Trst: Zadnji kozmetični popravki na tramvajski progi in posodabljanje tramvajev se približujejo cilju
Kontrolni organ za železniški promet Ansfisa bo prihodnji teden preveril ustreznost tretjega vozila ter nadziral preizkus praktičnega znanja v vožnji tramvajev za osem kandidatov. Potniško storitev bi lahko zagnali v začetku februarja.
OPČINE, TRST
> Zadnji kozmetični popravki na tramvajski progi in posodabljanje tramvajev se približujejo cilju. Trije od štirih tramvajev imajo po navedbah vodstva podjetja Trieste Trasporti nameščene nove zavore. Do konca meseca bodo s temi opremili še četrti tramvaj. Prihodnji teden, 15. in 17. januarja, se bodo v Trstu mudili predstavniki kontrolne agencije Ansfisa, ki je odgovorna za podeljevanje licenc za opravljanje storitev železniškega prometa. Ti bodo ugotavljali, ali tretji tramvaj izpolnjuje predpise in tehnične zahteve. V primeru skladnosti bo kontrolni organ podelil certifikat o homologaciji.
Predstavniki Ansfise bodo poleg ustreznosti vozila nadzirali tudi preizkus praktičnega znanja za osem mehanikov, ki so sicer pristojni za popravilo tramvajev v primeru okvar. Vsi ti morajo po pravilih inšpektorata dokazati tudi usposobljenost za voznika tramvajev, saj so v primeru okvar dolžni vozilo pripeljati v mehanično delavnico. Ker mora koncesionar tramvajske storitve, mestni prevoznik Trieste Trasporti, za popoln zagon z zavorami opremiti še zadnje, četrto vozilo, do konca meseca tramvaji potnikov prav gotovo še ne bodo vozili, saj se bodo rimski kontrolorji morali vrniti v Trst še enkrat in preveriti opravljeno delo. Če bo to ustrezno, bo mestni prevoznik končno prejel celotno dokumentacijo.
Iz openskega tramvaja bi radi naredili blagovno znamko, ki jo bo mogoče tržiti na različne načine.
Tako je zapleten birokratski postopek povzel predsednik podjetja Trieste Trasporti Maurizio Marzi Wildauer. Točnega datuma vnovičnega zagona tramvaja, ki miruje že osem let in pol (vse od nesreče, ob kateri je bil poškodovan tudi del proge), Marzi ni želel napovedati. Kot je potrdil, je že res, da je Ansfisa prižgala zeleno luč openskemu tramvaju decembra, a prevoznik želi z novimi zavorami opremiti vse štiri tramvaje in storitev zagnati s celotnim voznim parkom.
Tramvaj 401 že kroži
Homologacijski organ je za zagotovitev varnosti potnikov poleg dodatnih posegov na progi zahteval tudi nabavo novih, posebnih zavor. Za te je Občina Trst namenila okrog 600 tisoč evrov. Decembra so prispeli štirje pari zavor. Prvi par so namestili na vozilo 401, ki testne vožnje med Opčinami in Kolonjo opravlja že dobre tri tedne. Kot je razložil Marzi, so največ časa porabili za montažo zavor na prvem vozilu, nato je postopek montiranja postal lažji, saj tudi v tem primeru velja, da vaja dela mojstra.
V preteklih dneh so zavore po Marzijevih besedah namestili še na tretje vozilo, ki bo prihodnji teden predmet kontrole, do konca meseca jih bodo vstavili še v zadnje vozilo. “Če ne bodo nastopile nepredvidene ovire, bi konec meseca morali končati s celotnim birokratskim postopkom,” je povedal.
Na vprašanje, ali bodo storitev lahko zagnali 1. februarja, ko tržaški župan Roberto Dipiazza praznuje rojstni dan (že pred leti si je za darilo zaželel zagon storitve in jo tudi napovedal, vendar zaman), ni pritrdil, namiga pa ni niti zavrnil. “To bomo storili, ko bodo brezhibni vsi štirje tramvaji, trije bodo vozili vseskozi, eden pa bo v remizi parkiran kot rezerva, in ko bomo lahko računali na vsaj 17 tramvajskih voznikov,” je pristavil. To je minimalno število osebja za redno zagotavljanje potniške storitve, je še dejal Marzi in dodal, da tramvaj še nekaj časa ne bo vozil do končne postaje na trgu Oberdan, saj bo treba na odseku med tem trgom in trgom Dalmazia narediti še nekaj popravkov.
Openski tramvaj kot znamka
Ko se bo končno prekinilo skoraj devetletno prisilno mirovanje, bo deželi FJK in Občini Trst mestni prevoznik predstavil tudi svoj načrt trženja tramvajske dejavnosti. Pripravo tega so poverili marketinškim strokovnjakom, saj se zavedajo, da bodo le z njihovo pomočjo iz openskega tramvaja lahko naredili znamko, ki jo bo mogoče tržiti na različne načine.