Za novi vlačilec Ares še krst v domačem pristanišču (FOTO)

Ares, novi vlačilec, ki so ga zgradili v Španiji, je danes krst doživel še v domačem morju. Iz Španije, kjer so ga prvič krstili, je priplul pred tremi tedni. A doslej ni samo počival, temveč je že v službi. In tudi poskusno delovno dobo je ta novinec v družini Adrie-Tow, ki v koprskem pristanišču skrbi za vleko ladij, že uspešno končal.

 Foto: Tomaž Primožic/FPA
Foto: Tomaž Primožic/FPA

KOPER > Novi vlačilec je šesti v floti Adrie-Tow, a manjša vlačilca, Wotan in Sirius, sta trenutno poškodovana. Ares, ki je dobil ime po grškem bogu vojne in poguma, je dolg 32,5 metra, širok pa 11 metrov.

Za velikanke potrebni veliki in močni vlačilci

Njegova vlečna moč je 75 ton, to je trikrat več kot starejši, manjši vlačilci. “Za varnost plovbe je to zelo pomembno. Ko v pristanišče vplujejo tudi 340 metrov dolge ladje, potrebujejo velike in zmogljive vlačilce,” je povedal Robert Gerk, direktor družbe Adria-Tow, ki je v polovični lasti Luke in italijanske družbe Ocean. Poudaril je še, da je pomembno, da s primerno opremo zagotavljajo kakovostne storitve ne samo pri vleki, temveč tudi pri morebitnih izrednih dogodkih na morju.

Najnovejši vlačilec ima dva dizelska motorja s po 2500 kilovati moči. Motor so izdelali v Belgiji, pogonski sistem pa v Nemčiji. Ima sodobni propulzor, ki velja za najbolj manevrsko sposobnega, tudi vsa vgrajena tehnologija je najnovejša. Je prijaznejši do okolja, tudi glede goriva je varčnejši. Zanj so odšteli 9,2 milijona. Naročili so ga že januarja lani, vmes so cene zrasle, tako da danes njegova tržna vrednost presega 12,5 milijona evrov.

Predsednica uprave Luke Koper Nevenka Kržan je poudarila, da veliko vlagajo v infrastrukturo in opremo, tudi Adria-Tow nenehno posodablja svojo floto. Kako nepogrešljivi so vlačilci, pa se je pokazalo avgusta ob neurjih, ko je tramontana potrgala vrvi na dveh kontejnerskih ladjah, je opozorila.

Dvakrat šampanjec na boku novinca

Novi vlačilec so v Španiji gradili 13 mesecev. Konec septembra so Ares iz španskega pristanišča Gijon pripeljali v Koper, plovba je trajala 12 dni.

Danes so novega vlačilca še drugič krstili. Prvič so ga namreč že v Španiji, preden so krenili na pot proti Kopru. Botra na krstu v domačem morju je bila Nevenka Kržan. Steklenica španskega šampanjca se je ob boku lepotca razbila v tretjem poskusu. Ares bo pomladil floto Adrie-Tow; najstarejši vlačilec ima, denimo, že 50 let. Družba s svojimi vlačilci vsak mesec v koprskem pristanišču opravi 460 vlek ladij.

Lani so ustvarili približno osem milijonov prihodka, čisti dobiček pa je znašal 1,8 milijona evrov. Z družbo je izjemno zadovoljen tudi njen italijanski solastnik. “Kombinacija javnega in zasebnega kapitala se je izkazala za zelo uspešno,” je povedal lastnik in direktor družbe Ocean iz Trsta Alberto Cattaruzza.


Najbolj brano