Za zdaj še brez zapore ceste pri Klužah
Večmesečne popolne zapore odseka regionalne ceste Predel-Bovec pri trdnjavi Kluže, ki so jo nameravali vzpostaviti sredi oktobra, za zdaj še ne bo. Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jernej Pavlič je krajanom Loga pod Mangartom obljubil, da bodo preučili alternativne možnosti za izvajanje del. Znova se bodo sestali prihodnji teden.
Tudi na drugem sestanku na temo del za zaščito državne ceste pri trdnjavi Kluže se krajani niso strinjali z večmesečno zaporo ceste.
Foto: StaLOG POD MANGARTOM • Direkcija za infrastrukturo je popolno zaporo ceste pri Klužah napovedala med 15. oktobrom letos in 20. junijem prihodnje leto. V tem času naj bi sanirali skalne brežine.
Temu so se uprli domačini, ki se bojijo, da bodo v času del povsem odrezani od sveta, saj je prelaz Vršič pozimi večkrat neprevozen. Predstavniki izvajalcev so se tako z domačini sestali že 15. oktobra, vnovič pa v četrtek, ko je Jernej Pavlič obljubil preučitev alternativnih možnosti za izvajanje del na odseku ter vnovičen sestanek prihodnji teden, do tedaj pa zapore na cesti še ne bo.
Krajane jezi, da del ne združujejo
Na sestanku, ki se ga je poleg Pavliča udeležila tudi Alenka Potrč iz direkcije za infrastrukturo, je približno 40 občanov, večinoma krajanov Loga pod Mangartom, znova zastavilo več vprašanj o potrebnosti del in načinu izvedbe predlagane zapore ceste. Navzoč je bil tudi bovški župan Valter Mlekuž.
O potrebi po izvedbi del je Pavlič dejal, da zaupa strokovnjakom, ki so se odločili za dela na cesti, kot tudi gradbincem, ki dela izvajajo.
Krajane med drugim jezi dejstvo, da je za vsako posamično delo na cesti potrebna popolna ali delna zapora, dela pa da se ne opravljajo istočasno oziroma se ne združujejo. Pavlič in Potrč sta v zvezi s tem pojasnila, da ne dobijo dovoljenja za več različnih popolnih ali delnih zapor na istem odseku ceste. Pavlič je zavrnil tudi možnost izvajanja del ponoči ali pod nadstreškom.
Krajani menijo, da je cesta po namestitvi prve faze lovilno-podajnih mrež varna, zato ne vidijo potrebe po nadaljnji vgradnji. Tudi tokrat so ponovili, da se z zaporo ne strinjajo. "Želeli bi, da se dela izvedejo brez zapor oziroma v času, ko na cesti ni veliko prometa. Poleti bi lahko začeli že ob 4. uri zjutraj ali pa bi delali ponoči, najbolje pa bi bilo, da se delo odloži in ponovno preuči alternativne možnosti," je dejal krajan Robert Jurečič.
Potrč je pojasnila, da je bil prav za Kluže leta 2021 pripravljen enoten projekt ureditve parkirišča, namestitve podajno-lovilnih mrež, prehoda za pešce in širitve cestišča, za katerega pa bi potrebovali osemmesečno popolno zaporo ceste brez možnosti prehoda, vendar so temu takrat v Bovcu nasprotovali, zato se zdaj ta projekt izvaja po fazah.
Glede možnosti obvoza je Pavlič zbranim pojasnil, da so težave s pridobitvijo soglasij mnenjedajalcev, bi pa rad, da se za odsek mimo Kluž pripravi srednjeročna rešitev s predorom.
Obljubil je, da bodo znova preučili možnosti terminov zapor, tudi izvajanja del poleti. Je pa zavrnil možnost, da bi se dela lahko izvedla brez zapor. Prav tako se mu ne zdi smiselno, da bi projekt dali na čakanje, kar je bil tudi eden od predlogov krajanov.
Sledi zaščita ceste naprej od Kluž
Tik pred projektiranjem je tudi zaščita cestišča pred padajočim kamenjem po cesti naprej od Kluž. Kot je pojasnila Potrč, se bodo s projektantom v prihodnjem tednu sestali na terenu. Pavlič ni izključil možnosti, da bi se oba projekta izvajala istočasno.
Ob tem je Pavlič zbranim obljubil še, da bodo na naslednjem sestanku predstavili tudi preostale investicijske načrte ministrstva za infrastrukturo za ta del Posočja, s čimer bi radi krajanom vnaprej dali informacijo o tem, kakšna dela se načrtujejo in kdaj.