Povratka ukinjenih postajališč še ni na obzorju
Avtobusi med Godovičem in Idrijo ne ustavljajo že tri mesece. Občina Idrija, ki je že pripravila projekte za zaris avtobusnih postajališč na vozišče v utesnjeni soteski Zala, čaka na pristanek Direkcije RS za ceste. Ker pa so avtobusna postajališča formalno ukinjena, se utegne še grdo zapletati.
Kdaj bodo avtobusi med Godovičem in Idrijo ponovno ustavljali, ne ve nihče, očitno pa ne še tako kmalu. Nevarnost pa se bo za pešce, ki so primorani pešačiti ob cesti, predvsem ker prihaja zima in z njo sneg, še povečala.
IDRIJA> Na avtobusne prevoze vezani ljudje na deset kilometrov dolgi relaciji ob državni cesti Keltiki med Godovičem in Idrijo, ki jim je Direkcija RS za ceste (DRSC) poleti ukinila vsa štiri avtobusna postajališča, kljub napovedanemu uporu mirno čakajo na rešitev problema. Občina Idrija je svoj del naloge s pripravo projektov za zaris talnih označb postajališč na vozišče in zagotovitev varnosti opravila. Ne ve pa, kdaj bo za uresničitev projektov dobila pristanek direkcije.
Papirji se nalagajo, varnost je ogrožena
Pravzaprav je občina že v minulih letih pripravila nekaj projektov za ureditev postajališč in zagotovitev varnosti na omenjenih štirih postajališčih. Potem ko pristanka za njihovo uresničitev od DRSC ni dobila, je 30. junija dočakala odločbo o ukinitvi postajališč.
Stiska, zlasti za šolarje oziroma njihove starše in starejše prebivalce ob cesti, ki so mobilni zgolj z avtobusi, je velika. Še toliko večja je, ker so izvedeli, da so to edina ukinjena postajališča med več tisoč neurejenimi v državi.
Ker zima priganja in se bo z njo nevarnost za vse, ki so sedaj primorani pešačiti ob tej cesti, še povečala, občina Idrija želi pohiteti z reševanjem problema. Od začetka oktobra, ko se je na DRSC pozanimala, kako bodo potekali postopki pridobivanja soglasij, pa njenega odgovora še ni dobila.
Na Tolminskem prve talne označbe po dveh letih
V sosednji občini Tolmin so v teh dneh na vozišču Keltike, med Stopnikom in Tolminom, označili prva avtobusna postajališča. Postopek, ki jim je to omogočil, so začeli pred dvema letoma. Pri tem njihova postajališča niso bila ukinjena, kar je zaris olajšalo.
Označitev postajališč s talnimi označbami je omogočil šele zakon o cestah, ki ga je DZ sicer sprejel lani, a je začel veljati prvega julija letos. Torej dan po tem, ko je DRSC na Idrijskem štiri postajališča ukinila in problem dodobra zapletla. Talni zaris postajališč je za utesnjena območja pomembna pridobitev (prejšnji zakon je na glavnih in regionalnih cestah predvideval le postajališča izven vozišč) in tudi skladna z ureditvijo po državah EU. Zakon pa še vedno določa, da je zanj potreben pristanek komisije. Ker vanjo poleg DRSC, policije in inšpekcije za ceste, svojega predstavnika imenuje tudi minister za ceste v soglasju z ministrom za notranje zadeve, utegnejo prizadeti ljudje med Godovičem in Idrijo na rešitev problema čakati še zelo dolgo.
SAŠA DRAGOŠ