V Solkanu bo treba postaviti nov most, sanacija ni možna
Poškodovani železniški most v Solkanu, v katerega je v ponedeljek dopoldne trčil voznik hruške za prevoz betona, so si danes ogledali strokovnjaki za metalne konstrukcije. Po njihovih ugotovitvah so poškodbe tako resne, da sanacija ni možna, postaviti bodo morali nov most.

SOLKAN > Danes so strokovnjaki za metalne konstrukcije podrobno pregledali konstrukcijo mostu in poškodbe. “Zaradi stopnje poškodb trajna sanacija obstoječe konstrukcije mostu ni mogoča,” je sporočila Tea Šavor, vodja službe za odnose z javnostmi na Slovenskih železnicah. Na podlagi njihovih ugotovitev bo projektant pripravil predlog začasne rešitve obstoječe konstrukcije, ki bo omogočila ponovno vzpostavitev železniškega prometa pod posebnimi pogoji do izdelave novega mostu.
S Slovenskih železnic (SŽ) so še sporočili, da se je zaradi naleta tovornega vozila premaknila celotna konstrukcija mostu - tako osno kot višinsko (v višino ga je dvignilo za približno 40 centimetrov). “Resneje so bili poškodovani nosilni elementi jeklene konstrukcije, ležišča in betonski oporniki,” je pojasnila Tea Šavor. Ker se je premaknila konstrukcija mostu, se je v dolžini približno 15 metrov na obeh straneh mostu deformiral tir, vključno z uvozno kretnico na postaji Nova Gorica, in “to tako višinsko kot smerno”.
Na SŽ predvidevajo, da bo po trenutno razpoložljivih informacijah proga zaprta vsaj do vključno 24. decembra.
Novogoriški župan Samo Turel je ob robu današnje novinarske konference povedal, da je s seznanjem z ocenami, da bo prenova oziroma sanacija mostu obsežna, saj ga bo treba odstraniti in sanirati nosilce. Ob trku hruške v most so se premaknili tudi kamni v kamnitem zidu. Na občini bodo v bodoče preverili, ali je možno poglobiti cesto pod mostom, s predstavniki gospodarstva so se o tem že pogovarjali, gre za približno 80 centimetrov, pri čemer bi morali urediti tudi odvodnjavanje.