Prenova tirov na novogoriški železniški postaji je končana, v zaključni fazi so dela na peronih, v podhodu in v notranjosti postaje
Prenova tirov na novogoriški železniški postaji je zaključena, nared sta nakladalna klančina za avtovlak in peron ob njej, v zaključni fazi so dela na peronski infrastrukturi, nadaljuje se gradnja podhoda in obnova notranjosti postaje je objavila direkcija za infrastrukturo. Uradno odprtje skoraj 62 milijonov evrov vredne naložbe naj bi bilo konec januarja.
NOVA GORICA > Deset mesecev od začetka nadgradnje novogoriške železniške postaje območje že dobiva novo končno podobo. “Pretekli teden je bil izveden fazni tehnični pregled še preostalih tirov in kretnic, s čimer je bil izpolnjen pogoj za dvig hitrosti na projektirano hitrost na vsej že prevzeti tirni infrastrukturi na železniški postaji Nova Gorica. Zaključena je tudi gradnja nakladalne klančine za avtovlak in peron ob nakladalni klančini,” so sporočili z direkcije za infrastrukturo.
Potniki bodo dobili nov otočni peron z nadstrešnico
V zaključni fazi so dela na peronski infrastrukturi, med drugim na otočnem peronu nameščajo spuščen strop na nadstrešnici, na otočnem in bočnem peronu pa nameščajo stekleno ograjo ter kovinsko konstrukcijo in stekleno fasado zavetišča. V okviru projekta bodo prestavili in zaščitili signalnovarnostne in telekomunikacijske naprave.
V podhodu, ki bo železniško postajo približal mestnemu središču, vgrajujejo stensko keramiko in dvigala. V zaključni fazi so tudi dela na vzhodni in zahodni vrtači, z izvedbo armiranih zemljin, temeljev za stopnice in tribune, asfaltiranjem parkirišča in postavitvijo zunanje razsvetljave. Ob sanaciji fasade bodo polepšali tudi notranjost postajnega poslopja, kjer še potekajo restavratorska dela. Kot smo poročali, bo celotna naložba stala slabih 62 milijonov evrov, 43 jih prispeva EU iz načrta za okrevanje in odpornost, 970.000 pa novogoriška mestna občina, ki sofinancira ureditev podhoda.
Ostalo bo šest tirov
Od 14 tirov jih bo ostalo šest, na mestu odstranjenih bo parkirišče za 80 vozil s kolesarnico in postajališčem za avtobus. Vsi dostopi, tudi na vlake, bodo, kot poudarjajo na direkciji za infrastrukturo, prilagojeni gibalno oviranim osebam. Zaključek vseh del in uradno odprtje je predvideno konec januarja, kar pomeni, da bo vse nared do otvoritvene slovesnosti Evropske prestolnice kulture, 8. februarja, je povedal novogoriški župan Samo Turel. Projekt nadgradnje železniške postaje predvideva, da bo v Novi Gorici ostala le železniška postaja, namenjena potniškemu prometu, postajališče za tovorni promet pa nameravajo seliti v Prvačino in Vrtojbo. A tega prihodnje leto še ni pričakovati, ne glede na manjše število tirov, pa bodo prometno tehnološki procesi na novogoriški postaji omogočali neovirano izvajanje tako potniškega kot tovornega prometa, so avgusta pojasnili na direkciji.