Zgodovinski petek za Istro in ostale dele Hrvaške

Danes je zgodovinski dan za povezovanje Istre z ostalimi deli Hrvaške. Po treh letih dela so namreč svečano odprli drugo cev predora pod Učko.

 Do zdaj je promet v predoru Učka potekal dvosmerno v eni cevi, ki 
so jo odprli leta 1981. Foto: Profimedia
Do zdaj je promet v predoru Učka potekal dvosmerno v eni cevi, ki so jo odprli leta 1981. Foto: Profimedia

UČKA > To pomeni, da bo Istra z ostalim delom države končno v popolnosti povezana z avtocesto, kar je pomembno za Istrane in tudi turiste. Do zdaj je promet v predoru Učka potekal dvosmerno v eni cevi, ki so jo odprli leta 1981.

Prva ideja o gradnji predora se je sicer porodila že leta 1864, zdaj pa bo druga, pet kilometrov dolga cev, omogočala hitrejši pretok vozil. Vse je tudi usklajeno z evropskimi varnostnimi standardi. Gre za tretji najdaljši predor na Hrvaškem. Daljša sta Sv. Rok in Mala Kapela, oba sta del avtoceste Zagreb-Split. Investicija je bila vredna 200 milijonov evrov, dela pa so bila zaključena v roku in navkljub inflaciji brez dodatnih stroškov. Poleg tega se je izvajalec del spopadal tudi z odkritjem 30 jam in razpok ter tudi pomanjkanjem delavcev na trgu. Dela so trajala tri leta, največji izziv pa je predstavljalo miniranje. Porabili so več kot tisoč ton tekočega eksploziva in tri tisoč ton jekla.


Najbolj brano