketu z obiskom jam? V sklopu skupne destinacije bo to dosti lažje izpeljati,” meni divaška županja Alenka Štrucl Dovgan. Podobno se nadeja njena kolegica, Saša Likavec Svetelšek iz občine Hrpelje-Kozina: “V naši občini sicer nimamo velikih paradnih konjev, imamo pa veliko malih turističnih zanimivosti. Tudi naši ponudniki menijo, da nam manjka skupna organizacija, ki bi skrbela za ves kraško-brkinski turizem. Ker ima naša občina naravne, kulinarične in druge danosti za razvoj turizma in ker je na stičišču treh svetov in dveh prometnic, je to toliko boljša osnova za povezovanje v enotno regijsko destinacijo.”

Sežanski TIC na mejni prehod Lipica

Zelo dobrodošla za skupno turistično organizacijo bo tudi nova lokacija sežanske Turistične informacijske pisarne (TIC) na nekdanjem mejnem prehodu Lipica. Sežanski župan David Škabar se s pristojnim ministrstvom dogovarja za odkup ali najem. “Nahaja se na vstopni prometni točki območja Krasa in Brkinov, zato je odlična lokacija za TIC, ki sedaj domuje v sežanski občini, bolj skrit kot ne očem turistov,” je prepričan Škabar.

Zadržati turiste vsaj dva dni

Doslej so vse štiri občine skupaj za spodbujanje turizma namenjale slabih 700.000 evrov na leto, a vsaka se je lotevala tega po svoje. Tudi zato je komenski župan Erik Modic prepričan, da je ustreznejša rešitev povezovanje: “Motilo me je, da nismo usklajeni, da smo vrtičkarji. Povezani smo lahko bolj konkurenčni sorodnim destinacijam v Sloveniji in v tujini. Če je območje zaokroženo, večje, je bistveno lažje pripraviti, organizirati turistične pakete, dejavnosti in ostalo.”

Po Vodičarjevih besedah se bodo trudili povečati povprečen turistični obisk z 1,4 nočitve na dve nočitvi, pripravili bodo skupno promocijsko gradivo, katalog vseh ponudnikov v regiji, organizirali bodo izobraževanja za kadre v TIC-ih, oblikovali enotno celostno podobo Kras-Brkini, posodobili in razvijali skupni portal VisitKras, pripravili skupne turistične dejavnosti in itinerarje - prevoze, kolesarske poti, produkte in še marsikaj.

 Včeraj so v Sežani medijem  predstavili, kako bo zasnovana nova, 
skupna turistična organizacija za Kras in Brkine, ki bo delovala v 
okviru ORE.
Včeraj so v Sežani medijem predstavili, kako bo zasnovana nova, skupna turistična organizacija za Kras in Brkine, ki bo delovala v okviru ORE. Lea Kalc Furlanič