Z navdihom knapov, čipk in Berkmandlca
Zavod za turizem je že doslej bogatemu programu lokalnih rokodelskih izdelkov, hrane in turističnih programov dodal 62 novih. Izdelovalcem in pridelovalcem pa je podelil certifikate odličnosti. Blagovno znamko kakovosti nosi že 96 produktov 32 rokodelcev, umetnikov in organizacij.

IDRIJA > Zavod za turizem je pred tremi leti kolektivno blagovno znamko Idrija izbrano ustvaril z namenom, da bi spodbudil k ustvarjanju spominsko darilnih produktov in prehrane, ki bodo temeljili na tradiciji in dediščini. Če se je uvodoma precej zatikalo, se sedaj lahko pohvalijo s 96 odličnimi rokodelskimi in prehranskimi izdelki ter turističnimi programi. Pred dnevi so certifikate odličnosti podelili 23 ponudnikom, ki so prepričali z 62 novimi produkti.
Do odličnosti skozi strogo sito
Direktorica zavoda Valerija Verhovnik in vodja projekta Urška B. Rupnik sta bili ob kakovostnih novih produktih veseli, da so uspeli povezati množico lokalnih podjetnikov in organizacij. Upravičeno, saj so se do certifikatov od idej, preko delavnic, svetovanj do rezultatov prebili številni nosilci umetnih obrti in obrtniki vseh generacij, kmetovalci, gostinci, Čipkarska šola Idrija, društvo klekljaric, Kmetijsko gozdarska zadruga Idrija in tudi zavod za turizem sam. Prestali so tudi sito strokovne komisije etnologa dr. Janeza Bogataja, profesorice dr. Tanje Lešnik Štuhec in domačega arhitekta Cveta Kodra. Pri prehranskih izdelkih je pomagal kulinarik Franci Jezeršek, pri čipkah učiteljica Katarina Mlakar. Prav čipke so navdušile največ oblikovalcev. Na voljo bodo uokvirjene, vtisnjene v nalivna peresa, pisala, v serijo nakita, lesenih kuhinjskih pripomočkov in keramike. Vgrajeno čipko nosijo damske torbice in voščilnice. V embalažo medu je vdelana sladkorna čipka. Nova je serija izdelkov iz ročno tkanega lanu. Polsteno volnena je figura jamskega škrata Berkmandlca, v serijo naravne kozmetike je dodana nova krema. Serijo keramike so navdihnili knapi, uhanov pa ruda cinabarit. “Komisija je pohvalila izjemnost idej, uporabo lokalnih in regionalnih materialov in povezavo sodobnega oblikovanja z dediščino,” je povedala Verhovnikova in obljubila promocijo vseh izbranih rokodelskih izdelkov. Rupnikova pa ponoven razpis za nabor novih produktov to poletje.
Tomaž Vencelj, župan Idrije“Ob tako kakovostnih izdelkih z zgodbami nimamo več težav s protokolarnimi darili. Občina bo še podpirala razvoj izdelkov Idrija izbrano.”
Idriji resnično ni treba zardevati
Podobno je komisijo navdušila lokalna hrana. Certifikate je prejela serija mlečnih izdelkov dveh kmetij iz Idrijskih Krnic, vrsta mesnin domače zadruge, značilen narezek Hotela Jožef, meni gostišča Kmečki hram in Emilijin prigrizek istoimenske slaščičarne. Največ je v ponudbi medu, vse pa v kakovostni darilni embalaži.
“Ob tako kakovostnih izdelkih z zgodbami nimamo nobenih težav več s protokolarnimi darili. Obljubim, da bo občina tudi v prihodnje podpirala razvoj izdelkov Idrija izbrano,” je bil zadovoljen župan Tomaž Vencelj.
96 izdelkov in programov nosi blagovno znamko Idrija izbrano
Rokodelske izdelke, največkrat za darila, kupujejo domačini. Ker je Idrija skoraj brez turistov, je izkupiček spletne trgovine in turistično informativnega centra, kjer jih je mogoče kupiti, nadvse skromen. Zavod namreč zelo kakovosten darilni program razvija od leta 2013. Zadnje poročilo za leto 2018 pa pravi, da so z njim ustvarili skromnih 14.392 evrov prometa.
“Prav razširitev prodajnih možnosti je eden izmed glavnih izzivov, s katerem se bomo letos spopadli v zavodu za turizem,” je Urška B. Felc dala vedeti, da se problema zavedajo.
Tudi turistični programi - letos doživetje ali čajanka na travniku ob krniški Hiši zelišč, sprehod med kulinaričnimi in drugimi posebnostmi Idrije - frudl špancir in edini dobro utečen Lov na Berkmandlčkov zaklad v turističnem rudniku Antonijev rov so namenjeni obiskovalcem Idrije. “Pozimi frudl špancira ne izvajamo. Pričakujem pa, da bo s pomladjo zanj dovolj zanimanja,” je bil njegov nosilec Urban Šlabnik prepričan, da obiskovalci ne bodo prezrli zanimive ponudbe.