Izola: Stanovanja in poslovni prostori ponovno v upravljanje občini
Istra
30. 11. 2024, 06.00
Poslovni prostori in stanovanja, s katerimi je od leta 2017 upravljalo javno podjetje komunala Izola, so bili ponovno preneseni na občinski Urad za nepremičnine. Posledično bo potrebno spremeniti tudi pravilnik o notranji organizaciji in sistematizaciji delovnih mest v Občinski upravi.
IZOLA
> Prenos upravljanja poslovno-stanovanjskega fonda na njeno podjetje Komunala je občinski svet potrdil leta 2017. Na Komunalo, takrat jo je vodil Denis Bele, je bilo iz občinskega upravljanja prenesenih 316 stanovanj in 230 poslovnih prostorov. Prenos poslovno-stanovanjskega fonda, ki je bil po takratnih računovodskih ocenah in po odbitku amortizacije ocenjen na nekaj več kot 11 milijonov evrov, so utemeljili z učinkovitostjo.
Takratno upravljanje s fondom, ki ga je vodil Urad za upravljanje z občinskim premoženjem ob strokovni pomoči občinskih uradov in služb, naj bi bilo preveč razdrobljeno in posledično nepregledno ter neučinkovito. S prenosom fonda na komunalno podjetje, se je občina izognila tudi ustanovitvi nove pravne osebe, kot je nepremičninski sklad, kar bi upravljanje zgolj podražilo. Prevladala je ocena, da bi, s prenosom nepremičninskega fonda na Komunalo, upravljanje stalo le 178.650 evrov, to je 133.350 evrov manj, kot če bi vzpostavili stanovanjski sklad, kakršen je v Kopru.
294
stanovanj in
230 poslovnih prostorov bo prenesenih na občinsko upravo
Potrebna bo reorganizacija Občinske uprave
Na četrtkov seji občinskega sveta pa so svetniki sprejeli sklep s katerim so razveljavili sklep o prenosu poslovnih prostorov in stanovanj v upravljanje Javnemu podjetju Komunala Izola. Nepremičninski fond bo tako ponovno prenesen na občinsko upravo, kar je tudi v skladu z veljavno zakonodajo in priporočili revizije, ki jo je opravilo Računsko sodišče. Le ta namreč ugotavlja, da je od spremembe Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravih lokalnih skupnostih leta 2018, tako stanje nezakonito. Poleg tega je revizija izpostavila tudi dejstvo, da je bil prenos fonda na Komunalo na podlagi elaborata, ki naj bi dokazoval finančno upravičenost tega prenosa pravzaprav neekonomičen. Elaborat ni upošteval, da bi za storitve izvajanja dejavnosti upravljanja z nepremičninami lahko bila ugodnejša občinska uprava.
Občinska uprava bo upravljanje s fondom prevzela 1. marca prihodnje leto. Ob tem pa bo potrebo izvesti tudi reorganizacijo Občinske uprave. S spremembo odloka o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave Občine Izola-sprejet je bil soglasno na ta isti seji-so se dopolnile pristojnosti Urada za nepremičnine na področju upravljanja poslovnih prostorov in stanovanj v lasti občine. Potrebna bo tudi sistematizacija delovnih mest, v okviru katerih se bodo lahko izvajale prenesene naloge. Sicer za to ne bo potreben novi razpis. Pri prenosu fonda na Komunalo, so iz občinske uprave na Komunalo “prešli” trije zaposleni, ki bodo sedaj presedlali nazaj na prejšnje delovno mesto.
Predlog Pravilnika o pomoči za ohranjanje in razvoj ribištva in marikulture v občini Izola bo omogočal začetek postopka javnega razpisa za dodelitev pomoči upravičencem, ki na letni ravni znaša 40.000 evrov.
40.000 evrov za ohranjanje in razvoj ribištva
Na seji so izolski svetniki po skrajšanem postopku sprejeli tudi Predlog Pravilnika o pomoči za ohranjanje in razvoj ribištva in marikulture v občini Izola. Na osnovi sprejetega pravilnika bo občina lahko začela postopek javnega razpisa za dodelitev pomoči upravičencem, ki na letni ravni znaša 40.000 evrov.
Takisto so svetniki sprejeli predlog sklepa o potrditvi dokumenta identifikacije investicijskega projekta (DIIP) Vodooskrba slovenske Istre ter Krasa. Na kratko povedano, dokument obravnava investicijo v povezavo kraškega in istrskega vodovoda, vredno nekaj manj kot 117 milijonov evrov. Projekt se bo izvajal 4 leta, financiran bo iz sredstev evropske kohezijske politike ter iz proračunov vseh 12 občin, ki so vključene v projekt. Izolski proračun bo pri tej investicij olajšan za 3 milijone evrov.
Štiri občine v razpis koncesije
Izolski svetniki so obravnavali tudi Predlog Odloka o podelitvi koncesije za opravljanje javne zdravstvene službe na področju sanitetnih prevozov na dializo in z dialize na območju vseh štirih priobalnih občin. Ker zdravstveni domovi na tem območju ne morejo opravljati prevozov bolnikov na dializo, bodo občine objavile skupen razpis za koncesijo na tem področju. Koncesija bo podeljena za 15 letno obdobje.
Svetniki so potrdili tudi nadomestno članico občinskega sveta s kandidatne liste SDS, Barbaro Gojtanić. Imenovana je bila na mesto preminulega člana občinskega sveta Maksa Filipčiča. Potrdili so tudi imenovanje nadomestnega člana kot predstavnika ustanovitelja v svet Javnega zavoda za spodbujanje podjetništva in razvojne projekte Občine Izola. Po odstopni izjavi Vasilja Žbogarja, ki je podal odstopno izjavo ob imenovanju za poklicnega podžupana Občine Izola, je župan imenoval Matjaža Gergeto