Ne okolje, skrbi jih konkurenca Luke
Aprila so si strokovnjaki dveh držav skupaj ogledali načrtovano traso, nakar se je oglasila deželna vlada Furlanije Julijske krajine in zahtevala pojasnila. Slovenija pričakuje strokovna in ne politično motivirana mnenja, za Ljubljano je edini sogovornik italijansko ministrstvo za okolje

KOPER > V sredo je zapadel rok, do katerega bi moralo italijansko okoljsko ministrstvo presoditi dokumentacijo o projektu umeščanja v prostor vzporednega železniškega tira ob že skoraj zgrajenem novem tiru med Divačo in Koprom. Za Slovenijo, ki je dokumentacijo poslala v Rim sredi februarja, je to strateški vsedržavni projekt, zlasti v luči razvoja koprskega pristanišča.
Kot vedno se tehnično-strokovna presoja prepleta s politiko. Poznavalci so prepričani, da nekaterih tržaških krogov ne skrbi okolje, muči jih konkurenčnost Luke Koper. A počakati gre na odgovor iz Rima.
Če bi sosedi imeli še kakšne želje po pojasnilih, jim bodo iz Ljubljane vsekakor ugodili.
Italijanski strokovnjaki so si 10. aprila v spremstvu slovenskih kolegov ogledali progo nove železniške trase od Glinščice in Vinjana do Ospa in Dekanov. Na slovenskem ministrstvu za okolje, podnebje in energijo so prepričani, da so gostje iz Italije med obiskom dobili vsa potrebna pojasnila, če pa bo Rim zaprosil za dodatne informacije, bodo v Ljubljani nanje ustrezno odgovorili. Slovenska stran vsekakor noče, da bi vprašanje dobilo politično razsežnost.
Sogovornik je Rim
Slovenijo prošnja deželne vlade FJK za dodatna pojasnila po poročanju Dela ni presenetila, čeprav gre za interno mnenje, poslano italijanskemu okoljskemu ministrstvu, ki je edini formalni sogovornik slovenske vlade. Če bi sosedi imeli še kakšne želje po pojasnilih, jim bodo iz Ljubljane vsekakor ugodili. Zanimivo, da je prošnja po pojasnilih iz Furlanije Julijske krajine prišla po aprilskem srečanju strokovnjakov dveh držav in po skupnem ogledu načrtovane trase.
Resorno italijansko ministrstvo je poleg stališča deželne vlade doslej zbralo predloge in pripombe deželne agencije za okolje Arpa, zdravstvenega podjetja Asugi in tržaške občine. V Rimu oziroma pri deželni vladi se menda ni zglasila dolinska občina, ki se je očitno zadovoljila s pojasnili, ki ji jih je svoj čas posredovala družba 2TKD, ki trenutno gradi drugi tir.
Družba na novi trasi redno izvaja monitoringe rib in rakov, dvoživk, ptic, habitatnih tipov in vodnih organizmov ter netopirjev. Zaradi kraškega terena se izvaja tudi krasoslovni monitoring. Na območju spremljajo tudi kvalitete voda in vodnih organizmov v Glinščici, Osapski reki in Škofijskem potoku, pri čemer niso odkrili poslabšanja stanja, pojasnjuje družba 2TKD. Prav na vprašanje o ogroženosti vodotokov v Glinščici pa opozarja deželni odbornik za okolje Fabio Scoccimarro.
Ponovno Scoccimarro
Odbornik iz vrst stranke Bratje Italije (Fratelli d'Italia), ki ne velja ravno za prijatelja Slovenije in Slovencev, je bil glasen že pred petimi leti, ko se je javno opredelil proti gradnji drugega tira. Scoccimarrova stališča vsekakor ne takrat in niti danes niso vznemirila slovenske vlade. Slednja vztraja na stališču, da so vse strokovne pripombe vredne pozornosti, sogovornik Ljubljane pa je Rim. Ta na dogajanja v sosednji državi gleda bolj objektivno in brez “političnih očal” nekaterih lokalnih tržaških krogov.
Mediji so že zapisali, da se priprava dopolnitve državnega prostorskega načrta za dvojni tir vsekakor ne bo nadaljevala tako hitro, kot sta še konec februarja optimistično zatrjevala predsednik vlade Robert Golob in ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Ministrica je takrat izjavila, da bi lahko že oktobra letos sprejeli uredbo o prostorskem načrtu za dvojni tir. To bi pomenilo, da bi lahko podjetje 2TDK konec leta 2026 nadaljevalo gradnjo dodatnega tira, ki bi ga končali do leta 2030, ko bi lahko dokončno zaprli sedanji 57 let stari industrijski tir.
Sandor Tence, Primorski dnevnik