Radi bi dvakrat več domačih gostov kot lani

Hotelirji in drugi turistični ponudniki v piranski občini bi radi letos gostili 150.000 domačih gostov, dvakrat več kot lani. Upajo, da bodo več slovenskih gostov na počitnice v Piran in Portorož privabili z oglaševalsko kampanjo, ki so jo pravkar zagnali. Računajo tudi na tuje goste, a njihov prihod je odvisen predvsem od odprtja meja.

 Foto: STA
Foto: STA

PORTOROŽ > Turistično združenje Portorož (TZP) je pod geslom Nazaj v Portorož in Piran! pripravilo celovito oglaševalsko kampanjo na domačem trgu, s katero želijo privabiti slovenske goste k oddihu na tem koščku naše obale. Z njo želijo podvojiti število slovenskih gostov. “Lani smo imeli približno 75.000 prihodov domačih gostov, letos si jih želimo 150.000. Samo z novimi domačimi gosti bi ustvarili 300.000 nočitev, to pa bi prineslo tudi 600.000 evrov turistične takse,” je včeraj pričakovanja nizal direktor TZP Igor Novel.

Slovenci so v piranski občini lani predstavljali približno 25 odstotkov vseh ustvarjenih nočitev v poletnem času, v celotnem letu pa skoraj 30 odstotkov.

Igor Novel, direktor TZP

“V prvi fazi spuščanje cen ni prioriteta, dajmo se osredotočiti na doživetja, ki jih lahko ponudimo gostu.”

Cena je pomemben dejavnik pri odločanju o počitnicah in Portorož gotovo ne sodi med poceni destinacije. Novel je še povedal, da slovenski gostje v normalnih razmerah porabijo manj kot tuji, izvenpenzionska poraba slovenskega gosta se tako ustavi pri 70 evrih na dan.

Odločitev o cenah namestitev je seveda v rokah posameznih ponudnikov, a Novel ne stavi na nižanje cen. “Z oglaševalsko kampanjo najprej poskusimo privabiti goste, ki so pripravljeni plačati določeno ceno. V prvi fazi spuščanje cen ni prioriteta, dajmo se osredotočiti na doživetja, ki jih lahko ponudimo gostu.”

Zdravniki na oddih v hotel Kempinski

Približno 450 zdravnikov in zdravstvenega osebja iz več slovenskih bolnišnic in klinik, ki so v času epidemije skrbeli za obolele za covidom-19, si bo lahko oddahnilo na slovenski obali. Miodrag Kostić, predsednik MK Group, jim v zahvalo za strokovno delo in požrtvovalnost podarja brezplačni tridnevni oddih v svojem hotelu Kempinski Palace v Portorožu. Priložnost bodo lahko izkoristili med 15. junijem in 15. avgustom. Vodstva bolnišnic se veselijo darila, ne nazadnje je zdravstveno osebje v bolnišnici preživelo več tednov in tvegalo tudi lastno zdravje za pomoč drugim.

