Trst ostal brez 485 parkirnih mest
Če je iskanje prostega parkirnega mesta v središču Trsta velikokrat zamuden opravek, bo zdaj še slabše. Od začetka tedna namreč ni več na voljo 485 parkirnih mest na četrtem pomolu, ki jih je upravljala družba Trieste Terminal Passeggeri (TTP). Občina Trst je s to družbo predčasno prekinila koncesijo za upravljanje, ker se bo območje v kratkem spremenilo v gradbišče za ureditev linearnega parka, ki bo vodil skozi staro pristanišče.

TRST > Vstop na parkirišču že ves teden ni mogoč, lastnikom avtomobilov, ki so še tam, pa so omogočili toleranco do konca tedna teden. Pred vhodom voznike opozarja rdeča luč na tabli in napis, da je parkirišče zasedeno. S plačilnega okenca zaposlena pri TTP prijazno odgovarja, da parkiranje na tem območju ni več mogoče. Koliko bo ukinitev parkirnih mest vplivala na poslovanje družbe, smo vprašali njenega izvršnega direktorja Francesca Marianija, ki je odgovoril, da oddajanje parkirnih mest predstavlja manjši obseg njihovega poslovanja in da predčasna prekinitev koncesije za upravljanje javnega parkirišča ni bila presenečenje. Občina Trst je že pred časom napovedala, da bo območje potrebovala pred predvidenim rokom zapadlosti koncesije. Ob tem je tudi spomnil, da bodo še naprej lahko računali na parkirna mesta, ki jih upravljajo ob morju. Koncesijo za upravljanje tega dela četrtega pomola imajo sklenjeno s pristaniško upravo, območje pa bo zdaj rezervirano za potnike ladij za križarjenje, ki za TTP predstavljajo glavni posel.
Spodbujanje javnega prevoza
Ukinitev 485 parkirnih mest v središču mesta dejansko predstavlja problem. Ta se seveda ne bi postavil v mestih z bolj razvito prometno infrastrukturo, kjer je politika prostora popolnoma drugačna in se upravitelji ne sprašujejo, če je parkirnih mest premalo. Sprašujejo pa se, če je preveč avtomobilov. Medtem ko je v zahodnoevropskih mestih javni potniški promet pogosto osrednji način za premikanje meščanov po mestu in si mest ne morejo predstavljati brez avtobusov, tramvajev in podzemnih železnic, je v Trstu drugače. In zato je ukinjanje parkirnih mest v mestu dejansko velik problem.
Župan Dipiazza rešitev parkirnih težav vidi v ureditvi parkirišča na območju pri Svetem Andreju, kjer zdaj stoji zelenjavna veletržnica. Seveda bo treba to prej preseliti, a na tem na občini že delajo.
Na občini naj bi imeli rešitve
Župan Roberto Dipiazza je sicer napovedal, da bodo ukinjena parkirna mesta poskusili delno nadomestiti s tistimi, ki jih na nabrežju ukinejo ob prihodih ladij za križarjenje. Koliko je takšnih, župan konkretno ni znal povedati, je pa pozval voznike, naj se začnejo posluževati garažne hiše Silos, ki je pogosto prazna. Tega pa ni mogoče trditi za garažno hišo Park San Giusto, ki je pretežno zasedena. Manj obremenjeno je podzemno parkirišče Foro Ulpiano, a to se pogosto zdi predaleč od strogega centra mesta. Na modre parkirne cone po mestnih ulicah pa skorajda ni mogoče računati, saj so vedno zasedene. V zadnjem obdobju je po ulicah nemogoče najti celo prosta mesta za skuterje.
Župana smo še vprašali, kako se nameravajo pomanjkanja parkirišč lotiti dolgoročno. Odgovoril je, da rešitev vidi v ureditvi parkirišča na območju pri Svetem Andreju, kjer zdaj stoji zelenjavna veletržnica. Seveda bo treba to prej preseliti, a na tem na občini že delajo, je zagotovil župan. Ko smo ga spomnili, da o teh namerah govori že dlje časa, je dejal, da jim jo je italijanska birokracija v tej zadevi že večkrat zagodla in da so zdaj končno na dobri poti. Spomnil je tudi, da bodo v starem pristanišču (ob centru) zgradili garažno hišo. “Ko bomo uresničili vse te namere, bomo dobili več tisoč parkirnih mest,” je bil optimističen župan.