Pozimi z vlakom spet v Ajdovščino

Svet Severne primorske razvojne regije, ki je tokrat zasedal v Vili Vipolže v Brdih, je kot eno večjih težav geografsko razgibane in večinoma redko poseljene regije izpostavil preskromno ponudbo javnega prevoza.

Nova Gorica in večji kraji so danes dobro in pogosto povezani, 
avtobusi proti podeželju pa ostajajo redki. Foto: Igor Mušič
Nova Gorica in večji kraji so danes dobro in pogosto povezani, avtobusi proti podeželju pa ostajajo redki. Foto: Igor Mušič

SEVERNA PRIMORSKA Severnoprimorski župani ugotavljajo, da so povezave z javnim potniškim prometom med večjimi kraji ob magistralnih in regionalnih cestah solidne, ostale pa so preveč redke ali jih sploh ni. To velja že za od glavnih poti odmaknjeno in še gosto poseljeno dolinsko podeželje, še toliko bolj pa za tisto redko poseljeno v hribovitih krajih. Tam je po oceni razpravljalcev mogoče razmere izboljšati le s prevozi na klic, kar pa ne bo šlo brez podpore države.

Predstavnik Posoškega razvojnega centra Miro Kristan je ocenil, da bi najprej bilo treba poskrbeti za pogostejše povezave med večjimi dolinskimi kraji, občinskimi središči in Ljubljano: “Avtobusni prevoznik Nomago je letos okrepil pogostost avtobusnih povezav na Goriškem ter po Vipavski dolini in Posočju. Za potnika je manjši problem, če avtobus vozi počasneje. Zanj je ključno to, da so vsak dan vožnje dovolj pogoste, da je javni prevoz uporaben. Za prevoz med največjimi kraji po zadnji izboljšavi voznih redov avtomobil vsekakor ni več nuja, ostaja pa na podeželju.”

Hrbtenico mobilnosti med večjimi kraji in na nekoliko večje razdalje v razvitih državah predstavljajo železnice. V Sloveniji je njihova modernizacija po dolgem mirovanju stekla šele pred kratkim, tako da bo na učinke del na infrastrukturi (proga med Novo Gorico in Jesenicami se zaenkrat posodablja le na gorenjski strani) treba čakati dalj časa.

Nekateri ukrepi pa bi ljudem lahko olajšali življenje že v kratkem. Predstavnica Slovenskih železnic Jasna Cerar Hribar je na svetu regije napovedala, da bo z zimskim voznim redom, ki bo prilagojen potrebam dijakov, po dolgih letih spet začel voziti potniški vlak med Ajdovščino in Novo Gorico. V poletni sezoni bo iz Nove Gorice s prestopom v Divači mogoče potovati tudi na hrvaško morje v Pulj. Evropska prestolnica kulture Nova Gorica - Gorica je - vsaj začasno - prinesla železniško povezavo Nove Gorice z Italijo. Slovenske železnice se z italijanskim pogovarjajo tudi o trajnih rešitvah.

Ideja o železniški povezavi Ajdovščine s Prestrankom in s tem bistveno krajša navezava Goriške na osrednjo progo proti Ljubljani, kot je sedanja preko Sežane (ta zamisel je bila na risalnih deskah že v času Avstro-Ogrske), pa tudi v Slovenskih železnicah ostaja v idejnih načrtih za daljno prihodnost.


Najbolj brano