Gostje v nizkem štartu
Hotelirji nestrpno čakajo dan, ko bodo lahko odprli vrata za goste. “Kličejo nas, sprašujejo, kdaj bomo odprli. Naši gostje, pred vsem Avstrijci, so v niz kem štartu,” pravi Aleksander Pinter iz družbe Eurotas hoteli, ki upravlja tudi hotele v Piranu, Fiesi in Portorožu. V pričakovanju odločitev države se na opcijo odpiranja hotelov v sredini junija pripravljajo tudi v portoroških hotelih LifeClass.
Družba Istrabenz Turizem (hoteli LifeClass) ima v Portorožu šest hotelov. Ko bo mogoče, naj bi - tako trenutno načrtujejo - odprli dva hotela, a bodo odprtje prilagajali povpraševanju na trgu. “Z novicami o dodatnem sproščanju ukrepov in preklicu epidemije v Slovenji se je število poizvedovanj in konkretnih povpraševanj opazno povečalo. Našim gostom omogočamo brezplačno odpoved v roku 24 ur, a le-teh zaradi spremenjene situacije ni več veliko. Kljub pozitivnemu trendu rezervacij je zaradi znanih razmer na trgu pomembno manj rezervacij v primerjavi s preteklimi leti,” pravijo v hotelih Lifeclass.
To poletje bodo v njihovih hotelih glavnino predstavljali domači gostje. Z odpiranjem državnih meja pričakujejo povečan obseg nočitev tudi drugih gostov s trgov, ki so zanje ključni. “Avstrijci naj bi se prvi vrnili v novo 'normalnost' in so za nas po številu nočitev drugi največji trg. Naše največje tržišče pa je že od nekdaj Italija, vendar je pričakovati, da bo prav ta država zaradi epidemije koronavirusa najpočasneje okrevala. Veliko povpraševanja je zaznati tudi z nemškega in madžarskega trga,” še pravijo v tej hotelski družbi. Oglaševalsko kampanjo za domači trg (Nazaj v Portorož in Piran) ocenjujejo kot zelo dobro pripravljeno; glede na izvirnost ideje računajo, da bo uspešna.
Tudi Pinter si želi čimprejšnjega odprtja hotelov in mej, zlasti z Avstrijo; prav avstrijskim gostom je hotel Piran zelo ljub. Od tam imajo tudi največ klicev in povpraševanja. “Hotel Piran je po tej plati najbolj 'avstrijski'. A letos - tudi zaradi turističnih bonov - pričakujemo več domačih gostov. Sodeč po vprašanjih, ki nam jih zastavljajo, bi lahko sklepali, da so to gostje, ki praviloma ne hodijo v hotele,” pravi Pinter. Po ocenah bodo v njihovih hotelih zaradi epidemije v celotnem letošnjem letu imeli med 40 in 45 odstotki manj nočitev.

Z boni več domačih gostov

Letos bodo odločitev o počitnicah pri marsikom krojili tudi turistični boni. “Domače goste bomo povabili, naj turistične bone porabijo pri nas,” napoveduje Novel in hkrati priznava, da bi - če ne bi bilo bonov - verjetno pritegnili manj slovenskih gostov.

Kampanja je zasnovana kot vračanje v preteklost, čustveni apel pa se “vozi” v rdečem fičku. Videospot prikazuje vožnjo na morje in prikliče v spomin stare, bolj sproščene čase, ko pa družina prispe na cilj, “spozna popolnoma nov Portorož in Piran z vsemi doživetji, občutki, ki ga danes nudi”, je na novinarski konferenci opisala direktorica agencije April 8 Urša Mivšek Sitar, kjer so zasnovali oglaševalsko kampanjo. Vrednost kampanje na domačem trgu znaša približno 100.000 evrov. Televizijski oglasi se na vseh pomembnejših slovenskih televizijskih postajah vrtijo od torka in tako bo še en mesec. Kampanja, ki zajema tudi spletno oglaševanje in druge oblike nagovarjanja gostov, se bo sicer končala konec avgusta.

Na destinacijo je domače goste povabil tudi piranski župan Đenio Zadković: “Slovenkam in Slovencem nudimo dopust pod domačim soncem, na slovenski plaži ali na kmetiji v slovenski Istri. Vabimo v goste naše prijatelje iz Slovenj Gradca, iz Murske Sobote, iz Sevnice, iz Naklega, s Ptuja in vse Slovenije, da nas bolje spoznajo, da znova odkrijejo slovensko Istro in obujajo spomine na poletja iz preteklosti.”

Bližnje trge bodo “napadli” digitalno

Portoroško združenje se bo vključilo tudi v promocijske aktivnosti kampanje Slovenske turistične organizacije Moja Slovenija. S postopnim odpiranjem meja bodo ciljali tudi na tuje trge, saj brez tujih gostov ne bodo uspeli rešiti sezone. Digitalno bodo “napadli” predvsem bližnje trge Avstrije, Nemčije, Madžarske in Češke oziroma trge, ki so od nas oddaljeni do 500 kilometrov, je še napovedal Novel.


Najbolj brano